دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین روش ها برای درمان سردرد شدید کدام اند؟

  • پروین حیدریان
  • ۶ مهر ۱۳۹۵
  • ۰

سردرد یک نوع بیماری است که ممکن است برای همه افراد ایجاد شود. با کاهش استرس و داشتن رژیم غذایی درست و سالم از بروز این بیماری جلوگیری کنید. در این مقاله با بهترین روش های درمان سردرد شدید آَشنا خواهید شد.

بروز سردرد یکی از مشکلاتی است که از گذشته تا کنون با وجود تشعشعات مختلف بیشتر در افراد دیده می شود. یکی از عوامل که منجر می شود سر درد به سراغ افراد برود آلودگی ها هستند. راه های بسیاری برای درمان سردرد شدید وجود دارد. همچنین روش هایی وجود دارد که به موجب تسریع در درمان سردرد می شوند.

ابتدا برای درمان سر درد باید از پیشروی و وخیم شدن آن جلوگیری نماییم. برخی از افراد با خوردن انواع مواد غذایی با معده خالی مانند قهوه، شکلات، پرتقال و پنیر دچار سردرد می شوند. همچنین عوامل دیگر مانند رزیم های سخت، عدم فعالیت ورزشی و کم آبی بدن موجب ایجاد سر درد می شود.

راه های مبارزه با سردرد شدید

برترین روش ها برای درمان سردرد شدید

طبق تحقیقاتی که بر روی افرادی که دچار سردرد شده اند صورت گرفته است، به این نتیجه رسیده اند که از هر 4 نفر مبتلا به سردرد، 3 مورد در اثر گرفتگی گردن، ماهیچه های پشت و فک به وجود آمده اند. سردردی که با عارضه جانبی دیگر همراه نباشد نشانه مشکل جدی در بدن نیست. در درمان های تکمیلی برای سر درد شدید، ذهن و جسم را با هم مورد درمان قرار می دهند و فقط به علایم جسمانی و بیرونی اکتفا نمی کنند.

راه های درمان سردرد شدید

درمان سردرد با روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس برای درمان سردرد شدید و میگرن مفید است. از استنشاق روغن اسطوخودوس و یا استعمال موضعی آن می توان برای درمان استفاده نمود. برای این منظور دو تا چهار قطره روغن را در در دو تا سه فنجان آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. همچنین می توانید چند قطره از روغن را داخل وان آّب داغ حمام ریخته و چند دقیقه در آن آب بمانید. استنشاق بخار روغن اسطوخودوس به عنوان یک درمان موثر برای سردرد شدید معرفی شده است. همچنین می توانید این روغن را روی شقیقه های خود ماساژ دهید. روغن اسطوخودوس بر خلاف روغن های دیگر مصرف خوراکی دارد.

روغن اسطوخودوس برای درمان سردرد

  •  آرون گروپس

روغن نعناع برای درمان سردردهای شدید

نعناع یک درمان خانگی بسیار موثر برای درمان انواع بیماری ها از جمله سردرد تنشی است. استنشاق و خوردن روغن نعنا به کنترل جریان خون در بدن کمک می کند. سردرد معمولا به دلیل جریان خون ضعیف در بدن صورت می گیرد، روغن نعناع به باز کردن عروق کمک می کند، از این رو موجب ترویج جریان خون می شود. همچنین مصرف نعناع به عنوان یک درمان خانگی می تواند سینوس را باز کند به طوری که اکسیژن بیشتری وارد گردش خون بدن می شود.

روغن نعناع برای درمان سردرد شدید

آسپرین

بسیاری از داروها حاوی گیاهانی هستند که برای درمان انواع بیماری ها مفید و موثر واقع می شوند. آسپرین که از پوست بید استخراج می شود، دارویی موثر برای درمان سردرد شدید محسوب می شود.

با خوابیدن سردردتان را درمان کنید

طبق تحقیقاتی که بر روی افراد دچار سردرد صورت گرفته است، متوجه این شده اند که افراد دچار سر درد پس از خوابیدن به مدت کوتاه سردردشان بهبود یافته است. خوابیدن و چرت زدن کوتاه باعث می شود تا فکرتان آرام شود و آرامش به سراغتان بیابد. پس در زمان بروز سردرد شدید سعی کنید مدتی را بخوابید.

روش های درمان سردرد

آب زنجبیل

در گذشته از زنجبیل به عنوان یک ضد التهاب برای درمان سردرد استفاده می کردند. برای این منظور نصفه قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده را در یک لیوان آب بریزید و میل نمایید تا سردرد شدید شما بهبود یابد.

درمان سردرد با ماساژ

با حرکات چرخشی انگشت اشاره و وسط شست برای چند دقیقه بر روی شقیقه ها به کاهش سردرد خود کمک کنید. با دو دست خود بر روی شقیقه ها این عمل را به آرامی انجام دهید.

ماساژ برای سردرد

سردرد یک نوع بیماری طبیعی است و ممکن است برای همه افراد رخ دهد. با کاهش استرس و اضطراب و داشتن رژیم غذایی سالم درست به ایجاد نشدن این بیماری در بدن خود کمک کنیم. در این مقاله با بهترین و موثرترین روش ها برای درمان سردرد شدید آشنا شدید. پیشنهاد می کنیم برای داشتن اطلاعات در زمینه انواع بیماری و درمان آن به بخش بیماری ها مراجعه نمایید.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *