دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه نان باگت با بهترین روش در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۶ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

نان باگت از انواع نان های فرانسوی است که شما می توانید آن را در منزل به راحتی تهیه کنید, در ادامه این مطلب طرز تهیه نان باگت را به صورت مرحله به مرحله به مشا کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

نان باگت از انواع نان های خوش طعم است که اغلب در ساخت انواع ساندویچ یا اسنک از آن استفاده می شود. در طرز تهیه نان باگت از آرد بدون سبوس استفاده می شود که این آرد باعث سفیدی و خوش طعمی نان باگت شده است.

یکی از انواع کارهای مورد علاقه برای اغلب کدبانوها پختن نان و شیرینی در منزل است. شما می توانید انواع نان های مختلف نظیر نان باگت و نان شیرمال و نان خانگی را در منزل تهیه کنید.

نان باگت

مواد لازم

  • آرد : ۵۰۰ گرم
  • بیکینگ پودر : ۱ قاشق چایخوری
  • نمک : ۱ قاشق چایخوری
  • شکر : ۱ قاشق سوپخوری
  • مایه خمیر : ۱ قاشق سوپخوری
  • آب ولرم : ۱.۵ پیمانه
  • روغن مایع : ۱/۳ پیمانه
  • کنجد : به میزان لازم ( در صورت تمایل )
  • تخم مرغ : ۱ عدد

طرز تهیه نان باگت در منزل

ابتدا فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و یک ظرف آب در فر قرار دهید تا محیط فر مرطوب شود توجه داشته باشید که رطوبت فر مانع از خشک شدن نان باگت ها می شود.

طرز تهیه نان باگت با بهترین روش

سپس شکر و مایه خمیر را در ظرف مناسبی با یکدیگر مخلوط کتید و نصف پیمانه آب با دمای ۴۳ درجه را به مخلوط شکر و مایه خمیر اضافه کنید و ظرف خمیر مایه را در جای نسبتا گرمی قرار دهید تا خمیر مایه عمل آید.

  •  آرون گروپس

  مخلوط شکر و خمیر مایه
در مرحله بعدی ساخت نان باگت آرد را ۳ بار الک کنید.

الک کردن آرد

تخم مرغ و نمک را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط این مواد را به خوبی هم بزنید تا از حالت لختگی در آیند سپس روغن و بیکینگ پودر و آب را به تخم مرغ اضافه کنید و مایه خمیر عمل آمده را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و آرد را هم به صورت آرام آرام به مایه خمیر اضافه کنید سپس خمیر را به خوبی ورز دهید و یا صد مرتبه خمیر نان باگت را بکوبید.

اضافه کردن آرد به مایه خمیر نان باگت
در مرحله بعدی طرز تهیه نان باگت ظرف مناسبی را با مقداری روغن به خوبی چرب کنید و خمیر را در ظرف قرار دهید و روی ظرف سلفون بکشید سپس ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه در جای مناسبی قرار دهید تا خمیر استراحت کند و حجم آن دو برابر شود.

خمیر نان باگت

سپس بعد از مدت زمان ذکر شده از خمیر گلوله هایی به اندازه مناسب جدا کنید و گلوله های خمیر را به شکل دلخواه خود در آورید سپس خمیر های نان باگت را در سینی قرار دهید و دوباره روی خمیر ها را به مدت ۱۵ دقیقه بپوشانید.

شکل دادن به خمیر نان باگت فرم دادن به خمیر نان باگت دستور پخت نان باگت با ساده ترین روش

یک قاشق سوپخوری آرد را در ظرف مناسبی بریزید و نصف پیمانه آب به آرد اضافه کنید و سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید تا مخلوط این مواد به غلظت مناسبی برسند سپس روی سینی خمیر ها را باز کنید و به کمک قلمو و مخلوط آرد و آب خمیر ها را رومال کنید. رومال کردن خمیر ها باعث براق شدن نان باگت ها می شود.

برش دادن خمیر نان باگت مراحل تهیه نان باگت فر

می توانید در صورت تمایل سطح نان باگت ها را با کمک کنجد تزیین کنید و سپس نان باگت ها را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فر با درجه حرارت ۲۰۰ قرا دهید.

قرار دادن سینی نان باگت در فر

بعد از اینکه رنگ نان ها طلایی شد سینی فر را از درون فر خارج کنید. امیدواریم طرز تهیه این نان باگت خوشمزه مورد توجهتان قرار گرفته باشد و بتوانید پخت آن را در منزل امتحان کنید و لذت ببرید.

خارج کردن سینی نان باگت از فر

مراحل پخت نان باگت             دستور پخت نان باگت در خانه

دستور تهیه نان باگت به روشی ساده

نان باگت در واقع پایه اصلی ساندویج است که به آن نان ساندویجی نیز گفته می شود و می توان این نان خوشمزه را در منزل و به صورت سالم و خوشمزه تهیه کرد و لذت برد. در صورت تمایل برای یادگیری طبخ نان روغنی و نان قابلمه ای نیز می توانید در اینجا کلیک کنید.

دستور تهیه نان باگت

مواد لازم

  • شیر/ یک لیوان
  • آب/ نصف لیوان
  • کره نرم شده/ یک چهارم لیوان
  • آرد سفید/ ۴ لیوان
  • خمیر مایه فوری/ یک قاشق غذا خوری
  • شکر/ ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک/ یک و نیم قاشق چای خوری
  • تخم مرغ/ یک عدد

روش تهیه نان باگت

در داخل قابلمه ای, آب، کره و شیر بریزید، سپس آن را روی حرارت بگذارید تا گرم شود، مخلوط حاصل را بعد از گرم شدن از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

در داخل ظرف دیگری مقدار یک و نیم لیوان آرد را به همراه شکر، نمک و خمیر مایه بریزید و هم بزنید، سپس مخلوط شیر را به آن اضافه کنید و با همزن دستی بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

سپس تخم مرغ را اضافه کنید و دوباره هم بزنید، باقیمانده آرد را نیز کم کم به آن اضافه کنید و خمیر را با دست ورز دهید، آرد را به اندازه ای اضافه کنید که خمیر به دست تان نچسبد، بنابراین اگر لازم شد می توانید آرد بیشتری بریزید.

حدود ۸ الی ۱۰ دقیقه خمیر ورز دهید، سپس روی خمیر را بپوشانید و اجازه دهید تا حدود ۱۵ دقیقه استراحت کند و عمل آید.

اکنون روی سطح کار را مقداری آرد بپاشید و بعد خمیر آماده شده را روی سطح کار قرار دهید و کمی دیگر ورز دهید تا به شکل استوانه درآید و بعد با استفاده از چاقویی تیز و خیس شده آن را از وسط به دو قسمت برش دهید و هر قسمت را نیز به دو قسمت دیگر تقسیم کنید

سپس هر چهار قسمت را به شکل قبلی برش دهید به صورتی که در آخر ۱۶ قسمت مساوی از خمیر داشته باشید.

در مرحله بعدی طرز تهیه نان باگت، خمیر ها را به حالت گرد درآوید و کنار بگذارد تا کمی خودشان را بگیرند، سپس هر یک از خمیر ها را با وردنه و به شکل دایره ای با قطر ۱۵ سانتی متر پهن کنید.

خمیر های باز شده را رول کرده و بعد در وسط رول، سر و ته خمیر را به سمت داخل جمع کنید و انتهای آن را به وسیله دو انگشت خود فشار دهید تا باز نشوند و داخل سینی فر بگذارید، سپس همه این خمیر ها را به این شکل درست کرده و در داخل سینی فر به صورت مرتب بچینید. رول های خمیر باید با فاصله از هم قرار بگیرند تا بعد از پف کردن به هم نچسبند.

مجدداً روی خمیر ها را با پارچه ای تمیز و یا سلفون بپوشانید و اجازه دهید حدود دو ساعت استراحت کرده تا حجم آنها دو برابر شود و اگر بیشتر از این زمان طول بکشد موجب ترش شدن خمیر خواهد شد، توجه داشته باشید که خمیر ها را از همان اول در داخل سینی فر بچینید و در صورتی که تعداد آنها زیاد باشد از چند سینی فر استفاده کنید، از این رو به هیچ عنوان خمیر های استراحت داده را داخل سینی نگذارید زیرا در این صورت حجم و فرم آنها تغییر پیدا می کند.

فر را از قبل بر روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا داغ شود و بعد سینی را به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه داخل آن قرار دهید تا نان ها پخته شوند، زمانی که روی نان ها طلایی رنگ شد، می توانید آنها را خارج کنید و لازم است بعد از پخت نان، آنها را با فویل پوشانده و روی فویلها را نیز دستمال پارچه ای بگذارید تا به این صورت نان های شما نرم بمانند.

روش تهیه نان باگت

در این مطلب با طرز تهیه نان باگت در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این نان خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید. شما می توانید نان باگت را در وعده صبحانه خود به همراه انواع کره و مربا میل کنید همچنین می توانید در روش تهیه انواع ساندویچ ها و یا اسنک ها از نان باگت استفاده کنید. برای مشاهده آموزش پخت انواع نان کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *