دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین تمرینات شکم برای آب کردن سریع چربی شکم و پهلوها

  • پروین حیدریان
  • ۶ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

داشتن شکمی صاف با عضله های قوی از جمله آرزوهای همه افراد به خصوص جوانان می باشد. با انجام بهترین و موثرترین حرکات و تمرینات شکم که در این مقاله ملاحظه خواهید کرد، این زیبایی را به خود و بدن خود هدیه دهید.

داشتن شکمی صاف و بدون چربی باعث خوشحالی و اعتماد به نفس در فرد می شود. این صافی شکم بستگی به رژیم غذایی و تمرین ای ورزشی که انجام می دهید دارد. انجام تمرینات شکم علاوه بر تناسب اندام و داشتن ظاهری خوب، موجب قوی تر شدن عضلات شکم می شود و منجر می شود تا کمتر در برابر آسیب های مربوط به شکم قرار بگیرید. تمرین ها و ورزش های شکم انواع مختلفی دارند که در این مقاله به معرفی آنها می پردازیم.

با انجام تمرین های ورزشی برای شکم که در این مقاله ملاحظه خواهید کرد می توان به آب کردن چربی های شکم و همینطور فرم دادن به عضلات شکمی کمک کرد، تمرین های شکم می تواند یکی از موثر ترین روش ها برای رسیدن به اندامی ایده آل باشد. در کل ورزش کردن و انجام حرکات و تمرینات مناسب و صحیح می تواند نقش مهمی در لاغری سریع شکم و پهلوها و تناسب اندام داشته باشد.

تمرینات شکم

برترین و موثرترین تمرینات شکم و پهلو

وجود چربی در قسمت شکم موجب نارضایتی افراد از خودشان می شود و منجر می شود تا اعتماد به نفس در این افراد کاهش یابد. این افراد می توانند با انجام تمرین ها و حرکات شکم چربی های اطراف شکم و پهلوها را از بین ببرند. سعی کنید با انجام ورزش های شکم صحیح تناسب اندام خود را نیز حفظ نمایید.

تمریناتی برای صاف کردن شکم

تمرین کوهنوردی

یکی از حرکاتی که کل عضلات شکم را درگیر می کند حرکت کوهنوردی است. در این حرکت همانطور که در تصویر مشاهده می نمایید، ابتدا کف دست های خود را روی زمین قرار دهید، پاهای خود را دراز کنید، باید پشت را صاف کنید و زانوی چپ را به سمت قفسه سینه خم کنید. برای مرحله بعد باید خیلی سریع پای خود را عوض کنید و این بار پای راست را به سمت قفسه سینه خم نمایید. این حرکت را می توانید ۱۰ تا ۱۵ بار تکرار نمایید.

  •  آرون گروپس

حرکت کوهنورد برای شکم

تمرین دراز و نشست

یکی از بهترین و موثرترین تمرینات شکم حرکت دراز و نشست است. در این تمرین تمام نواحی شکم درگیر می شوند. معمولا همه افراد با این حرکت آشنایی دارند. همان طور که در تصویر می بینید روی زمین به پشت دراز بکشید و پاهای خود را رو به سمت بالا خم کنید. دست ها را نیز کنار گوش ها قرار دهید. حرکت شروع را انجام دهید و به سمت بالا حرکت کنید تا شانه ها از زمین بند شوند. این حرکت را بهتر است با دفعات بسیار کم شروع نمایید تا بدن شما آمادگی کامل را به دست آورد. تعداد تکرار این تمرین بستگی به آمادگی بدن شما دارد. دراز و نشست یک ورزش لاغری شکم خوب و عالی محسوب می شود.

درازونشست برای شکم

حرکت دوچرخه

یکی دیگر از ورزش های شکم که به درگیر شدن عضلات شکم و صاف شدن شکم کمک می کند حرکت دوچرخه است. برای انجام این تمرین باید روی زمین دراز بکشید، دست هایتان را پشت سر قرار دهید. زانوی سمت چپ را به طرف قفسه سینه بیاورید و شانه راست را سمت زمین حرکت دهید. باید طوری این حرکت را انجام دهید که بازوی سمت راست زانوی سمت چپ را لمس نماید. حالا به مرحله اول بازگردید و این حرکت را با زانوی راست و شانه چپ انجام دهید. این حرکت را با هر دو سمت بدن انجام دهید و تکرار نمایید.

تمرین دوچرخه برای شکم

تکیه دادن به صندلی

تمرینات شکم بعدی برای داشتن شکمی صاف و عضلات شکمی قوی حرکت صندلی است. این تمرین یکی از مفیدترین تمرینات برای صاف کردن و تقویت عضلات شکم محسوب می گردد. برای شروع این حرکت باید دراز بکشید و پاها را در وضعیت نود درجه بر روی صندلی قرار دهید. مطابق تصویر دست ها را کنار بدن و به طور صاف قرار دهید. سر را از زمین جدا کنید و به سمت بالا و شکم حرکت دهید. همچنین باید دست ها را نیز از روی زمین بردارید و با یک فشار کف دست به زمین حداقل ۵ بار این حرکت را انجام دهید. این نکته را بدانید که در حال انجام حرکت سر و بدن را باید بالا نگه دارید. به آرامی و به مدت کم این حرکت را شروع نمایید تا بدنتان آمادگی لازم برای انجام این تمرین را داشته باشد، سپس تا ۱۰۰ بار این حرکت را تکرار نمایید.

حرکت صندلی برای شکم

حرکت ربات

یکی از تمرین های شکم موثر و مفید برای سوزاندن چربی و تقویت عضلات شکم این حرکت یا به اصطلاح حرکت ربات می باشد. برای شروع باید روی زمین دراز بکشید و پاها را جفت در کنار هم قرار دهید. همانطور که در تصویر می بینید بازوها را صاف به سمت سقف نگه دارید. برای انجام این حرکت از ناحیه سر بلند شوید و در حالت نشسته قرار بگیرید به طوری که دست ها همانطور صاف به سمت رو به رو قرار می گیرند. دوباره به حالت اول بازگردید و دوباره این حرکت را تکرار نمایید. این حرکت را آرام انجام دهید و برای مراحل اول دفعات کمی از این تمرین مثلا ۵ تا ۸ بار انجام دهید، سپس دفعات تمرین این حرکت را کم کم و به طور آهسته افزایش دهید.

حرکت ربات برای شکم

رول کردن با چرخ شکم

زانو های خود را روی زمین قرار داده و چرخ شکم را در زیر شانه تان نگه دارید، عضلات شکم شما باید تحمل فشار وارده را داشته باشد و چرخ را به سمت جلو حرکت دهید (بغلتانید)، سپس این حرکت روبه جلو را باید تا جایی ادامه دهید که احساس شود, کشش در عضلات میانی بدن تان از دست رفته و انگار باسن شما به طرف پایین خم شده است، اکنون به جهت عقب بغلتید تا به نقطه شروع برسید.

تمرینات شکم موثر

انجام و تکرار این حرکات به صورت چندباره و به شکل صحیح می تواند موثر واقع شود، البته هنگامی که احساس کردید دیگر نمی توانید این حرکت را به شکل صحیح انجام دهید، حتما آن را متوقف کنید.

رول کردن با هالتر

برای انجام این حرکت باید ۵ کیلو به هالتر (میله وزنه) وصل کرده و پشت این وسیله زانو بزنید، شانه های شما باید در بالای هالتر قرار گیرد، سپس عضلات شکم خود را منقبض کرده و هالتر را به جهت جلو حرکت دهید تا جایی که احساس خواهید کرد که باسن تان به سمت زمین خمیده می شود، اکنون به سمت جلو رفته و دوباره خود را به سمت عقب برگردانید.

ورزش های موثر برای شکم

بارفیکس

دست های خود را از عرض شانه باز کنید به طوری که کف هر دوستتان به سمت بیرون باشد، سپس خود را از میله بارفیکس آویزان کنید، تا جایی که امکان دارد بدنتان را به سمت بالا بکشید به طوری که چانه تان در بالای میله قرار گیرد و بعد زانوهای خود را به سمت قفسه سینه بالا بیاورید. برای آشنایی با فواید ورزش بارفیکس در اینجا کلیک کنید.

حرکات ورزشی شکم

شنای موشکی

برای انجام حرکت شنا لازم است خود را به حالت شنا قرار دهید و بعد پاهایتان را در گودی دسته های دو طناب به شکل معلق آویزان کنید، اکنون شنا های پر انرژی انجام دهید به طوری که دست هایتان از زمین فاصله گرفته و قادر به دست زدن در هوا باشید

اگرچه حرکت شنای موشکی تمرین موثری برای سیکس پک شکم محسوب می شود، اما برای انجام این حرکت ورزشی باید آمادگی بدنی تان بالا باشد، لذا در غیر این صورت ممکن است دچار آسیب شوید.

تمرین های شکم

داشتن شکمی صاف با عضلات قوی علاوه بر تناسب اندام و زیبایی، باعث می شود تا اعتماد به نفس فرد بسیار افزایش یابد. پس با انجام تمرین های ورزشی مناسب برای شکم این زیبایی را به بدن خود هدیه دهید. از تمرین های شکم برای آب کردن چربی شکم و پهلو ها که در این مطلب مطرح نمودیم استفاده نمایید و از این طریق به قوی شدن عضلات شکم خود کمک کنید. همچنین می توانید با کلیک بر روی ورزش و سلامتی با دیگر تمرین ها و ورزش های مناسب تناسب اندام آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *