دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۵ ماسک تقویت موی سر که معجزه می کنند

  • ندا خوشرو
  • ۳ آبان ۱۳۹۵
  • ۰

ماسک موهای طبیعی و خانگی بهترین راه درمان برای تقویت موهای آسیب دیده می باشند, در ادامه این مطلب شما را با روش تهیه ۵ ماسک تقویت موی سر که معجزه آسا هستند آشنا می سازیم.

ماسک موهای شیمیایی برای بهبود وضعیت موها و تقویت موهای سر مناسب هستند ولی بیشتر این ماسک موها قیمت های بالایی دارند شما می توانید با تهیه ماسک موهای خانگی و طبیعی مشکل موهای خود را رفع کنید و موهایتان را به خوبی تقویت نمایید. انواع ماسک تقویت مو سر طبیعی و خانگی حاوی هیچگونه مواد شیمیایی نیستند و شما می توانید بدون آسیب رساندن به موهایتان از این ماسک موها برای تقویت موهایتان استفاده کنید.

داشتن موهای زیبا و پرپشت آرزوی هر انسانی است اگر شما موهایتان را به خوبی تقویت کنید کمتر دچار ریزش مو و موخوره و … می شوید. ماسک موهای طبیعی زیادی برای تقویت موهای سر وجود دارند و شما می توانید این ماسک موها را بدون صرف هزینه های زیاد در منزل تهیه کنید.

ماسک تقویت موی سر معجزه آسا

معرفی ۵ ماسک تقویت موی سر

بهترین و آسان ترین روش برای تقویت مو سر استفاده از ماسک های طبیعی و کاملا گیاهی است. در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با روش تهیه ۵ ماسک تقویت کننده مو سر در منزل آشنا سازیم.

ماسک تقویت موی سر معجزه آسا

۱.ماسک عسل و روغن زیتون

ابتدا مقداری روغن زیتون را درون ظرف مسی و یا روی بریزید ظرف را روی شعله گاز قرار دهید تا روغن زیتون گرم شود, سپس اجازه دهید تا روغن زیتون خنک شود و بعد از خنک شدن روغن زیتون دو قاشق عسل به آن اضافه کنید و این ماسک مو را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی موها و پوست سر خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را به خوبی با کمک آب سرد شستشو دهید. این ماسک مو یکی از بهترین ماسک های طبیعی تقویت مو است که نتایج آن به اثبات رسیده است.

ماسک عسل و روغن زیتون

  •  آرون گروپس

۲. ماسک تخم مرغ و عسل

عسل و تخم مرغ از انواع ماسک های طبیعی و مفید برای تقویت مو های سر هستند.

ماسک عسل و تخم مرغ

مواد لازم

  • عسل : ۱ قاشق سوپخوری
  • تخم مرغ : ۱ عدد

طرز تهیه ماسک

ابتدا تخم مرغ را درون ظرف مناسبی بشکنید سپس عسل را به تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط این مواد طبیعی را به خوبی هم بزنید و ماسک مو را روی موهایتان به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده موهای خود را بشویید.

5 ماسک مو تقویت کننده مو

۳. ماسک تقویت موی سر آووکادو

آووکادو از انواع میوه هایی است که سرشار از ویتامین E است و بسیار مغذی می باشد و جزء بهترین میوه ها برای تقویت مو و پوست است.

ماسک آووکادو معجزه آسا

مواد لازم

  • ۱/۲ میوه آووکادو رسیده
  • یک عدد تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • ۱ اونس ( ۲۸۰ گرم)‌ آب

طرز تهیه ماسک تقویت مو سر میوه آووکادو

ابتدا آووکادو را درون مخلوط کن بریزید سپس تخم مرغ و روغن زیتون و عسل و روغن نارگیل و و یک اونس آب را به آووکادو اضافه کنید و همه این مواد را با یکدیگر مخلوط نمایید تا شبیه به ماده کرمی رنگی شوند سپس این ماسک موی طبیعی را به ساقه موهای خود بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه موهایتان را بشویید.

ماسک آووکادو

۴. ماسک تقویت مو سر سیر

یکی از انواع روش های طبیعی برای تقویت موهای سر ماساژ موها با کمک سیر له شده است.

ماسک سیر

مواد لازم

  • روغن زیتون : ۱ لیوان کوچک
  • سیر متوسط : ۹ حبه

طرز تهیه ماسک مو

ابتدا سیر ها را پوست بکنید و آن ها را له کنید. درون تابه ای مناسب روغن زیتون را بریزید و گرم کنید سپس روغن زیتون را روی پوره سیر بریزید و مخلوط این مواد را هم بزنید تا یکدست شوند. مخلوط سیر و روغن زیتون را درون بطری شیشه ای بریزید و اجازه دهید تا مخلوط این مواد به مدت ۲ تا ۳ روز درون بطری شیشه ای بمانند سپس بعد از مدت زمان ذکر شده می توانید این ماسک مو را بر روی پوست سر تان قرار دهید.
این ماسک طبیعی را هفته ای دو بار بر روی پوست سرتان قرار دهید و پوست سر خود را با کمک این ماسک مو ماساژ دهید و اجازه دهید که ماسک مو به مدت ۶۰ دقیقه روی موهایتان بماند سپس موهایتان را با کمک آب ولرم بشویید.

ماسک موی سیر

۵. ماسک ماست و تخم مرغ

ماسک ماست و تخم مرغ از انواع ماسک های طبیعی و تقویت کننده برای مو است که شما می توانید این ماسک را با مواد ساده ای در منزل تهیه نمایید.

ماسک ماست و تخم مرغ

مواد لازم

  • تخم مرغ : ۱ عدد
  • ماست ساده : ۱/۴ فنجان
  • سس مایونز : ۱/۴ فنجان

طرز تهیه

برای تهیه ماسک تقویت موی سر ماست و تخم مرغ، ابتدا تخم مرغ را با کمک همزن به خوبی هم بزنید تا به حالت فوم درآید سپس ماست ساده و سس مایونز را به تخم مرغ زده شده اضافه کنید و همه این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید و با کمک این ماسک مو پوست سر خود را ماساژ دهید تا همه موهایتان به خوبی به ماسک آغشته شوند سپس یک کلاه پلاستیکی بر روی موهای خود بکشید و اجازه دهید تا این ماسک مو به مدت ۱ ساعت بر روی موهایتان بماند سپس موهای خود را با کمک یک شامپوی ملایم کننده بشویید برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید موهایتان را با کمک آب سرد بشویید.

ماسک ماست و تخم مرغ

در این مطلب ۵ ماسک تقویت موی سر برتر و معجزه آسا را به شما همراهان عزیز و گرامی معرفی کردیم که امیدواریم با کمک این ماسک موها بتوانید موهای آسیب دیده خود را درمان و تقویت کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *