دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

راهنمای انتخاب بهترین رنگ ساختمان برای نقاشی نقاط مختلف منزل

  • ندا خوشرو
  • ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

رنگ ساختمان می تواند روی روحیه افراد تاثیر گذار باشد همچنین شما می توانید با انتخاب رنگ مناسبی برای دیوار و سقف منزل خود زیبایی خانه تان را چند برابر کنید.

نقاشی قسمت های مختلف منزل می تواند روی طراحی دکوراسیون داخلی منزل تاثیرگذار باشد بنابراین بهتر است در هنگام انتخاب رنگ ساختمان یا دیوار منازل حساسیت و دقت لازم را به خرج دهید تا بتوانید فضایی متفاوت را در قسمت های مختلف منزل خود به وجود آورید. در ادامه این مطلب راهنمای انتخاب بهترین رنگ برای نقاشی قسمت های مختلف خانه را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

اغلب افراد تمایل دارند با روش های ساده تغییراتی را در دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد نمایند, یکی از ساده ترین روش ها برای ایجاد تغییر دکوراسیون در هر خانه ای نقاشی و رنگ زدن سقف و دیوارهای آن است. شما می توانید با رنگ کردن دیوارهای کهنه تغییرات مثبت و چشمگیری را در منزل خود ایجاد کنید.

رنگ های ساختمانی مناسب

معرفی انواع رنگ ساختمان

با انتخاب رنگ مناسب برای سقف و دیوار ها می توانید فضای منزل تان را زیباتر و جذاب تر کنید, در ادامه انواع رنگ های مناسب برای مکان های مختلف منزل را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید رنگ زیبا و متفاوتی را برای دیوار و سقف منزل خود انتخاب کنید.

انواع رنگ های ساختمانی

بررسی ویژگی رنگهای مناسب ساختمان

رنگهای ساختمان در انواع مختلف نظیر رنگ پلاستیک و روغنی و اکریلیک و مولتی کالر و بلکا و پتینه موجود هستند و شما می توانید از این رنگهای متنوع برای نقاشی ساختمان در تهران استفاده کنید، هر کدام از این رنگها ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارند که در ادامه به بررسی ویژگی های انواع رنگهای ساختمانی می پردازیم.

معرفی انواع رنگ های ساختمانی مناسب برای نقاشی ساختمان

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • رنگ پلاستیک

رنگهای پلاستیک مات هستند و از انواع رنگهای مناسب برای رنگ آمیزی سقف به شمار می روند.

رنگ پلاستیک

  • رنگ اکریلیک

رنگهای اکریلیک از انواع رنگهای گیاهی بدون سرب هستند و می توان این نوع رنگهای ساختمانیها را جزء سالم ترین و شادترین رنگهای ساختمانی دانست.

معرفی انواع رنگ ساختمان

  • رنگ مولتی کالر

رنگ های مولتی کالر از انواع رنگ های دکوراتیو محسوب می شوند و از این نوع رنگ ها می توان به صورت چند رنگ در یک محدوده استفاده کرد.

انواع رنگ بلکا

  • رنگ روغن

این نوع رنگها از انواع رنگهای ساختمانی قدیمی و سنتی هستند که اغلب برای رنگ آمیزی پنجره ها و درب از آن ها استفاده می شود. رنگهای روغنی را می توان به سه دسته نیمه مات و براق و مات تقسیم بندی کرد.

رنگ روغنی

  • رنگ بلکا

رنگ های بلکا می توانند جایگزین مناسبی برای کاغذ دیواری و رنگ دیوار ها باشند. رنگ بلکا دارای پوشش سلولوزی است و در ساخت این نوع رنگ از الیاف طبیعی مانند پنبه استفاده شده است.

رنگ بلکا

  • رنگ پتینه

با استفاده از هنر پتینه کاری می توان با کمک رنگ ها و ابزار مختلف بافت های زیبا و جذابی را روی سطح های مختلف بوجود آورد, این نوع رنگ دیوار نیز دکوراتیو است.

رنگ پتینه

راهنمای رنگهای مناسب نقاشی ساختمان برای نقاط مختلف منزل

همانطور که در این مطلب مشاهده کردید رنگهای ساختمانی انواع مختلفی دارند و شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود از انواع رنگ های مختلف برای نقاشی سقف و دیوار استفاده کنید. برای رنگ سقف اغلب از رنگ های روشن نظیر سفید مایل به زرد و سفید و یا رنگ خاکستری استفاده می شود. برای سقف ها با ارتفاع زیاد می توانید ار رنگ تیره تری نسبت به رنگ دیوار ها استفاده کنید.

رنگ های ساختمانی مناسب برای قسمت های مختلف منزل
اگر تمایل دارید که از نور موجود در اتاق بیشترین استفاده را ببرید می توانید برای رنگ دیوار ها از انواع رنگ های روشن و سفید و متوسط استفاده کنید. اگر امکان ورود نور کافی به اتاق وجود دارد می توانید از انواع رنگ های تیره تر برای رنگ آمیزی دیوار ها استفاده نمایید.

راهنمای انتخاب رنگ ساختمان

  • معرفی رنگ مناسب برای دیوار اتاق پذیرایی

رنگ دیوارهای اتاق پذیرایی را باید را بر اساس رنگ های مورد استفاده در طراحی اتاق پذیرایی انتخاب نمایید. رنگ پذیرایی باید با رنگ کفپوش پذیرایی و شومینه و کارهای سنگی موجود در پذیرایی مطابقت و همخوانی داشته باشد.

رنگ مناسب برای دیوار اتاق پذیرایی راهنمای انتخاب رنگ های مناسب برای نقاشی ساختمان رنگ دیوار اتاق پذیرایی

  • معرفی رنگهای مناسب ساختمان برای اتاق غذاخوری

اتاق غذاخوری بهتر است فضایی شاد و گرم داشته باشد, رنگ های متوسط و روشن از انواع رنگ های مناسب برای رنگ آمیزی دیوار اتاق غذاخوری هستند. از رنگ آمیزی دیوار اتاق غذاخوری با رنگ های سبز و زرد پرهیز کنید زیرا این رنگ ها فضایی خسته کننده و یکنواخت را در فضای اتاق غذاخوری ایجاد می کنند. بهترین رنگ ها برای رنگ آمیزی دیوار اتاق غذاخوری رنگ ها با درجات روشن هستند و با استفاده از این رنگ ها می توانید فضایی متفاوت را در دکوراسیون اتاق غذاخوری منزل خود پدید آورید.

رنگ دیوار اتاق غذاخوری رنگ مناسب برای دیوار اتاق غذاخوری

  • رنگ ایده آل برای دیوار اتاق خواب

یکی از مهم ترین بخش ها در هر خانه ای اتاق خواب است رنگ اتاق خواب می تواند روی روحیه و آرامش افراد تاثیرگذار باشد. برای رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب در مناطق سردسیر اغلب از رنگ های گرم استفاده می شود و همچنین در مناطق گرمسیر برای رنگ آمیزی دیوار اتاق خواب از رنگ های سرد استفاده می شود. برخی از افراد برای دیوارهای اتاق خواب از کاغذ دیواری های مخصوص اتاق خواب استفاده می کنند.

رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب دو نفره

  • معرفی رنگهای نقاشی ساختمان برای دیوار اتاق کودکان و نوجوانان

رنگ های زرد و نارنجی و قرمز از انواع رنگ مناسب برای رنگ آمیزی دیوار اتاق کودکان زیر ۱۳ سال هستند این رنگ های شاد و روشن می توانند به فضای اتاق خواب کودکان نشاط و شادابی ببخشند.

رنگ دیوار ساختمان
برای رنگ آمیزی اتاق خواب نوجوانان می توانید از انواع رنگ ها با درجات روشن نظیر سبز و آبی و صورتی و بنفش استفاده کنید.

معرفی انواع رنگ های مناسب ساختمانی انواع رنگ های مناسب برای نقاشی دیوار اتاق خواب کودکان و نوجوانان رنگ دیوار اتاق خواب کودک و نوجوان بررسی ویژگی های رنگ های ساختمان

  • معرفی رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب دو نفره

رنگ دیوار برای اتاق خواب های دو نفره باید به گونه ای انتخاب شود که با سلیقه دو نفر مطابقت و همخوانی داشته باشد. رنگ سفید و سرخابی و لیمویی کم رنگ و ارغوانی و گل بهی و صورتی از انواع رنگ های مناسب و آرامش بخش برای دیوار اتاق خواب های مشترک هستند. بهتر است برای رنگ آمیزی دیوار اتاق از رنگ های تند و تیره استفاده نکنید زیرا این رنگ ها فضایی خسته کننده را در اتاق خواب به وجود می آورند.

رنگ دیوار اتاق خواب رنگ مناسب برای دیوار اتاق خواب بهترین رنگ دیوار اتاق خواب دو نفره

رنگ کردن دیوارهای کچی

همواره به یاد داشته باشید که رنگ زدن دیوار کچی در ساختمانهای نوساز با رنگ کردن دیوارهای کچی رنگ خورده تفاوت عمده ای دارد. بنابراین نباید به طور مستقیم رنگ را بر روی دیوارهای کچی، ساختمانهای تازه بنا شده زد بلکه باید پس از روغن کاری این دیوارها اقدام به رنگ آمیزی آن ها کرد. مزیت این کار به این است که رنگ مورد به دلیل وجود چسبندگی ناشی از روغن کاری بهتر بر روی دیوار می نشیند و پوشش رنگ بر روی دیوار نیز از کیفت بهتری برخوردار خواهد بود. در صورت عدم روغن کاری دیوار برای رنگ زدن باید هزینه بسیار بالاتری را پرداخت نمایید.

یکی دیگر از ترفندهای ضروری پیش از رنگ زدن دیوارها بتونه کاری می باشد که انجام آن مستلزم تخصص و مهارت است و تنها از عهده نقاش ساختمان بر می آید. دقت داشته باشید برای زیرسازی رنگ باید روغن کاری و بتونه سازی انجام گیرد و اعمال یکی از دو ترفند کفایت نمی کند.

یکی دیگر از کارهای ضروری پیش از رنگ زدن اصلی دیوارهای کچی ساختمانها، رنگ آمیزی اولیه یا همان آستر کشی است که باید ابتدا روی دیوارها یک سمباده کاری سطحی انجام گیرد بعد آسترکشی شود و پس از این مرحله سمباده کاری ظریف تر و دقیق تری صورت پذیرد و آسترکشی دوم انجام گیرد. در نهایت پس از خشک شدن رنگ رویه را مورد استفاده قرار دهید.

جدیدترین رنگ ساختمان

رنگ آمیزی اصولی بنا

نکات مهم در نقاشی دیوار ساختمان

  • رنگ آمیزی دیوار باید از نزدیک سقف و قسمت های بالایی دیوار  و به طرف پایین انجام گیرد.
  • نقاشی دیوار باید در تهویه ای مناسب و با میزان نور کافی انجام شود.
  • با در نظر گرفتن رنگ مورد استفاده برای رنگ آمیزی، پس از زدن هر لایه رنگ کمی زمان دهید تا لایه رنگ ها خشک شوند و بعد لایه بعدی را اعمال نمایید.
  • میزان رنگ قلمو نباید بیش از حد باشد زیرا سبب چکه کردن رنگ بر روی دیوار می شود.
  • در صورت استفاده از حلال های شیمیایی و رنگ های روغنی باید ماسک مورد استفاده قرار دهید.
  • رنگ های روغنی،نفت، تینر و حلال های شیمیایی را از گرما و شعله همواره دور نگه دارید.
  • رنگ زدن دیوار با رنگ های براق موجب انعکاس نور و بیشتر دیده شدن معایب دیوار می شود.

نکات رنگ آمیزی دیوار

وسایل رنگ آمیزی ساختمانها

طراحی معماری ساختمانها از اهمیت زیادی برخوردار است بنابراین بهتر است در انتخاب رنگ دیوار ها و رنگ و طرح کفپوش و رنگ سقف و … حساسیت های لازم را به خرج دهید. در این بخش از تزئین منزل مجله آرگا با انواع رنگهای مناسب برای قسمت های مختلف منزل آشنا شدید که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید نقاشی سقف و دیوارهای منزل خود را به بهترین نحو انجام دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *