دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

با ۱۰ ماسک طبیعی فوق العاده عالی برای پوست های خشک آشنا شوید

  • ندا خوشرو
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

خشکی پوست یکی از انواع مشکلات پوستی برای اغلب افراد است, در این مطلب چند ماسک صورت برای پوست خشک را معرفی خواهیم کرد. امیدواریم با کمک این ماسک های طبیعی بتوانید پوست خشک خود را درمان کنید.

خشکی پوست از علت های اصلی چروک شدن پوست و پیری زودرس است، خشکی پوست در فصل زمستان و پاییز بیشتر می شود و شما می توانید با استفاده از تهیه انواع ماسک صورت برای پوست خشک, پوستتان را لطیف و نرم سازید.

استفاده از مرطوب کننده های گران قیمت و لوازم آرایشی چرب نمی تواند درمان مناسبی برای پوست خشک باشد و این روش های درمانی ممکن است برای پوست شما مشکلات دیگری را هم ایجاد کنند بنابراین بهتر است که برای درمان پوست خود از انواع ماسک های طبیعی برای رفع خشکی پوست استفاده کنید.

معرفی انواع ماسک های خانگی برای درمان پوست خشک

معرفی انواع ماسک صورت برای پوست خشک

ماسک های طبیعی و گیاهی از انواع روش های مناسب برای درمان پوست های آسیب دیده هستند. ماسک های گیاهی را می توانید با هزینه های بسیار کمی در منزل تهیه کنید و با کمک این ماسک ها مشکلات پوستی تان را رفع کنید. در ادامه طرز تهیه ده ماسک طبیعی برای پوست خشک را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

 ماسک صورت برای پوست های خشک

۱. ماسک خیار

ماسک خیار خاصیت آبرسانی برای پوست صورت را دارد, ابتدا آب خیار را با خامه مخلوط کنید سپس این محلول را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با کمک آب ولرم بشویید.

ماسک آب خیار برای درمان پوست های خشک ماسک آب خیار

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۲. ماسک عسل و زرده تخم مرغ

عسل پوست صورت را به خوبی نرم کنید و تخم مرغ نیز خاصیت آبرسانی دارد بنابراین استفاده از این ماسک طبیعی برای پوستهای خشک مفید و مناسب است.

ماسک عسل

مواد لازم

  • عسل : ۱ قاشق سوپخوری
  • زرده تخم مرغ : ۱ عدد
  • روغن بادام : ۱/۲ قاشق چایخوری
  • ماست : ۱ قاشق سوپخوری

طرز تهیه

ابتدا عسل را درون کاسه ای مناسب بریزید سپس زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و زرده تخم مرغ را به همراه روغن بادام و ماست به عسل اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و مخلوط این مواد را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورتتان را با کمک آب ولرم شستشو دهید.

ماسک برای درمان خشکی پوست

۳. ماسک شیر و روغن بادام

ابتدا ۱/۲ قاشق غذاخوری روغن بادام را در یک لیوان شیر ولرم بریزید و این محلول را به خوبی هم بزنید سپس شب ها قبل از خواب پوست صورت خود را با کمک این محلول شستشو دهید. این ماسک طبیعی از خشکی پوست جلوگیری می کند.

درمان خشکی پوست صورت با ماسک هاس طبیعی

ماسک صورت برای پوست خشک

۴. ماسک روغن زیتون و تخم مرغ

یکی از بهترین انواع ماسک صورت برای پوست خشک ماسک روغن زیتون و تخم مرغ است, این ماسک برای درمان ها پوست های بسیار خشک مفید و تاثیرگذار است.

ماسک روغن زیتون و تخم مرغ

مواد لازم

  • روغن زیتون : ۱ قاشق چایخوری
  • زرده تخم مرغ : ۱ عدد

طرز تهیه

ابتدا روغن زیتون را با زرده تخم مرغ در ظرف مناسبی مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست دست و صورت خود قرار دهید و بعد از سپری شدن مدت زمان لازم برای مکث ماسک ابتدا دست های خود را با کمک آب ولرم بشویید و سپس برای شست و شوی صورت خود از شیر استفاده کنید.

معرفی انواع ماسک های تاثیر گذار برای پوست خشک

۵. ماسک گلیسیرین و گلاب و آبلیمو

این ماسک طبیعی از انواع درمان های خانگی کامل برای پوست خشک است و گلیسیرین موجود در این ماسک از انواع مرطوب کننده های طبیعی برای ثابت نگه داشتن رطوبت پوست می باشد.

مواد لازم

  • گلیسیرین : ۱ قاشق غذاخوری
  • گلاب : ۱ قاشق غذاخوری
  • آبلیمو : چند قطره

طرز تهیه

ابتدا در ظرف مناسبی گلیسیرین را با گلاب و آبلیمو مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را روی پوست صورتتان به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با بشویید.

ماسک گلیسیرین و گلاب

۶. ماسک عسل و بابونه

از این ماسک صورت برای پوستهای خشک بهتر است ۳ بار در هفته برای رسیدن به نتیجه دلخواه استفاده کنید.

ماسک عسل و بابونه

مواد لازم

  • روغن بادام : ۳ قاشق غذاخوری
  • عسل : ۲ قاشق غذاخوری
  • دمکرده بابونه : ۱/۲ فنجان

طرز تهیه

عسل را به همراه روغن بادام در ظرف مناسبی بریزید سپس ظرف را به مدت چند دقیقه روی بخار کتری و یا سماور قرار دهید تا مخلوط این مواد حالت روان تری پیدا کنند و به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند, سپس مقداری از گیاه بابونه را به همراه آب جوش در یک فنجان بریزید و روی فنجان نعلبکی قرار دهید تا دمکرده بابونه به خوبی دم بکشد سپس دمکرده را صاف کنید و تفاله هایش را دور بریزید و مخلوط عسل و روغن بادام را از روی حرارت بردارید و دمنوش را به این مواد اضافه کنید و هم بزنید, بعد از سرد شد این ماسک گیاهی آن را روی پوست صورتتان به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید.

ماسک های مفید برای رفع خشکی پوست

۷. ماسک شیر و گلاب

ابتدا ۴ قاشق غذاخوری شیر را با ۱ قاشق چایخوری گلاب مخلوط کنید و سپس این مواد را به خوبی هم بزنید و ۱ قاشق چایخوری آب لیمو ترش را به شیر و گلاب اضافه کنید و این محلول را به خوبی هم بزنید و با کمک پنبه ماسک شیر را روی پوست صورتتان بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه پوست صورتتان را بشویید.

ماسک شیر

 ماسک صورت برای پوست خشک با تاثیرات شگفت انگیز

۸. ماسک هلو و روغن نارگیل

این ماسک به لیل داشتن روغن طبیعی نارگیل یک یا از موثرترین ماسک های صورت برای درمان پوست خشک می باشد. تحقیقات صورت گرفته در این زمینه نشان داده است که این روغن علاوه بر درمان خانگی خشکی پوست به نرمی و درخشندگی پوست نیز کمک می کند. بنابراین برای تهیه این ماسک باید روغن نارگیل به میزان یک قاشق غذاخوری را با یک عدد هلو رسیده که به صورت پوره درآمده است ترکیب نمایید. سپس خمیر حاصل را روی پوست قرار دهید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه با استفاده از پارچه ای مرطوب و نرم و تمیز صورت را به آرامی پاک نمایید.

ماسک هلو و روغن نارگیل برای پوست خشک

۹. ماسک آرد نخودچی و دال عدس

ماسک آرد نخودچی به تنهایی موجب روشن کنندگی پوست می گردد و استفاده از دال عدس در این ماسک نیز سبب تغذیه پوست می گردد و همچنین به لایه برداری و پاکسازی پوست کمک می کند. پس در تهیه این ماسک باید آرد نخودچی و دال عدس پودر شده(هر کدام یک قاشق غذاخوری) را با هم ترکیب نمایید و بعد کمی زردچوبه و چند قطره شیر به آن بیفزایید و خوب مخلوط نمایید. خمیر بدست آمده را بر روی صورت بمالید و پس از خشک شدن کامل خمیر روی پوست، اقدام به شستن صورت با آب ولرم نمایید.

ماسک موثر برای پوست خشک

۱۰. ماسک چوب صندل و روغن بادام

ماسک مناسب دیگری که علاوه بر تغذیه پوست به درمان سوزش و خارش پوست های خشک کمک می نماید ماسک چوب صندل و روغن بادام می باشد. در تهیه این ماسک صورت نیز باید روغن بادام به میزان نصف قاشق غذاخوری را با چند قطره گلاب و یک قاشق غذاخوری چوب صندل پودر شده مخلوط نمایید و بعد خمیر به دست آمده را روی پوست صورت قرار دهید. سپس زمانی که ۱۵ الی ۲۰ دقیقه سپری شد، پوست صورت را با آب ولرم شستشو دهید و صورت خود را به آرامی خشک نمایید.

انواع ماسک صورت برای پوست خشک

در این مطلب با طرز تهیه ۱۰ ماسک صورت طبیعی برای پوست خشک آشنا شدید و شما می توانید با استفاده مداوم از این ماسک های طبیعی خشکی پوست خود را بدون صرف هزینه زیاد درمان کنید. برای مشاهده انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *