دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راه های درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی

  • پروین حیدریان
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۵
  • ۰

دیسک کمر یک نوع بیماری مشکل است که درد زیادی را به همراه خود خواهد آورد و انجام کارها و امور روزانه را به شدت مختل می کند. در این مقاله با موثرترین و بهترین روش ها برای درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی ساده و مفید آشنا خواهید شد.

مشکل کمر درد ممکن است از عوامل خارجی و یا حتی از عوامل داخلی ایجاد شود. عواملی که باعث کمر درد می شوند مشکلات ریوی، بارداری، ایستادن طولانی مدت و بلند کردن چیزهای سنگین هستند و موجب کمر درد های شدید می شوند. شایع ترین علت کمر درد در سراسر جهان فتق دیسک است که بیش از نود درصد کمردردها را به خود اختصاص می دهد. معمولا فتق دیسک در سنین بین ۳۵ تا ۵۵ سالگی و برخی اوقات در سنین بیشتر هم رخ می دهد. درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی برای بهبود این عارضه موثر و مفید هستند.

دیسک بین مهره ای به دلیل بالا رفتن سن مایع خود را از دست می دهد و خشک می شود که در نتیجه فشار به دیسک وارد می شود که موجب تلاشی و تخریب حلقه خارجی دیسک می شود. به همین ترتیب داخل یا هسته حلقه از جایگاه خود بیرون می آید و موجب برجسته شدن می شود. به این عارضه و مشکل بیرون زدگی دیسک کمر می گویند.

کمر

روش های موثر برای درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی

دیسک کمر مشکلی است که در اثر ضعیف شدن عضلات کمر که ناشی از بالا رفتن سن و یا وارد آمدن فشار زیاد ممکن است به وجود آید. مهمترین علایم دیسک کمر درد شدید می باشد و می تواند با لیزر درمانی دیسک کمر بهبود یابد. علاوه بر این دارو های گیاهی نیز برای بهبود این عارضه وجود دارند که درد ناشی از آن را کاهش می دهند. یکی از بهترین روش ها برای درمان کمر درد به خصوص کمر درد بارداری ماساژ دادن منظم است که نقش موثری برای کاهش درد دارد. ماساژ را می توانید با دستکاری بافت کمر و پشت، مالش دادن و ضربه زدن کنترل شده انجام داد. این حرکات باعث می شوند تا جریان خون بدن افزایش یابد و به همین دلیل مواد مغذی و اکسیژن خیلی بیشتری به عضلات می رسد.

دیسک کمر

زردچوبه برای بهبود دیسک کمر

زردچوبه یکی از مواد ضد التهاب طبیعی است که در دسترس و ارزان قیمت نیز می باشد. بر اساس تحقیقاتی که بر روی آن صورت گرفته است به این نتیجه رسیده اند که زردچوبه موجب کاهش درد ناشی از اختلال می شود. افرادی که یک قاشق چای خوری زردچوبه را به غذا های خود اضافه می کنند و روزانه آن را مصرف می کنند درد کمر و سیاتیک آن ها نسبت به افرادی که از این پودر استفاده نمی کنند بسیار کمتر است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

زردچوبه برای کمر

گل ساعتی برای بهبود دیسک کمر

یکی از رایج ترین راه ها برای درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی استفاده از گل ساعتی است. این گل موجب کاهش التهابات ناشی از این اختلال و همچنین کاهش درد آن می شود. گل ساعتی دارای روغن خاصی است که موجب کاهش گرفتگی ماهیچه های کمر که منبع درد دیسک کمر است می شود. به دلیل اینکه بعضی افراد دسترسی به این گیاه را ندارند قرص ها و کپسول های در داروخانه ها موجود است که می توانید با مشورت پزشک آن ها را مصرف نمایید.

دیسک کمر

 درمان دیسک کمر با دانه های هل

هل یک ماده ضد التهاب است که موجب می شود گرفتگی و درد شدید دیسک کمر کاهش یابد. برای استفاده از خواص هل جهت درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی می توانید هل خشک را به مدت 10 دقیقه در آب گرم حل نمایید و مانند یک چای گیاهی روزانه مصرف نمایید تا زمانی که درد دیسک کمر کاهش یابد. برای دریافت نتایج مطلوب تر این چای گیاهی را دو بار در روز مصرف نمایید.

گل راعی یا علف چای

علف چای یا گل راعی به دلیل داشتن میزان زیادی از آنتی اکسیدان های قدرتمند موجب درمان طبیعی دیسک کمر می شود. این گیاه به دلیل خواص مفیدی که دارد استفاده منظم آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. علف چای با خواصی که دارد می تواند التهاب و درد را کاهش دهد و یکی از مهمترین کاربرد های آن کاهش درد دیسک کرم است.

علف چای برای کمر

سایر راه های طبیعی درمان کمر درد و درمان دیسک کمر

  • برای درد های سیاتیکی و دیسک کمر روزانه دو بار یک قاشق مربا خوری اسپند تمیز را میل نمایید.
  • در طول درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی می توانید پود شده و یا جوشانده آن را با عسل مخلوط نمایید و سپس میل کنید.
  • برای درمان دیسک کمر می توانید روزانه چند عدد خرما میل کنید همچنین می توانید مخلوطی از زنجبیل، دنبه، کمی روغن کنجد و خرمای بدون هسته را به مکان هایی از کمر که بیشتر درد می کنند قرار دهید و سپس روی آن را با پارچه ای تمیز ببندید تا درد کمر شما کاهش یابد.
  • یکی از راه های دیگر برای درمان دیسک کمر با گیاهان دارویی و درد های سیاتیکی استفاده از ترب سیاه است.
  • برای کاهش درد دیسک کمر می توانید سیر پخته را همراه با گردوی تازه و کمی انجیر مخلوط نمایید و سپس میل کنید تا درد شما کاهش یابد.

حرکات اصلاحی و ورزش برای بهبود دیسک کمر

انجام تمرینات و ورزش برای دیسک کمر به شما کمک می کند تا درد دیسک کمر شما کمی بهبود یابد و به راحتی بتوانید حرکت کنید. ممکن است هنگام شروع این حرکات کمی درد در ناحیه مفصل کمر داشته باشید. هنگام شروع انجام این تمرینات اگر درد در از همان قسمت تا باسن و ساق پا و ناحیه میانی ستون مهره ها گسترش پیدا کند، این درد می تواند نشانه خوبی از درمان دیسک کمر باشد.

ورزش برای دیسک کمر

دیسک کمر یکی از مشکلاتی است که درد وحشتناک و ناراحت کننده ای را به همراه خود خواهد آورد و انجام کارهای روزانه را به شدت مختل می کند. با روش های موثری که در این مقاله برای درمان دیسک کمر با داروهای گیاهی گفته شد می توانید درد ناشی از دیسک کر را به شدت کاهش دهید. این درمان ها بسیار ساده و طبیعی هستند. در صورت تمایل برای داشتن اطلاعات کافی در زمینه درمان های خانگی برای درمان انواع بیماری می توانید بخش درمان خانگی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *