آرگا
  • کد خبر: 9791
    تعداد بازدید : 84 بازدید
    تاریخ انتشار : ۹ شهریور, ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
    تعداد نظرات: ۰ نظر
      

    روش ترک سیگار در ۲۳ قدم با تاثیر گذاری سریع موثر

    سیگار کشیدن یکی از عادت های است که متاسفانه استفاده از آن در حال افزایش است. بیماری های ناشی از سیگار بسیار زیاد و مضر است.

    امروزه عادت سیگار کشیدن به یک عادت عادی برای جوانان تبدیل شده است. تصورات برخی جوانان در مورد سیگار کشیدن و قرار گرفتن در محیط های نامناسب و نداشتن آگاهی کافی باعث شده تا برخی از آن ها این عادت ناسالم را ترک نکنند. در این مطلب یکی از سریع ترین و موثرترین روش های ترک سیگار را بیان خواهیم کرد.

    روش ترک سیگار

    ترک سیگار

    ۱- لیستی صادقانه از دلایل دوست داشتن سیگار کشیدن تان بنویسید.

    ۲- سپس لیستی دیگر شامل دلایل سختی ترک سیگار تهیه کنید.

    ۳- تاریخی برای ترک سیگار تعیین کنید.

    ۴- همه دلایل ترک سیگار را در یک کارت شاخصی یادداشت کنید.

    ۵- هم زمان با آماده شدن برای ترک سیگار, خرید سیگار را متوقف کنید.

    ۶- لیستی تهیه کنید که در آن, یک هفته قبل از ترک سیگار, دوست داشتید در آن زمان ها سیگار بکشید.

    ۷- یک لیستی از چیزهایی که می خواهید در زمان هوس سیگار انجام دهید تهیه کنید. پیشنهادات سالم می تواند شامل: پیاده روی, معاشقه, نوشیدن قهوه , بازی کردن, شستن ماشین, بازی با فرزندان, جویدن آدامس و … باشد.

    ۸- ترک سیگار را در زمانی که در حالت روحی خوبی قرار دارید, آغاز کنید.

    ۹- زمانی که تاریخ ترک سیگار فرا رسید, هر چیزی که فرد را به یاد سیگار می اندازد باید از او دور باشد.

    ۱۰- یک ظرفی را برای تمام پول هایی که صرف سیگار می کنید, برای پس انداز در نظر بگیرید.

    ۱۱- برای مدت ۲ ماه, مصرف قهوه بدون کافئین را جایگزین سیگار کشیدن کنید.

    روش ترک سیگار

    ۱۲- در مورد کارهای سختی که در گذشته انجام می دادید, فکر کنید.

    ۱۳- از مواد غذایی سالم, میان وعده هایی را که می توانید با خود حمل کنید, پیدا کنید.

    ۱۴- یک فنجان چای گیاهی را با زمانی که معمولا سیگار می کشیدید, جابه جا کنید.

    ۱۵- در محل کار, بجای اینکه در زمان استراحت سیگار بکشید, بازی کامپیوتری روی سیستم نصب کرده و بجای سیگار به بازی بپردازید.

    ۱۶- بازی تنیس را امتحان کنید و یا تصویری از بازی تنیس خود تجسم کنید.

    ۱۷- محیطی عاری از هر گونه دود را برای خود ایجاد کنید.

    ۱۸- این لیست شامل مضرات سیگار را در یک ناحیه قابل مشاهده در خانه نصب کنید. این لیست شامل: افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان خون, افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته و فشار خون, افزایش خطر ابتلا به دیابت, افزایش خطر ابتلا به افسردگی و آلزایمر, افزایش ناتوانی جنسی و… باشد.

    ۱۹- روال زندگی و کارهای روزمره تان را تغییر دهید تا هوس سیگار کشیدن را حداقل کنید.

    ۲۰- از احساس تان به دوستان, رئیس, همکاران, شریک و اطرافیانتان بگویید.

    ۲۱- به یک متخصص طب سوزنی مراجعه کنید. شواهد به دست آمده نشان می دهد طب سوزنی اطراف لاله های گوش به طور چشمگیری بی میلی در سیگار کشیدن را منجر می شود.

    ۲۲- مصرف عصاره جو دوسر را به عنوان یک ماده مغذی سالم در برنامه خود قرار دهید. تحقیقات نشان داده است مصرف این عصاره می تواند تمایل به سیگار کشیدن را به شدت کاهش دهد.

    ۲۳- در صورتی که دوباره سراغ سیگار رفتید, فقط مراحل ترک سیگار را دوباره شروع کنید.

    منبع : آرگا

    برچسب ها :
    پیشنهاد آرگا به شما