آرگا
  • کد خبر: 89399
    تعداد بازدید : 48 بازدید
    تاریخ انتشار : ۲۵ مهر, ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
    تعداد نظرات: ۰ نظر
      

    بهترین تمرینات هوازی که می توانید در منزل انجام دهید

    تمرینات و ورزش های هوازی علاوه بر مزیت های زیبا شناسی و تناسب اندام، موجب سلامت قلب و عروق و کاهش انواع بیماری های مربوط به قلب نیز می شود. در این مقاله با بهترین تمرینات هوازی در منزل آشنا خواهید شد.

    تمرینات هوازی نوعی فعالیت ورزشی است که هدف آن بهبود سیستم مصرف اکسیژن می باشد. هوازی به فرایند تولید انرژی و مصرف اکسیژن در سوخت و ساز بدن اشاره دارد. انجام ورزش های هوازی برای سلامت سیستم قلب و عروق و کاهش دادن چربی های اضافه بدن مورد کاربرد است. ورزش های هوازی بسیار متعددی وجود دارند که با شدتی ملایم و به صورت مداوم انجام می شوند.

    به هر ورزشی با شدتی که باعث شود اکسیژن برای اندام های عضلانی اصلی بدن طی یک دوره زمانی به طور مداوم تامین شود و همچنین فشار و تاکید بر روی سیستم قلب و عروق بدن باشد تمرینات هوازی گفته می شود. همه افراد با گنجاندن تمرین هوازی در برنامه های تمرینات و ورزش خود، می توانند علاوه بر سلامتی قلب و کاهش وزن به رشد عضلات خود نیز کمک کنند.

    ورزش های هوازی

    انجام بهترین تمرینات هوازی

    ورزش های هوازی همان تمرینات ایروبیک است. این تمرینات با سرعتی منظم و در زمان طولانی باید انجام شوند مانند تمریناتی مثل دو نرم، پیاده روی، شنا، دو استقامت، دوچرخه سواری، دستگاه استپ، دوچرخه ثابت در باشگاه یا خانه، استفاده از تردمیل و الپتیکال ورزش های هوازی می باشند. مهمترین منبع سوخت در تمرین های هوازی یا ایروبیک، چربی ها، گلوکز ذخیره بدن و گلوکز خون هستند. تمرینات و ورزش های هوازی علاوه بر مزیت های زیبا شناسی، می تواند برای سلامت کلی بدن مفید باشد.

    تمرینات هوازی

    انواع تمرینات و ورزش های هوازی

    هر نوع تمرینی که باعث افزایش ضربان قلب برای مدت طولانی می شود تمرین هوازی است. حتی فعالیت های روزمره ای که همه انجام می دهند مانند بالا رفتن از پله ها و پیاده روی اگر با شدت انجام شوند نوعی ورزش هوازی محسوب می شوند. ورزش های هوازی شامل به کار گرفتن اندام ها و عضلات اصلی بدن مانند بازوها، عضلات ران، پشت پا و عضلات سینه که نیازمند انرژی بیشتری می باشند است.

    طناب زدن

    یکی از تمرینات عالی که می توانید در منزل و با کمترین تجهیزات و همچنین به راحتی انجام دهید تمرین طناب زدن می باشد. طناب زدن با به کار گرفتن و درگیر کردن عضلات اصلی بدن مانند ماهیچه ها، بازو ها، ران های پا و عضلات سینه تمرین بسیار خوبی برای از بین بردن کالری و همچنین تقویت عضلات می باشد. از این تمرین برای لاغری شکم هم استفاده می شود.

    طناب زندن ورزش هوازی

    پیاده روی یا استفاده از تردمیل

    یکی از در دسترس ترین و ساده ترین تمرینات هوازی در منزل پیاده روی است. ورزش پیاده روی را در هر مکانی که باشید مانند منزل، حیاط یا بیرون می توانید انجام دهید. استفاده از دستگاه تردمیل در خانه نیز یکی از بهترین تمرین و ورزش های هوازی به شمار می آید که فقط باید کفش مناسبی را برای پیاده روی تهیه نمایید. این نوع تمرین برای شروع این ورزش های هوازی تمرین خوب و مناسبی است.

    ورزش دو هوازی

    بالا رفتن از پله ها

    یکی دیگر از ورزش های مفید و ساده در منزل بالا رفتن از پله ها می باشد. می توانید برای این نوع تمرین از دستگاه پله کوهنوردی استفاده نمایید. اما اگر دسترسی شما به این دستگاه امکان ندارد، می توانید با شدت و استقامت از پله های منزل بالا بروید.

    حرکت بالا رفتن از پله تمرین هوازی

    دوچرخه سواری

    نوعی دیگر برای انجام ورزش های هوازی دوچرخه سواری است. در انجام این تمرین در منزل شما باید دستگاه دوچرخه سواری تهیه نمایید. این تمرین نیز مانند پیاده روی از تمرینات عالی هوازی در منزل محسوب می شوند. دوچرخه سواری با درگیر کردن عضلات اصلی بدن موجب کاهش وزن سریع و تناسب اندام می شود.

    دوچرخه سواری

    رقص ایروبیک

    رقصیدن در منزل یکی از بهترین تمرینات هوازی بی خطر و نشاط آور برای تمامی افراد محسوب می شود. همچنین می توانید در کنار انجام حرکات ایروبیک یا رقص، به آهستگی در منزل تمرین دو را انجام دهید.

    ایروبیک تمرین هوازیتمرینات هوازی علاوه بر مزیت های زیبا شناسی برای بدن، دارای فواید درمانی خوبی برای سلامت قلب و عروق می باشند. اگر بیرون و باشگاه رفتن برای شما ممکن نیست می توانید با این تمرینات هوازی که در این مقاله گفته شد و انجام آن ها در منزل به سلامت بدن و زیبایی اندام خود کمک نمایید. پیشنهاد می کنیم برای انجام انواع تمرینات دیگر برای تناسب اندام و سلامتی به بخش ورزش و سلامتی مراجعه نمایید.

    منبع : آرگا

    برچسب ها :