دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

ماسک آناناس معجزه ای برای زیبایی پوست شما

  • ندا خوشرو
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

ماسک آناناس از انواع ماسک های طبیعی است که برای پوست مفید است و می تواند به سلامت پوست کمک کند, در این مطلب قصد داریم تا انواع ماسک های مختلف آناناس را به شما عزیزان معرفی کنیم.

آناناس از انواع میوه های گرمسیری است که سرشار از انواع ویتامین های A , C و ویتامین های گروه B و کلسیم و آهن و فسفر و منگنز و اسید سیتریک است این میوه همچنین برای پوست صورت مفید و موثر است. از ماسکهای آناناس برای درمان جوش صورت و تقویت ماهیچه های صورت استفاده می شود. 

ماسک صورت آناناس، با تولید کلاژن پوست را به خوبی سفت می کند و سلول های مرده پوست صورت را از بین می برد همچنین این ماسکها با صاف کردن پوست می تواند چین و چروک های ریز موجود در سطح پوست صورت را غیر قابل تشخصی کند.

ماسک طبیعی آناناس

معرفی انواع ماسک آناناس برای سلامت پوست

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن مشکلات پوستی استفاده از ماسکهای طبیعی برای پوست صورت است. در ادامه این مطلب انواع ماسکهای طبیعی آناناس برای پوست صورت را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که برای پوست تان هزینه های سنگینی کرده اید اما به نتیجه دلخواه نرسیده اید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

ماسک آناناس برای سلامت پوست

۱. ماسکی از آناناس برای رفع جوش

ماسک آناناس، تاثیر قابل توجهی برای از بین بردن جوش های صورت و گلوله های چربی زیر پوستی دارد.

مواد لازم برای تهیه ماسکی طبیعی از آناناس

  •  آرون گروپس
  • آناناس رسیده : ۱ عدد
  • الکل میوه : به اندازه وزن آناناس خرد شده
  • روغن آفتابگردان : ۱ لیوان

طرز تهیه ماسک

ابتدا آناناس را پوست بگیرید و در درون مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیظ شده ای در آید سپس الکل میوه را به آناناس خرد شده اضافه کنید و همه این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و روغن آفتابگردان را به مخلوط آناناس اضافه کنید.
می توانید این ماسک را روزی یک بار به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید و سپس با کمک آب سرد صورتتان را بشویید.

ماسک مفید آناناس

۲. ماسکی طبیعی از آناناس برای تقویت کردن ماهچه های پوست صورت

ابتدا پوست صورت خود را با کمک آب آناناس به خوبی ماساژ دهید برای اینکار می توانید از یک پنبه آغشته شده به آب آناناس استفاده کنید.
آب آناناس خاصیت آرام سازی و تقویت کنندگی برای پوست صورت را دارد و از خستگی پوست جلوگیری می کند و باعث شفاف سازی پوست صورت می شود. توجه داشته که آب آناناس باید طبیعی باشد و اگر پوست حساسی دارید بهتر است هرگز از آب آناناس برای صورت خود استفاده نکنید زیرا باعث قرمزی و مرتب شدن پوست می شود.

 ماسک های مفید آناناس

۳. روشن شدن پوست با آناناس

به منظور درخشان شدن پوست می توانید از آناناس کمک بگیرید تا صورتی زیبا و درخشان داشته باشید.

مواد لازم

  • پوره آناناس : یک قاشق چای خوری
  • برنج پخته شده : دو تا سه قاشق چای خوری
  • روغن نارگیل : یک تا دو قاشق چای خوری

نحوه تهیه ماسک

به منظور تهیه این ماسک روغن نارگیل را با برنج پخته که هنوز داغ است ترکیب نمایید سپس به آن آناناس له شده بیافزایید و لایه ضخیمی از خمیر به دست آمده را بر روی صورت تمیز اعمال نمایید، اجازه دهید به مدت پانزده تا بیست دقیقه بماند و در نهایت صورت تان را بشویید و از یک کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.

فواید آناناس بر سلامت پوست

۴. یکدست شدن پوست

با کمک آناناس می توانید پوستی صاف و یکدست داشته باشید فقط کافی است مواد لازم را با هم ترکیب نمایید تا ماسکی مفید از آناناس تهیه کنید.

مواد لازم

  • پوره آناناس : یک قاشق چای خوری
  • ژل آلوئه ورا : دو قاشق چای خوری
  • روغن درخت چای : دو قطره

نحوه تهیه

تمام مواد گفته شده را با هم ترکیب نمایید سپس یک لایه نازک از خمیر به دست آمده را بر روی پوست اعمال کنید و پس از زمان ده دقیقه با آب ولرم بشویید و در نهایت از یک مرطوب کننده استفاده نمایید.

معرفی بهترین ماسک های آناناس

۵. بستن منافذ باز پوست

از دیگر فواید استفاده از آناناس بستن منافذ باز پوست است که بهتر این روش را امتحان کنید تا شاهد تغییرات شگفت انگیزی بر روی پوست تان شوید.

مواد لازم

  • پوره آناناس : یک قاشق چای خوری
  • ماست غلیظ : دو قاشق چای خوری

روش تهیه

تمام موادی که در بالا گفته شده را با هم مخلوط کنید سپس لایه نازک از خمیر حاصل را بر روی پوست تمیز اعمال کنید و اجازه دهید به مدت پنج تا ده دقیقه بماند و در نهایت از روی پوست تان پاک کرده و بعد از تونر زدن از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

زیبایی باورنکردنی پوست با آناناس

نکته: استفاده زیاد از این ماسک ممکن است سبب از بین بردن یک لایه از پوست تان شود.

ماسک های طبیعی متعددی برای پوست صورت وجود دارد که ماسک آناناس، یکی از مفیدترین ماسک های طبیعی برای پوست صورت است. در این مطلب با پنج ماسک برتر آناناس را به شما عزیزان معرفی کردیم و در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع ماسک طبیعی بر روی لینک کلیک کنید.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *