دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه حلوا ساده و خوشمزه در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۵
  • ۰

حلوا از انواع دسر های ایرانی خوش طعم و خوشمزه است که به شکل های مختلفی تزیین می شود, در ادامه این مطلب طرز تهیه حلوا ساده را با آسان ترین روش مشاهده خواهید کرد.

حلوا از انواع دسر های مناسب و پرطرفدار در ماه مبارک رمضان است, همچنین از انواع حلواها برای سفره های نذری و مجالس ختم استفاده می شود. درست کردن حلوا در منزل به راحتی امکان پذیر است و در دستور پخت این حلوا از آرد گندم و شکر و روغن و آب و زعفران و گلاب استفاده می شود.

حلوا از انواع خوراکی های همه پسند و خوش طعم است و انواع متفاوتی دارد. حلوای هویج، حلوای زعفرانی و حلوای شیر از انواع حلواهای خوشمزه و محبوب هستند و شما می توانید این نوع حلواها را برای مجالس افطاری و نذری بپزید. اما بسیاری از افراد پخت حلوای ساده را به حلواهای مختلف ترجیح می دهند.

تزیین حلوای ساده مواد لازم برای ۱۵ نفر

  • شکر : ۷۵۰ گرم
  • آرد گندم : ۱ کیلو گرم
  • روغن : ۷۵۰ گرم
  • زعفران : نیم مثقال
  • گلاب : ۱/۲ لیوان
  • آب : ۴ لیوان

مواد لازم برای تهیه حلوای ساده

طرز تهیه حلوا ساده

برای درست کردن حلوا با روش ساده، ابتدا روغن را درون تابه ای بزرگ بریزید سپس تابه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن به خوبی داغ شود. آرد را به روغن داغ اضافه کنید.

تفت دادن آرد گندم

حرارت گاز را ملایم کنید و آرد را به خوبی هم بزنید تا به صورت کامل سرخ شود.

تفت دان آرد حلوا

  •  آرون گروپس

توجه داشته باشید که آرد باید آنقدر سرخ شود تا تغییر رنگ دهد و به رنگ خرمایی در آید و روغن بیاندازد.

طرز تهیه حلوا ساده خوشمزه و خوش طعم
در مرحله بعدی طرز تهیه حلوا ساده شکر را به همراه آب درون قابلمه ای مناسب بریزید و شکر را به خوبی در آب حل کنید و قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا مخلوط آب و شکر به خوبی بجوشند و به فرم شربت در آیند سپس گلاب و زعفران ساییده شده را در شربت حلوا بریزید.

طرز تهیه شربت حلوا

آرد سرخ شده را از روی حرارت گاز بردارید و در گوشه ای مناسب قرار دهید و شربت را به حلوا اضافه کنید و به خوبی مخلوط شربت و آرد را هم بزنید تا شربت جذب آرد شود.

اضافه کردن شربت به آرد تفت داده شده
بعد از اضافه کردن شربت به آرد دوباره تابه را بر روی حرارت گاز به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه و بر روی حرارت کم قرار دهید و مخلوط مواد حلوا را هم بزنید تا حلوا به خوبی آماده شود.

حلوای ساده خوشمزه تزیین حلوا در خانه

در دستور پخت حلوا ساده بعد از اضافه کردن شربت به آرد, مخلوط مواد حلوا نباید به مدت زیادی بر روی شعله گاز قرار بگیرد زیرا شربت حلوا می سوزد و در نتیجه حلوا خشک و سفت می شود. بعد از آماده شدن حلوا آن را درون دیس مناسبی بکشید و حلوا را مطابق با سلیقه خود تزیین کنید. برای تزیین حلوای ساده می توانید از روش های تزیین حلوا استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *