دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش نصب ویندوز 10 به صورت تصویری

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۴
  • ۰

ویندوز 10 یکی از جدیدترین نسخه های ویندوز است. برای نصب این ویندوز داشتن حساب کاربری مایکروسافت بسیار مفید می باشد. نصب ویندوز 10 به سادگی صورت می گیرد.

یکی از جدیدترین نسخه های سیستم عامل, ویندوز 10 می باشد. پس از دانلود و یا خرید این سیستم عامل می توانید آن را بر روی سیستم خود نصب نمایید. ویندوز 10 به صورت آزمایشی ارائه گردیده است و توصیه می شود جایگزین سیستم عامل های قبلی نشود. در این مطلب با آموزش نصب ویندوز 10 آشنا می شویم.

آموزش نصب ویندوز 10 به صورت مرحله به مرحله

آموزش نصب ویندوز 10

جدیدترین نسخه ویندوز به صورت آزمایشی ارائه شده است و به همین دلیل توصیه می شود جایگزین نسخه های قبلی ویندوز نشود و بهتر است بر روی سیستم های مجازی ساز نصب شود. ویندوز 10 در دو نسخه 32 و 64 بیتی عرضه شد. در ادامه به آموزش نصب ویندوز 10 ,نسخه 64 بیتی بر روی باکس مجازی می پردازیم.

مرحله اول

در اولین مرحله برای نصب ویندوز 10, کامپیوتر را با دی وی دی ویندوز 10 بوت کنید. پس از Boot سیستم, صفحه ی زیر که تنظیمات مرتبط با زبان و صفحه کلید و … می باشد را مشاهده می کنید. در صفحه تنظیمات, زبان و فرمت نمایش زمان و صفحه کلید را مشخص کنید و سپس بر روی گزینه Next کلیلک کنید.

آموزش نصب ویندوز 10

مرحله دوم

پس از تعیین زبان و فرمت زمان و صفحه کلید در مرحله قبل, صفحه زیر نمایش داده می شود. در این صفحه بر روی گزینه ی Install Now کلیک کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آموزش نصب ویندوز 10

مرحله سوم

در این مرحله صفحه Windows Setup را مشاهده می شود, پس از پذیرش متن licence بر روی گزینه Next کلیک کنید تا به مرحله ی بعدی نصب منتقل شوید.

مرحله چهارم

در این مرحله از آموزش نصب ویندوز 10, باید نوع نصب ویندوز 10 را تعیین نمایید. از آن جایی که هدف ما, تنها نصب ویندوز 10 می باشد, بر روی گزینه ی دوم Custom: Install Windows Only کلیک کنید.

روند نصب ویندوز 10

مرحله پنجم نصب ویندوز 10

در این مرحله از نصب ویندوز ده , باید پارتیشن مورد نظر برای ویندوز 10 را انتخاب نمایید. در صورتی که این ویندوز را بر روی محیط واقعی نصب می کنید, توصیه می شود با دقت بیشتری پارتیشن ویندوز را انتخاب کنید. چرا که برای نصب این ویندوز حداقل فضای پارتیشن انتخابی, باید جدود 8.8 گیگ باشد. پس از انتخاب پارتیشن, بر روی گزینه Next کلیک کنید.

آموزش نصب ویندوز 10

مرحله ششم

در این مرحله, فرآیند نصب ویندوز شروع می شود. دقایقی باید صبر کنید تا این مرحله تکمیل شود.

مراحا نصب ویندوز

مرحله هفتم

در این مرحله از آموزش نصب ویندوز 10, باید تنظیمات ویندوز را انجام دهید. با انتخاب گزینه ی Use express settings تنظیمات پیش فرض برای ویندوز در نظر گرفته می شود. اما اگر می خواهید به صورت دستی این تنظیمات پیش فرض را تغییر دهید, بر روی گزینه ی Customise کلیک کنید.

آموزش نصب ویندوز 10

مرحله هشتم

در این مرحله با داشتن حساب کاربری مایکروسافت می توانید وارد سیستم شود. با این حساب کاربری می توانید از تمام ویژگی های جدید این ویندوز استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است نتوانید از برخی ویژگی های ویندوز 10 استفاده کنید. در صورتی که اکانت مایکروسافت ندارید, به دلخواه فیلد آن را پر کرده و بر روی گزینه Next کلیک کنید و پس از آن گزینه ی continue without a Microsoft account را انتخاب نمایید.

نصب جدیدترین ویندوز

مرحله نهم

 در این مرحله چگونگی راه اندازی سیستم از کاربر درخواست می شود. از آن جایی که هدف ما تنها نصب این ویندوز می باشد, بر روی گزینه ی Set this up as a new Pc instead کلیک می کنیم. در غیر این صورت گزینه ی اول را انتخاب نمایید.

گام به گام با نصب ویندوز

مرحله دهم نصب ویندوز 10

در این مرحله صفحه زیر که مربوط به OneDrive  می باشد, نمایش داده می شود. در این صفحه زیر بر روی گزینه ی Next کلیک کنید.

آموزش نصب ویندوز 10

مرحله یازدهم

پایان نصب ویندوز 10…!

نکات کلیدی در نصب ویندوز 10

 از اینکه با آموزش نصب ویندوز 10 با ما همراه بودید, سپاسگزاریم. همانطور که مشاهده نمودید نصب این ویندوز بر روی سیستم بسیار راحت است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *