دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه ژله سه بعدی و تصویری در منزل

  • مرضیه نیکزاد
  • ۹ بهمن ۱۳۹۹
  • ۱

ژله های سه بعدی یکی از انواع دسرهای خوشمزه ای می باشند که علاوه بر طعم های بی نظیرشان در زیباسازی و تزئین سفره نیز نقش دارند. در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه ژله سه بعدی در منزل آشنا سازیم.

یکی از بهترین دسرها که طعم های خاص و متفاوتی دارند ژله ها می باشند که امروزه ژله ها در انواع مختلفی تهیه می شوند. کدبانوهای ایرانی علاقه خاصی به تهیه انواع ژله و کیک در منزل دارند، بر این اساس در این مطلب ما طرز تهیه ژله سه بعدی را به شما عزیزان آموزش می دهیم تا به راحتی بتوانید آن را در منزل تهیه نمایید.

ژله خرده شیشه، ژله بستنی، ژله رنگین کمان و ژله های سه بعدی از انواع دسرهای پرطرفدار در میان افراد می باشند که به راحتی می توانید آن ها را در منزل تهیه کرده و لحظات شاد و به یاد ماندنی را در کنار افراد خانواده و دوستان خود داشته باشید. در ادامه مطلب می توانید مراحل روش درست کردن ژله سه بعدی را مشاهده نمایید.

طرز تهیه ژله سه بعدی تصویری

مواد لازم

  • رنگ خوراکی
  • ژله لیمو : ۲ بسته
  • طرح مورد نظر
  • ژله آلوئه ورا : ۳ بسته
  • کارد و قلم مو
  • بستنی : یک و نیم لیوان
  • کاغذ آچار

آماده سازی طرح سه بعدی برای ژله :

ابتدا طرح مورد نظر خود را بر روی کاغذ آچار رسم نمایید سپس با رنگ خوراکی مشکی دور طرح را پررنگ کنید و یا به اصطلاح آن را دورگیری نمایید و بگذارید تا کاملا خشک شود. یک بسته از ژله آلوئه ورا را در یک لیوان آب جوش ریخته و آن را با ۳/۴ لیوان بستنی ذوب شده خوب ترکیب کنید و آن را در قالب مناسب بریزید تا سفت شود.

روش تهیه ژله های خوش طعم سه بعدی

پس از آن که ترکیب مورد نظر سفت شد کاغذی را که روی آن طرح مورد نظر را کشیدیم برگردانده و با انگشت خود آن را روی ژله ماساژ داده تا طرح بر روی ژله ایجاد شود. با استفاده از قلم مو و رنگ های خوراکی که از قبل آماده نموده اید آن را رنگ آمیزی نمایید. پس از آن که کار رنگ آمیزی به اتمام رسید به کمک کارد تیزی با احتیاط دور تا دور طرح را برش دهید. پس از آن که کار برش نیز تمام شد بهتر است تا دیواره های طرح را نیز رنگ آمیزی نمایید تا ژله مورد نظر برجسته تر و زیباتر شود.

پودر ژله خوش طعم آلوئه ورا

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

طرز تهیه ژله سه بعدی

ابتدا یک بسته از ژله آلوئه ورا را با نصف لیوان آب سرد و یک لیوان آب جوش ترکیب کرده و آن را در گوشه ای قرار می دهیم تا خنک گردد.

گیاه آلوئه ورا

در ظرف مناسب دیگری یک بسته ژله آلوئه ورا را با یک لیوان آب جوش و ۳/۴ لیوان بستنی مخلوط می کنیم و آن را در قالب مربعی شکل قرار می دهیم تا کاملا شکل خود را بگیرد. در این فاصله ۲ بسته ژله لیمو را نیز طبق دستور استفاده که بر روی پاکت آن درج شده را آماده کرده و آن را بر روی ژله آلوئه ورا می ریزیم پس از آن که ژله بسته و سفت شد از قالب خارج کرده و صبر می کنیم تا خشک شود.

با توجه به طرح مورد نظر زمینه تصویر را رنگ آمیزی کرده و طرح های سه بعدی که ابتدا آماده کردید را روی ژله قرار داده و خوب آن ها را می چینیم و در مرحه پایانی طرز تهیه ژله سه بعدی, ژله آلوئه ورا را که بسیار شفاف و خنک است به کمک قاشق بر روی طرح ریخته و آن را در درون یخچال قرار داده تا آماده شود.

طرز تهیه ژله سه بعدی زیبا وجالب      ژله های سه بعدی زیبا

آموزش تهیه ژله سه بعدی

ژله های سه بعدی یکی از انواع ژله های خوشمزه و پرطرفدار است که این دسر عالی را می توانید برای مناسبت ها به ویژه جشن تولد کودکان تهیه کنید و لحظات به یاد ماندنی را در کنار یکدیگر سپری نمایید. در ادامه روشی دیگر برای تهیه ژله سه بعدی را آموزش می دهیم.

مواد لازم:

  • رنگ خوراکی ژله ای سیاه یا دورگیر خوراکی سیاه: به مقدار کافی
  • ژله بستنی: ۱ عدد
  • طرح مدنظر: ۱ عدد
  • سیخ چوبی یا قلمو شماره صفر: به مقدار نیاز
  • کاغذ A4: به تعداد ۱ عدد
  • رنگ خوراکی ژله ای: به میزان کافی

طرح لازم برای تهیه ژله سه بعدی

دستور پخت:

ابتدا باید ژله بستنی تهیه کنید و در تهیه آن می توانید از ژله رنگین کمان استفاده نمایید، بعد طرح مد نظر خود را روی برگه A4 بگذارید و و با استفاده از قلمو اطراف طرح را با رنگی خوراکی دورگیری نمایید.

حال با کمک دستمال کاغذی به آهستگی روی ژله بستنی را به طور کامل خشک نمایید، این کار مانع از پخش شدن رنگ می گردد.

طرح را با دقت بر روی سطح ژله بستنی برگردانید و با استفاده از دست و حرکت دورانی روی پشت برگه طرح را روی ژله پیاده نمایید و بعد برگه را آرام از یک گوشه بردارید.

در این مرحله از طرز تهیه ژله سه بعدی باید طرح روی ژله بستنی را با رنگ های خوراکی رنگ آمیزی کنید، البته این کار را روی برگه به هنگام دورگیری نیز می توانستید انجام دهید و بعد از گذشت چند دقیقه ای روی بستنی برگردانید، اما استفاده از روش اول برای تمیزی کار مناسب تر می باشد. برای هماهنگی طرح با رنگ زمینه می وانید ژله های معمولی با رنگ های مدنظر را مورد استفاده قرار دهید.

سپس باید یک لایه ژله بستنی با عرض ۲ سانتی به صورت مجزا تهیه نمایید و تمامی مراحل بالا را روی آن اعمال نمایید. پس از انتقال طرح دور تا دور آن را با چاقو برش دهید و و آن را روی ژله پایه بگذارید تا سبب برجسته شدن طرح گردد.

نحوه تهیه ژله سه بعدی

نکات طلایی برای تهیه ژله سه بعدی

۱- برای زیبای بهتر ژله سه بعدی می توانید پس زمینه طرح آماده شده را رنگ آمیزی نمایید.

۲- در صورت وجود متن یا نوشته بر روی طرح باید آن را برعکس بنویسید تا به هنگام برگرداندن آن روی ژله، متن نوشته شده درست پیاده گردد.

۳- به منظور براق شدن ژله می توانید از ژله بی رنگ استفاده نمایید و بعد از اینکه آن را روی ژله اصلی ریختید، اجازه دهید تا کاملا ببندد.

مراحل تهیه ژله سه بعدی

در این مطلب با طرز تهیه ژله سه بعدی متفاوت و پرطرفدار آشنا شدید که امیدواریم از این آموزش نهایت لذت را برده باشید و به راحتی بتوانید ژله سه بعدی را در منزل تهیه کرده و در کنار اعضای خانواده و یا در مهمانی ها آن را با آرامش میل نمایید. برای مشاهده آموزش انواع دسر با ژله کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *