دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

برای زیبایی جنین چه بخوریم + مهمترین نکته ها

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۴ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

زیبایی جنین یکی از مواردی است که اکثر والدینی که می خواهند تازه صاحب فرزند شوند, به آن فکر می کنند. تغذیه از جمله مواردی است که بر زیبایی جنین تاثیر گذار است.

همه افراد و به خصوص مادران دوست دارند فرزند آن ها علاوه بر سلامت جسمی و روحی، زیبا باشد. این مسئله از گذشته های دور نیز وجود داشته و حتی در کتب ائمه و پیامبران ما به نکاتی برای داشتن فرزند زیبا اشاره شده است. تغذیه سالم مادر در دوران بارداری علاوه بر تضمین کردن سلامت خود و جنین، بر زیبایی نوزاد نیز تاثیر گذار است.

برای زیبایی جنین چه بخوریم

فرزند زیبا و خوشگل

برای زیبا شدن جنین و حفظ سلامتی او، زنان قبل از بارداری و در دوران بارداری نیاز است تا از مواد سالم و تازه و بدون مواد نگهدارنده شیمیایی استفاده کنند.

مصرف مواد غذایی که برای کبد مفید و سالم است و به اصطلاح دوست کبد می باشد و دیگر مواد طبیعی و سالم تاثیر زیادی در زیبایی جنین می گذارد. بنابراین باید در پاسخ به این سوال که برای زیبایی جنین چه بخوریم باید گفت از مواد غذایی زیر می توان استفاده کرد.

روغن زیتون و روغن ماهی

مادران باید یکی از روغن های سالم را از قبل از بارداری و در دوران بارداری برای خود انتخاب کنند. روغن زیتون دارای خواص بی شماری است و مواد مغذی و ویتامین های موجود در آن می تواند علاوه بر سلامتی مادر و کودک، باعث زیباتر شدن جنین شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

کاسنی

عرق کاسنی برای تقویت کبد بسیار خوب است. به مادرانی که خواستار فرزند زیبا هستند, توصیه می شود از این گیاه قبل و در طول بارداری استفاده کنند.

مصرف آب انگو برای شفافیت پوست جنین

کنگر

این گیاه دارای خواص زیادی است که از جمله آن می توان به ضد عفونی کنندگی آن اشاره کرد. همچنین کنگر اشتها آور است و غذا را راحت هضم می کند. به مادران توصیه می شود برای داشتن جنینی زیبا حتما از کنگر استفاده کرده و از خواص آن بهره مند شوید. با این حال مصرف این گیاه باید در حد اعتدال باشد و زیاده روی در مصرف هر ماده ایی می تواند برای سلامتی مضر باشد.

آب انگور

آب انگور سرشار از AHA (اسید آلفا هیدروکسی)می باشد که این ماده بر افزایش رشد جنین میزان بسزایی دارد در نتیجه زنان باردار با مصرف ۶۰ میلی لیتر در ۲ وعده روزانه خود می توانند نوزادی سالم، قوی، مقاوم و البته زیبا به دنیا آورند.

بادام

برای این که نوزادتان عضلات قوی داشته باشد بهتر است در طی دوره بارداری از بادام خشک استفاده نمایید. همچنین مصرف بادام توسط مادر باردار موجب شفافیت رنگ پوست جنین می گردد که زنان باردار برای نحوه استفاده از بادام خشک می توانند چند عدد بادام را پودر نمایند و پس از افزودن آن به شیر میل کنند.

زیبایی جنین با مصرف بادام

شیر و زعفران

در گذشته و بر باور پیشینیان زعفران در بارداری به عنوان ماده غذایی ممنوعه محسوب می شد زیرا معتقد بودند موجب سقط جنین می گردد. درحالی که امروزه به این نتیجه رسیده اند که مصرف زعفران به دلیل عطر و طعمی که دارد در دوره حاملگی موجب زیبای و آرامش روان جنین می گردد.

هر چند مادران باردار باید توجه داشته باشند که نباید در مصرف آن زیاده روی کنند چرا که مصرف زعفران باعث بالا رفتن گرمای بدن و همچنین تولید گرما می شود در نتیجه مشکلاتی را برای خانم های باردار ایجاد خواهد کرد. ضمن این که تداوم در استفاده از زعفران در طول دروان حاملگی منجر به انقباضات رحم می گردد و در این حالت جنین سقط خواهد شد. بنابراین خانم های باردار تنها در سه ماه سوم حاملگی و با اطلاع پزشک از این ماده غذایی باید استفاده کنند.

کره

پزشکان متخصص زنان و زایمان بر طبق نتایج تحقیقاتی که صورت گرفته است بیان می دارند که زنانی که در دوره بارداری کره آب شده را در برنامه غذایی می گنجانند در طول زایمان طبیعی دچار درد کمتری می شوند، بنابراین این ماده غذایی به تقویت بدن مادران باردار کمک می کند ضمن این که سبب روشن شدن رنگ پوست جنین نیز خواهد شد. البته زنانی که چربی خون بالایی دارند باید تنها با تجویز پزشک از این ماده غذایی استفاده کنند.

زیبایی جنین و کودک

علاوه بر موارد ذکر شده مصرف هویج و زرشک و شکر و نعناع نیز در سلامتی کبد تاثیر گذار هستند و مصرف آن ها در زیبا شدن جنین تاثیر گذار است. همچنین مصرف مواد زیر از قدیم برای زیباتر شدن جنین، توصیه شده است.

  • سیب و خربزه و هلو و توت فرنگی , از میوه هایی هستند که خوردن آن برای زیباتر شدن جنین، بسیار توصیه می شود.
  • رب انار یکی از مواد غذایی است که توصیه می شود زنان باردار در طول بارداری برای زیباتر شدن جنین از آن استفاده کنند. علاوه بر این رب انار از ویار مادر باردار جلوگیری می کند.
  • مصرف آب آناناس به همراه عسل می تواند باعث زیباتر شدن پوست مادر و جنین شود.
  • برای داشتن جنینی با موهای پر , مصرف انجیر و شنبلیله توصیه می شود.
  • مصرف رازیانه و بادیان مادر باردار , باعث زیباتر شدن چشمان جنین می شود.
  • مصرف به, علاوه بر موثر بودن در زیبایی جنین, می تواند از خطر سقط جنین جلوگیری کند.

برای زیبایی جنین چه بخوریم

یکی دیگر از نکات مهمی که برای داشتن جنین زیبا باید به آن توجه داشت، تغذیه پدر قبل از بسته شدن نطفه می باشد. قوی بودن و سلامتی اسپرم مرد, در زیباتر شدن جنین تاثیر می گذارد. مصرف برخی از غذاها که قوی جنسی مرد را تقویت می کند و در نتیجه اسپرم قوی تر می شود, عبارت اند از :

  • انار شیرین : مصرف انار شیرین ناشتا می تواند, مایع منی مرد را افزایش داده و فرزند او را زیباتر کند.
  • مصرف انجیر، زیتون و آب لیمو ترش می تواند برای ناتوانی جنسی مرد مفید باشد.
  • مصرف ناشتای یکی از این میوه ها حتی الامکان توصیه می شود: گلابی, به , سیب , انار شیرین.
  • در پاسخ به این سوال که برای زیبایی جنین چه بخوریم باید گفت مصرف معجون شیرگردو و خرما تاثیر زیادی بر زیبایی جنین دارد.
  • مصرف مغز بادام بو داده, تخمه ی خربزه باعث قوی شدن قوای جنسی مرد می شود و در نتیجه در زیبایی فرزند او تاثیر گذار است.

زیبایی جنین و مادر

علاوه بر موارد بیان شده, اجتناب از خوردن مواد غذایی ناسالم و غذاهایی که به صورت صحیح طبخ نمی شوند, می تواند در زیبایی جنین تاثیر گذار باشد. چرا که با وجود مواد ناسالم در بدن مادر باردار، مواد سالم جذب نشده و باعث می شود علاوه بر به خطر افتادن سلامتی مادر و کودک ، در زیبایی کودک تاثیر منفی داشته باشد. از جمله این مواد می توان به مصرف غذاهای تند توسط مادران باردار اشاره کرد که می تواند لک هایی را بر روی صورت آن ها و بدن جنین ایجاد کند. مادران باید از مصرف غذاهای پر ادویه اجتناب کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *