دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

شش ماسک شیر معجزه آسا برای زیبایی پوست شما

  • ندا خوشرو
  • ۷ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

شیر یکی از انواع محصولات طبیعی بی نظیر برای مراقبت از پوست است و شما می توانید به جای استفاده از پاک کننده ها و مرطوب کننده های گران قیمت از شیر استفاده کنید. در ادامه ۶ ماسک شیر فوق العاده برای انواع پوست های مختلف را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

شیر یکی از انواع لبنیات ها با خواص بی نظیر است با خوردن شیر پروتئین بدن تامین می شود و علاوه بر این شیر در رشد استخوان ها و مو و استحکام دندان و داشتن پوستی سالم تاثیر زیادی دارد و شما می توانید با کمک ماسک های تهیه شده از شیر، پوستی شاداب و جوان داشته باشید.

ماسکهای شیر از انواع ماسکهای طبیعی است که باعث نرمی و لایه برداری و شفافیت پوست می شود و همچنین برای پیشگیری از بروز چین و چروک های زود رس پوست بهتر است هر فردی یک تا دو بار در هفته از این ماسکها استفاده کند.

ماسک های معجزه آسا شیر

معرفی انواع ماسک شیر معجزه آسا برای انواع پوست ها

شیر سرشار از پروتئین و کلسیم است و تحقیقات نشان داده است که این مواد معدنی موجود در شیر از بروز عوارض پوستی نظیر خشکی و شکنندگی پوست و اگزما پیشگیری می کنند و علاوه بر این در بیشتر لوسیون های صورت و کرم ها پوست از شیر استفاده می شود و اسید لاتیک موجود در شیر نقش نرم کنندگی و جوان سازی پوست را دارد و در شادابی پوست صورت تاثیر گذار است, در ادامه طرز ماسکهای شیر برای پوست های مختلف با ۳ روش را به شما همراهان همیشگی آموزش می دهیم.

ماسک شیر برای پوست های مختلف

ماسکی از سیب و شیر

ماسکی از سیب و شیر خاصیت لایه برداری دارد و باعث شادابی انواع پوست های مختلف می شود.

مواد لازم

  •  آرون گروپس
  • سیب رنده شده : ۱ عدد
  • شیر : ۱ لیوان

طرز تهیه ماسکی از سیب و شیر

ابتدا یک عدد سیب را با طرف ریز رنده به خوبی رنده کنید سپس سیب رنده شده را با یک لیوان شیر به خوبی مخلوط کنید و مخلوط این مواد را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورتتان را با کمک آب ولرم بشویید.

ماسک سیب و شیر

رفع چروک با جوانه گندم و شیر

ماسک جوانه گندم وشیر، سرشار از منابع پروتئینی است از این رو می تواند باعث سفتی و رفع افتادگی چروک صورت شود.

مواد لازم

  • جوانه گندم : ۴ قاشق غذاخوری
  • نصف میوه آووکادو
  • آرد جوانه گندم : ۳ قاشق غذاخوری
  • سفیده تخم مرغ : ۱ عدد
  • شیر : ۱/۲ لیوان

طرز تهیه ترکیبی از جوانه گندم و شیر

ابتدا جوانه گندم تازه را به خوبی له کنید سپس آووکادو را رنده کنید و با جوانه گندم مخلوط نمایید. سه قاشق غذاخوری آرد جوانه گندم را به همراه سفیده تخم مرغ و شیر به مخلوط میوه آووکادو و جوانه گندم له شده اضافه کنید سپس همه این مواد را به خوبی هم بزنید و بر روی پوست تمیز خود به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با کمک آب ولرم بشویید.

ماسک جوانه گندم و شیر

جوان سازی پوست با شیر و نشاسته

ماسک نشاسته وشیر، از انواع ماسکهای طبیعی مفید برای جوان سازی و شادابی پوست های مختلف هستند.

مواد لازم

  • نشاسته : ۱ قاشق مرباخوری
  • شیر : ۲ قاشق مرباخوری

طرز تهیه ترکیبی از نشاسته و شیر

ابتدا در درون ظرف مناسبی نشاسته و شیر را با یکدیگر مخلوط کنید و مخلوط این مواد را بر روی پوست خود قرار دهید و همزمان یک لیوان شیر که در آن یک قاشق غذاخوری نشاسته حل کرده اید را بنوشید. توجه داشته باشید که نشاسته را باید در درون مقداری آب سرد حل کنید سپس به شیر اضافه کنید.

  ماسک نشاسته و شیر

ترکیب شیر و آووکادو

از آنجا که این ماسک چسبنده می باشد، بنابراین از آغشته شدن موهایتان با این ماسک خودداری کنید و در صورت اضافه آمدن ماسک، می توانید آن را به دست های خود بمالید.

مواد لازم

  • شیر : یک قاشق غذا خوری
  • آووکادو رسیده : یک چهارم آن

ماسک عالی برای صورت

روش تهیه ماسک

برای تهیه این ترکیب، آووکادو را خوب هم بزنید تا به حالت خمیری درآید، سپس یک قاشق غذا خوری شیر را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط صاف و یکدستی بدست آید، سپس ترکیب حاصل را با حالت دایره ای روی پوستتان بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست شما بماند و بعد با حوله نرم خشک کنید.

ترکیب شیر و خیار

این نوع ماسک موجب درخشندگی پوست و ایجاد طراوت در صورت تان می شود، در ادامه دستور تهیه و استفاده از این ماسک را در اختیارتان قرار می دهیم.

مواد لازم

  • خیار له شده : یک یا دو قاشق
  • شیر : ۲ قاشق غذا خوری

ماسکی از شیر و خیار

طرز تهیه ماسک

مواد ذکر شده در بالا را به خوبی با هم مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده را بر روی پوست صورت و گردنتان بمالید، سپس اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه روی صورت شما بماند،سپس آن را با آب ولرم شست و شو دهید. بعد از استفاه مشاهده خواهید کرد که پوست چهره تان از طراوت و درخشندگی خاصی برخوردار شده است.

ترکیب شیر، عسل و سفیده تخم مرغ

استفاده از این نوع ماسک شیرو عسل و تخم مرغ نیز موجب ایجاد طراوت و درخشندگی صورت شده، همچنین باعث مرطوب ماندن پوست خواهد شد.

برای تهیه این ماسک صورت خانگی همه مواد را با هم مخلوط کرده و سپس به وسیله یک براش آن را روی پوست صورتتان بمالید، حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد صورت خود را با آب خنک شست و شو داده و با حوله نرم خشک خشک کنید.

ماسک شیر برای صورت

در کنار استفاده از انواع ماسکهای شیر، برای سلامت پوست می توانید برای تضمین سلامت دندان ها و ناخن ها و موها روزانه یک لیوان شیر بنوشید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع ماسکهای خانگی و طبیعی به بخش ماسک طبیعی مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *