رژیم لاغری میوه از مهمترین رژیم ها برای کاهش وزن است. با این رژیم علاوه بر کاهش وزن، مزایا و فواید فراوانی نیز برای بدن و سلامتی خود خواهید داشت. در این مقاله با رژیم میوه و لاغری در چند روز آَشنا خواهید شد.

همه افراد می دانند که میوه برای سلامتی و طول عمر مفید است. میوه به عنوان یک سم زدا موثر در بدن عمل می کند، به فرایند درمان انواع بیماری ها کمک می کند و برای کاهش وزن سالم بسیار موثر است. همان طور که محققان و دانشمندان گفته اند بهترین رژیم برای لاغری رژیم میوه است که علاوه بر کاهش وزن فواید و مزیت های فراوانی نیز برای سلامت بدن دارد.

برنامه رژیم های میوه معمولا چند روز است و مانند رژیم های لاغری دیگر مدت زمان طولانی نمی کشد. در این رژیم لازم به تحمل گرسنگی در طول دوره رژیم نیست و بر عکس رژیم های دیگر مقداری غذا هم به شما پیشنهاد می دهد تا احساس سیری داشته باشید. حتما این موضوع موجب تعجب شما شده است که رژیمی با مدت زمان کم و استفاده از مواد غذایی برای سیری، چگونه موجب کاهش وزن شما می شود. اما تعجب نکنید این رژیم یک روش قطعی است که به ثبت رسیده و کمک می کند تا در طول یک هفته پنج تا هشت کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهید.

رژیم میوه برای لاغری

رژیم میوه و لاغری در چند روز

میوه های چربی سوز و کم کالری مانند میوه گریپ فروت بهترین میوه برای کاهش وزن می باشند. گریپ فروت به دلیل میزان فیبر بالا و قند کم به سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن کمک می کند. سیب میوه دیگری است که در رژیم میوه جای دارد. سیب به تنهایی برای کاهش وزن تاثیری ندارد و باید همراه با میوه های دیگر مصرف شود تا اثرات لاغری را بر روی بدن بگذارد. رژیم سیب با دفع مواد زائد و سموم در دستگاه گوارش بخشی از کاهش وزن را برای ما به ارمغان می آورد.

میوه های کم کالری

روز اول

روز اول در رژیم میوه از مهمترین روزها برای داشتن رژیم کاهش وزن سالم محسوب می شود. در روز اول می توانید از هر نوع میوه ای که دوست دارید میل کنید و نکته قابل ذکر این است که در روز اول از خوردن موز خودداری نمایید. می توانید برای روز اول میوه های لاغر کننده مانند طالبی و هندوانه میل نمایید همچنین باید در طول روز بین ۸ تا ۱۲ لیوان آب میل نمایید. توجه داشته باشید که از میوه های مختلف در طول روز باید استفاده نمایید و از خوردن هر ماده غذایی دیگر حتی سبزیجات نیز خودداری نمایید. هر گاه احساس گرسنگی کردید میوه و آب بنوشید.

میوه های کاهش وزن

روز دوم

روز اول اختیار داشتید که هر میوه ای که دوست دارید را میل نمایید اما در روز دوم فقط باید سبزیجات مصرف نمایید. سبزیجات مورد علاقه خود را می توانید به صورت خام یا پخته میل نمایید. این نکته را بدانید که در هنگام پخت سبزیجات به هیچ عنوان از روغن یا ماده روغنی استفاده نکنید بهترین راه استفاده از سبزیجات پخته آب پز کردن آنها است. می توانید برای تاثیرات بهتر و کاهش گرسنگی در شروع روز دوم سیب زمینی آب پز میل کنید تا کربوهیدرات آن در طول روز بسوزد. بهترین سبزیجاتی که در روز دوم به شما پیشنهاد می شود شامل هویج خام یا پخته، خیار، حبوبات پخته شده، کدو، کاهو و کلم آب پز هستند. در کنار مصرف سبزیجات نوشیدن ۸ تا ۱۲ لیوان آب خود را به یاد داشته باشید.

حتما بخوانید:  با رژیم لاغری انار در 9 روز لاغر شوید!

روز سوم

در روز سوم رژیم میوه می توانید از دو دسته میوه ها و سبزیجات استفاده نمایید. فقط این نکته را بدانید که از میوه ها موز و از سبزیجات سیب زمینی را حذف نمایید. انتخاب هر یک از میوه ها یا سبزیجات به عهده خود شما می باشد. خوردن آب ۸ تا ۱۲ لیوان نیز فراموش نشود.

رژیم لاغری میوه

روز چهارم

در روز چهارم اشتیاق فرد برای کاهش وزن با رژیم میوه بیشتر می شود. روز چهارم روز خوردن شیر و موز است. در روز چهارم شما باید ۳ لیوان شیر و ۸ تا ۱۲ عدد موز میل نمایید. مصرف موز و شیر را به طور منظم در طول روز برنامه ریزی کنید تا آخر شب همچنان سیر بمانید. پیشنهاد می کنیم برای دریافت نتایج خوب و جلوگیری از گرسنگی، صبح یک لیوان شیر و یک عدد موز میل نمایید، دو عدد موز را قبل از نهار میل نمایید، دو عدد موز و یک لیوان شیر برای نهار، دو یا سه عدد موز برای عصرانه و دو موز و یک لیوان شیر باقی مانده را برای شام میل کنید. با استفاده از رژیم شیر و موز دچار گرسنگی نخواهید شد.

برنامه رژیم لاغری میوه

روز پنجم

در روز پنجم می توانید یک فنجان برنج برای نهار استفاده نمایید. و همچنین ۶ تا ۷ عدد گوجه فرنگی در طول روز می توانید بخورید. در این روز بهتر است مصرف آب را از دوازده لیوان به پانزده لیوان افزایش دهید.

روز ششم

در روز ششم متوجه تغییرات و بهبود در دستگاه گوارش خود خواهید شد. در ششمین روز رژیم لاغری میوه جات هم می توانید از یک فنجان برنج برای وعده نهار استفاده نمایید. در طول روز می توانید سبزیجاتی که دوست دارید را میل کنید. در این روز هم باید ۸ تا ۱۲ لیوان آب خود را فراموش نکنید.

روز هفتم

روز هفتم روز آخر رژیم میوه و سبزیجات می باشد. در این روز می توانید یک فنجان برنج همراه با هرگونه سبزیجاتی که دوست دارید و همچنین آب میوه های طبیعی میل کنید.  لاغری با میوه مطمئنا شاهد تغییراتی در سیستم بدن خود و کاهش وزن در بدنتان شده اید. رژیم لاغری میوه علاوه بر کاهش وزن، مزایای فراوانی از جمله شادابی و طراوت پوست و همچنین موجب بهبود دستگاه گوارش می شود. در این چند روز با رعایت نکاتی که در رژیم غذایی میوه گفته شد شما بین ۵ تا ۸ کیلو کاهش وزن داشته اید. در این مقاله با رژیم میوه و لاغری در چند روز آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از انواع رژیم های غذایی دیگر برای کاهش یا افزایش وزن به بخش رژیم غذایی مراجعه نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.