دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه تیرامیسو ساده با روش تهیه آسان

  • ندا خوشرو
  • ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

تیرامیسو از انواع دسر های ایتالیایی است که بسیار پرطرفدار و محبوب است و شما می توانید این دسر خوشمزه را در منزل تهیه کنید, در ادامه طرز تهیه تیرامیسو ساده را به صورت مرحله به مرحله آموزش می دهیم.

تیرامیسو دسری خوشمزه و خوش طعم است, در طرز تهیه تیرامیسو ساده می توانید از بیسکویت تیرامیسو و شکر و زرده تخم مرغ و آرد و وانیل و شیر استفاده کنید. همچنین می توانید مانند دستور تهیه دسر با بیسکویت پتی بور از بیسکویت پتی بور نیز استفاده کنید.

تیرامیسو شکلاتی و تیرامیسو ساده از انواع دسر های خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی ها و مجالس مختلف هستند و شما می توانید این نوع دسر ها را در منزل به راحتی تهیه کنید.

تیرامیسو ساده

مواد لازم

  • بیسکویت پتی بور و یا بیسکویت تیرامیسو : به اندازه ظرف دسر
  • شکر : ۱ استکان
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • زرده تخم مرغ : ۳ عدد
  • شیر : ۳ لیوان
  • آرد : ۱ استکان

طرز تهیه تیرامیسو ساده در منزل

در مرحله اول روش تهیه تیرامیسو ساده ابتدا نصف شیر را در قابلمه بریزید و شکر را به شیر اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت گاز با حرارت کم قرار دهید و مخلوط شیر و شکر را به خوبی هم بزنید تا شکر در شیر حل شود سپس در ظرف جداگانه ای زرده های تخم مرغ را بریزید و آن ها را با کمک چنگال و یا همزن دستی به خوبی هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

هم زدن تخم مرغ

باقی مانده شیر را به زرده های تخم مرغ اضافه کنید.

مخلوط شیر و زرده تخم مرغ

  •  آرون گروپس

سپس آرد را به صورت آرام آرام به مخلوط زرده تخم مرغ و شیر اضافه کنید و هم بزنید و وانیل را هم به مخلوط این مواد اضافه کنید.

مخلوط مواد دسر تیرامیسو
در مرحله بعدی طرز تهیه تیرامیسو ساده بیسکویت ها را در شیر و یا قهوه به مدت چند ثانیه قرار دهید.

قرار دادن بیسکویت تیرامیسو در قهوه

و سپس بیسکویت ها را در ظرفی مناسبی که برای دسر انتخاب کرده اید بچینید و مخلوط مواد تیرامیسو ساده را روی بیسکویت ها بریزید و دسر را در یخچال قرار دهید تا خودش را به خوبی بگیرد.

چیدن بیسکویت های تیرامیسو در ظرف دسرطرز تهیه تیرامیسو ساده با بهترین روشچیدن بیسکویت های تیرامیسو روی مخلوط مواد تیرامیسو آموزش روش تهیه تیرامسو تیرامیسو ساده خوشمزه طرز تهیه تیرامیسو ساده با بهترین روش در خانه

 تیرامیسو ساده و خوش طعم   تزیین تیرامیسو شکلاتی

در دستور تهیه تیرامیسو ساده می توانید بعد از آماده شدن دسر آن را با پودر کاکائو  و پودر قهوه و یا شکلات رنده شده به زیبایی تزیین کنید.

تیرامیسو ساده

آموزش تهیه کیک تیرامیسو ساده

کیک تیرامیسو نیز همچون دسر تیرامیسو ساده از انواع تیرامیسو های خوشمزه می باشد که که این دسر فوق العاده و ایده آل را می توانید در کوتاه ترین زمان و با دستور تهیه ساده در منزل تهیه نمایید و از میهمانان و یا اعضای خانواده خود به شایستگی پذیرایی نمایید.

مواد لازم:

  • آرد: ۲ پیمانه
  • نشاسته ذرت: یک دوم پیمانه
  • بیکینگ پودر: یک دوم قاشق غذاخوری
  • شکر: یک و نیم پیمانه
  • تخم مرغ: ۳ عدد

نحوه تهیه کیک تیرامیسو ساده

دستور تهیه:

درون کاسه ای تخم مرغ ها را بشکنید و شکر را به تخم مرغ ها بیفزایید و با استفاده از همزن ۱۰ الی ۱۵ دقیقه مواد را ترکیب کنید تا حجم مواد دو برابر شود.

بعد از اینکه مواد یکدستی حاصل آمد و کرم رنگ و لطیف شد به هم زدن خاتمه دهید.

آرد الک شده را به وسیله قاشقی چوبی با آرد ذرت و بیکینگ پودر ترکیب نمایید و کاملا هم بزنید.

در مرحله بعدی مخلوط آرد را به مواد اضافه نمایید و با قاشق چوبی هم بزنید. از هم زدن زیاد مواد خودداری کنید زیرا موجب خراب شدن بافت کیک می گردد.

داخل قالب مورد نظر را با یک کاغذ روغنی بپوشانید و مواد مخلوط شدهن را درون قالب بریزید. همچنین می توانید به جای یک قالب از سه قالب یک شکل و به یک اندازه استفاده نمایید.

قالب را درون فر بگذارید تا با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد کیک تیرامیسو بپزد. بعد از پخت قالب را از فر خارج نمایید و اجازه دهید تا کاملا سرد گردد و سپس کیک را از درون آن بیرون بیاورید.

روش تهیه کیک تیرامیسو ساده

در این مطلب آشپزی با دو دستور تهیه تیرامیسو ساده و کیک تیرامیسو به صورت مجزا و مرحله به مرحله آشنا شدید که امیدواریم از سرو این دسرهای خوشمزه و خوش طعم در کنار اعضای خانواده خود نهایت لذت را ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *