دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چقدر با خواص بهار نارنج آشنا هستید؟

  • پروین حیدریان
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

بهار نارنج همان شکوفه گل نارنج است که دارای خواص و فواید فوق العاده ای برای سلامت جسم و روح بدن دارد. در این مقاله با خواص بهار نارنج و مزیت های بی نظیر آن آَشنا خواهید شد و فواید این گیاه شگفت انگیز را مشاهده خواهید نمود.

بهار نارنج شکوفه درخت نارنج است که دارای عطر و فواید فوق العاده ای برای بدن دارد. از جمله خواص بهار نارنج می توان به مواردی همچون ساختن اسانس و عطر سازی، عرق جات، مربا، نوشیدنی های فصلی، گز و … اشاره نمود. در شهر های بابل و شیراز بهار نارنج به فراوانی یافت می شود. عرق بهار نارنج که طبیعت گرمی دارد مفید و مقوی برای جسم و روح محسوب می شود، در ادامه مطلب شما عزیزان را با فواید شگفت انگیز بها نارنج بیشتر آشنا خواهیم کرد، پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید

مهم ترین فایده دارویی بهار نارنج تاثیر آن روی سیستم عصبی می باشد. بهار نارنج آرام بخش و خاصیت ضد هیجانی دستگاه عصبی را دارد و همچنین از دیگر فواید دارویی بهار نارنج سردردهای میگرنی را تسکین می دهد. بهار نارنج برای تقویت معده بسیار موثر است و همچنین اضطراب و تپش قلب نامنظم را درمان می کند. اگر با مشکل خواب روبرو هستید، قبل از خواب چای یا عرق بهار نارنج را میل نماید تا با خیال راحت و آسوده به خواب فرو روید.

خواص بهار نارنج

بررسی فواید و خواص بهار نارنج

بهار نارنج حاوی ویتامین های B، C و D است. از بهار نارنج می توان به عنوان یک داروی موثر در کنار دارو های دیگر برای درمان و کاهش استرس و اضطراب و همچنین اضطراب قبل از عمل جراحی استفاده کرد. از دیگر فواید بهار نارنج برطرف کردن مشکل بی خوابی است، قبل از خواب چای یا عرق بهار نارنج را میل نماید تا با خیال راحت و آسوده به خواب فرو روید. این موارد را می توان در خواص کاسنی و همچنین خواص گل سرخ نیز مشاهده نمود که می توانند نقش مهمی در کاهش اضطراب و همچنین درمان بی خوابی داشته باشند.

خواص درمانی بهار نارنج

تاثیر بی نظیر بهار نارنج بر کاهش استرس و اضطراب

طبق تحقیقاتی که محققان بر روی این گل پر خاصیت انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که مانند قرص دیازپام عمل می کند با این تفاوت که دیازپام داروی صنعتی است و عوارض جانبی دارد، اما بهار نارنج به عنوان یک درمان طبیعی بدون عوارض جانبی می باشد. دیازپام یک نوع داروی آرام بخش است. تاثیر بهار نارنج برای اضطراب بیمارانی که می خواهند مورد جراحی قرار بگیرند فوق العاده است و به آن ها آرامش می دهد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بهار نارنج و خواص آن

رفع اختلالات دستگاه گوارش

به منظور بهبود درد های شکمی، درد های نفخ معده، سوء هاضمه، اسپاسم و سکسکه استفاده از دمنوش بهار نارنج گزینه بسیار مناسبی است.

بهبود خلق و خو

همانطور که می دانید افزایش دما در روزهای گرم سبب تغییر در رفتار بسیاری از افراد می شود که به منظور جلوگیری از بروز این مشکل می توانید هر روز عصر نصف لیوان عرق بهارنارنج را با نصف لیوان آب خنک و یک قاشق سکنجبین ترکیب کنید سپس آن را بنوشید.

فواید درمانی بهار نارنج

تقویت دستگاه ایمنی بدن

بهار نارنج غنی از آنتی اکسیدان ها می باشد که باعث محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد می شود در نتیجه با تقویت سیستم ایمنی بدن خطر ابتلا به بیماری های جدی و مزمن را کاهش می دهد.

درمان یبوست

یبوست یکی از مشکلات گوارشی بسیار شایع در بین مردم می باشد که بسیار دردناک است و برای رفع آن می توانید آب بهار نارنج را به همراه عسل مصرف کنید.

خواص بهار نارنج بر سلامت بدن

نرم و درخشان شدن پوست

می توانید به عنوان تونر از آب بهار نارنج استفاده کنید زیرا آب بهار نارنج باعث تنظیم رنگ پوست و درخشان شدن آن می شود همچنین به منظور درمان التهاب پوست، قرمزی و آفتاب سوختگی های خفیف نیز بسیار مفید و موثر می باشد.

فواید دارویی و درمانی بهار نارنج

  • از مهمترین فواید بهار نارنج برای بدن تاثیر آن روی سیستم عصبی بدن است. بهار نارنج درمانی فوق العاده برای سر درد ها و میگرن می باشد.
  • بهار نارنج برای پوست های خشک و همچنین جلوگیری از شکنندگی مویرگ ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برای کنترل حملات قلبی و تشنج ها مصرف بهار نارنج توصیه می شود.
  • بهار نارنج دارای خاصیت اشتها آوری است.
  • بهار نارنج در تسکین مشکلات سینه موثر است.
  • فواید بهار نارنج برای تقویت معده و همچنین هضم غذا بسیار موثر است.
  • بهار نارنج موجب از بین رفتن استرس و اضطراب می شود و همچنین باعث تپش های منظم قلب می شود.
  • بهار نارنج برای از بین بردن قولنج های عصبی مفید است.
  • مخلوط عرق بهار نارنج و آب کرفس برای دفع و خرد کردن سنگ های کلیه و مثانه مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از بهار نارنج خشک شده و دم کرده آن به عنوان یک داروی مفید ضد تشنج در بیماری ها و ناراحتی های عصبی و همچنین رفع سکسکه مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این گل مغذی موجب تنظیم سطح فشار خون از طریق افزایش گردش خون در رگ ها می شود.
  • بخور بهار نارنج موجب شادابی و روشنی پوست می شود.
  • برای درمان سرگیجه می توان از شربت بهار نارنج استفاده کرد.
  • استنشاق گل بهار نارنج برای بهبود سرما خوردگی موثر است.
  • فواید بهار نارنج به کاهش شدت علائم یائسگی کمک می کند.
  • عرق بهار نارنج برای از بین بردن افسردگی و غم مفید است.

خواص دارویی بهار نارنج

بررسی عوارض بهار نارنج

۱. به دلیل اینکه عصاره بهاره نارنج باعث افزایش فشار خون و ضربان قلب می شود از این رو آن دسته از افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند باید در مصرف آن احتیاط کنند.

۲. در صورتی که در دوران بارداری و یا شیردهی به سر می برید باید بهار نارنج را با احتیاط مصرف کنید.

۳. استفاده بیش از حد از بهار نارنج باعث بی خوابی می شود.

۴. استفاده از دارو های ضد افسردگی با مصرف دمنوش بهار نارنج تداخل دارند از این رو توصیه می شود پیش از مصرف با پزشک مشورت نمایید.

فواید شگفت انگیز بهار نارنج

دستور تهیه چای بهار نارنج

به دو لیوان آب جوش دو قاشق از گل بهار نارنج بیفزایید سپس اجازه دهید تقریبا به مدت بیست دقیقه داخل قوری بر روی حرارت کم بجوشد، آن را صاف نمایید و بنوشید به منظور طعم دهی بهتر می توانید یک قاشق عسل نیز به آن بیفزایید.

بهار نارنج که همان شکوفه میوه نارنج است، دارای خواص بی نظیر و فوق العاده ای برای سلامت جسمانی و روحی بدن دارد. در این مقاله با فواید بهار نارنج و مزیت ها و فواید بی نظیر آن برای سلامت جسم و روح بدن آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از فواید و خواص دیگر مواد خوراکی و گیاهان می توانید به بخش خواص گیاهان دارویی مراجعه نموده و از مطالب ارائه شده در این زمینه استفاده نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *