دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کاهش و درمان چربی خون باطب سنتی و روش های طبیعی

  • پروین حیدریان
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۵
  • ۰

هنگامی که کلسترول و چربی خون افزایش یابند فرد دچار چربی خون می شود. در این مقاله با روش های طبیعی برای درمان چربی خون در منزل و درمان با استفاده از طب سنتی آشنا خواهید شد.

بالا بودن چربی خون یکی از بیماری های شایع در سراسر جهان می باشد که معمولا از سن ۲۵ سالگی به بعد افراد مستعد را تهدید می کند. طبق آمار به دست آمده از افراد مبتلا به این بیماری کشور های ایران و لبنان بالاترین میزان شیوع افزایش چربی خون در بین کشور های دیگر را دارند که باید هر چه سریع تر اقدامات لازم برای درمان چربی خون بین بیماران این کشورها انجام گیرد.

چربی خون به معنی بالا رفتن مقدار کلسترول یا تری گلیسیرید در خون است. حداقل حدود ۲۰ درصد از افراد جامعه به نوعی افزایش چربی خون دارند ولی چون به طور معمول نشانه های واضحی ندارد اکثر افراد از ابتلا به این بیماری بی اطلاع هستند. از این رو کسب آگاهی در زمینه علائم و همچنین درمان چربی خون از اهمیت زیادی برخوردار است.

چربی خون

درمان چربی خون با روش های طبیعی در منزل

چربی خون بالا معمولا نشانه های خاصی ندارد و تنها با آزمایش خون می توان میزان چربی خون را تشخیص داد. در تعداد کمی از مبتلایان به چربی خون ممکن است با علائمی مانند ایجاد حلقه سفید رنگی دور گوی چشم و یا رسوبات زرد رنگ چربی را در روی پلک ها مشاهده کرد. این رسوبات چربی ممکن است بر روی کف دست، زانو، مفاصل انگشتان، پاشنه پا و یا آرنج دیده شوند که در این موارد ابتلا به این بیماری به صورت ارثی است و باید تمام افراد خانواده را مورد آزمایش و بررسی قرار داد. همچنین علائم دیگر که تنها به بیماری چربی خون مربوط نمی شوند و ممکن است بر اثر بیماری های دیگر ایجاد شده باشد اما احتمال ابتلا به فشار خون را افزایش می دهد. این علائم شامل سنگین شدن دست، سرگیجه، درد پهلو در سمت راست، وز وز گوش و درد بازوی چپ هستند.

درمان چربی خون

درمان چربی خون با فلفل سیاه

فلفل سیاه به دلیل داشتن ماده ای به نام پپرین که باعث تندی فلفل می شود، موجب می شود تا تشکیل سلول های جدید چربی متوقف شوند و خاصیت ضد چربی دارد. همچنین طبق تحقیقاتی که به دست آمده است نشان داده شد که فلفل سیاه علاوه بر داشتن مزیت های فراوانی برای سلامتی، میزان چربی جریان خون را کاهش می دهد.

  •  آرون گروپس

بهبود چربی خون با خرفه

یکی از مواد طبیعی برای درمان چربی خون گیاه خرفه است. مصرف خرفه به صورت خام و یا پخته موجب رفع التهابات بدن و کاهش چربی خون می شود. در طب سنتی علاوه بر درمان چربی خون برای رفع تشنگی، رفع لاغری و تقویت کنندگی قوای جنسی از خرفه استفاده می شود.

خواص سیر برای چربی خون

در بین گیاهان سیر بیشترین قدرت برای کاهش تری گلیسیرید و کلسترول خون را دارد و بیش از صد صنعت داروسازی در دنیا از سیر فراورده های دارویی تهیه کرده اند. سیر علاوه بر کاهش چربی خون خاصیت ضد ویروسی و میکروبی نیز دارد و قند خون و فشار خون را کاهش می دهد و موجب رقیق شدن خون می شود.

دیگر مواد طبیعی برای کاهش و بهبود چربی خون

  • اگر بخواهیم سه نوع نوشیدنی را نام ببریم که کلسترول، تری گلیسیرید و چربی خون را کاهش دهد باید آب غوره، آب انار و آب گوجه فرنگی را نام برد که بهترین گزینه ها برای کاهش چربی خون هستند.
  • گریپ فروت، لیمو ترش، نارنج، گیلاس و آلبالو از جمله میوه های چربی سوز به حساب می آیند  که کلسترول و چربی خون را کاهش می دهند و می توان به صورت میوه تازه و یا آب میوه آن ها را مصرف کرد.
  • فلفل سبز، پیاز، جو، بادمجان، جعفری، کدو حلوایی و عدس از جمله مواد غذایی مفید برای کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون هستند.
  • دانه کنگر فرنگی موجب کاهش تری گلیسیرید و چربی خون می شود.
  • میوه زیتون و همچنین روغن آن موجب کاهش کلسترول و چربی خون می شود.
  • در طب گیاهی و سنتی محصول پاکسازی خون و کبد پاپریکا نقش بسزایی برای درمان چربی خون دارد.

رژیم غذایی مناسب برای کاهش چربی خون

  • مصرف سبزی ها به ویژه شوید و مرزه در رژیم غذایی
  • پرهیز از مصرف غذاهای پر چرب
  • پرهیز از مصرف روغن های غیر طبیعی
  • پرهیز از مصرف فست فودها
  • مصرف میوه های شاتوت، غوره، آلبالو، سیر و انار ترش

بهبود چربی خون

چربی خون موجب شروع شدن و بروز انواع مشکلات برای بدن می شود پس با رعایت یک رژیم غذایی مناسب از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنیم. البته ممکن است ابتلا به چربی خون ارثی باشد که در این موارد نیز با رعایت نکات گفته شده توسط پزشک و داشتن رژیم غذایی مناسب که دارای چربی کمی هستند به سلامتی و به بهبود این بیماری کمک کنیم. در این مقاله با درمان چربی خون با مواد طبیعی در منزل و طب سنتی آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای آشنا شدن با درمان طبیعی انواع بیماری و طب سنتی به بخش درمان خانگی و طب سنتی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *