دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح ویترای روی شیشه مشجر و ساده انواع نمونه کارهای جذاب

  • یلدا محمدی
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

مجموعه ایی از نمونه کارها و طرح های زیبا و جالب برای ویترای روی شیشه را در این مطلب مشاهده نموده و از این طرح های زیبا و جدید برای نقاشی روی شیشه های مختلف استفاده نمایید.

همه علاقه مندان به هنر ویترای روی شیشه همیشه به دنبال طرح ها و مدل های جدیدتر می باشند تا در کارهای هنری خود از آنها استفاده نمایند. بر این اساس ما نیز در این مطلب مجموعه ایی از طرح ها و مدل های مختلف از نقاشی روی شیشه را گردآوری و ارائه می دهیم که هر یک از این طرح های زیبا و خاص می توانند بهترین الگو برای نقاشی روی شیشه باشند. در ادامه مطلب همراه ما بوده و از زیباترین و جدید ترین نمونه کارهای نقاشی روی شیشه دیدن فرمایید و از آنها ایده بگیرید.

نمونه کارهای ویترای روی شیشه با طرح های زیبا و جالب :

مشاهده مدل های متنوع و جدید انواع نقاشی روی شیشه می تواند راهنمای مناسبی برای کسانی باشند که قصد انجام اینگونه نقاشی ها را دارند. همانگونه که می دانید نقاشی روی شیشه یکی از پرکاربردترین نقاشی های تزیینی می باشد که به راحتی نیز انجام می گیرد و موارد استفاده زیادی دارد. بر این اساس سعی نمودیم مجموعه ایی از مدل ها و طرح های زیبا و خاص برای نقاشی روی شیشه را گردآوری و در این مطلب ارائه دهیم که هر یک از این طرح های جدید می توانند الگوی مناسبی برای نقاشی های شما باشند. البته در صورتی که هنوز مهارت کافی را در این زمینه کسب نکرده اید و یا قصد دارید قبل از انتخاب طرح با روش های صحیح انجام این سبک نقاشی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم به بخش آموزش نقاشی روی شیشه مراجعه نموده و از توضیحات ارائه شده در این زمینه و مراحل انجام این نقاشی ها دیدن فرمایید. سپس یکی از طرح های زیر را انتخاب نموده و برای انجام نقاشی روی شیشه اقدام نمایید.

stained-glass-6طرح برای نقاشی روی شیشه stained-glass-7 stained-glass-8 stained-glass-9مدل نقاشی ویترایطرح ویترای روی شیشه

همه سبک های نقاشی از جمله نقاشی روی سفال، ظروف شیشه ایی و یا دیگر ظروف از زیبایی و جذابیت خاصی برخوردارند و موارد استفاده زیادی در منزل دارند. در ادامه نمونه هایی از نقاشی روی ظروف شیشه ایی شیک و زیبا را ملاحظه می فرمایید که هر یک از این مدل ها می توانند الگویی مناسب برای شما باشند.

ویترای روی ظروف شیشه ایی مدل نقاشی ویترای روی لیوان شیشه اییstained-glass-10نقاشی ویترای روی ظرف شیشه اییمدل نقاشی ویترایویترای روی جام شیشه ایینقاشی ویترای روی ظرف شیشه ایی سادهویترای روی شیشه

با استفاده از هنر نقاشی روی شیشه به راحتی می توانید تمامی شیشه های ساده و مشجر را تبدیل به شیشه هایی زیبا و تزیینی نمایید. همانگونه که می دانید در این سبک نقاشی از رنگ ویترای استفاده می شود که قابلیت شستشو دارد و شما با اطمینان کامل می توانید بر سطح اغلب سطوح شیشه ایی نقاشی های زیبایی بکشید و سپس آنها را مورد استفاده قرار دهید. در ادامه نمونه کارهای زیبایی از انواع نقاشی مدرن و کلاسیک بر سطح شیشه را ملاحظه می فرمایید که می توان از این مدل های زیبا به عنوان الگو استفاده نمود.

  •  آرون گروپس

نقاشی زیبای ویترایویترای بر روی شیشهنقاشی روی شیشه سادهمدل جدید ویترای روی پنجره شیشه اییآموزش ویترای روی شیشهمدل زیبای نقاشی روی شیشه های سادهآموزش ویترای در منزلآموزش نقاشی با رنگ ویترای

آشنایی با ویترای و نکاتی مهم درباره آن

ویترای در واقع یکی از هنر های زیبا و جذاب است که به شکل تزئین ظروف شیشه ای با رنگ و نقاشی انجام می گیرد، از این رو با استفاده از هنر ویترای می توانید بطری ها، لیوان ها و به طور کلی ظروف شیشه ای ساده خود را به شکلی زیبا و هنرمندانه در منزل و با استفاده از تکنیک هایی ساده بیارائید، ضمن اینکه برای انجام این کار نیازمند مقداری رنگ مخصوص ویترای، قلمو و اسفنج می باشید.

ویترای بر سطح شیشه

روشهای انجام ویترای به طور کلی در سه مرحله آماده سازی، رنگ آمیزی و پختن شکل می گیرد که انجام هر مرحله نیازمند رعایت نکاتی است، در این قسمت قصد داریم شما را با برخی از این نکات آشنا نمایم.

  • رنگهای ویترای بر پایه تینر و آب در بازار موجود می باشند، تینر برای شستن ظرف مناسب تر می باشد.
  • بعد از هر مرتبه استفاده از رنگ لازم است درب آن را ببندید تا خشک نشود.
  • در صورتی که ظرف مورد نظر خود را از ماشین ظرفشویی خارج کرده اید به منظور رنگ آمیزی روی آن در مرحله دوم، باید سطح ظرف را تمیز کنید.
  • به منظور تثبیت رنگ اکرلیک روی شیشه و قابلیت شست و شوی آن بهتر می باشد که رنگ را با چسب شیشه ترکیب کنید و به وسیله یک تکه ابر به شکل ضربه ای آن را به روی شیشه بزنید و یا اینکه رنگ اکرلیک را با ژل فروستینگ مخلوط کرده و به کار برید، برای تثبیت ویترای روی شیشه نیز می توانید از اسپری فیکساتور استفاده کنید.
  • برای پختن رنگ ها هرگز نباید از مایکرو فر استفاده کنید.
  • مقاومت شیشه در برابر گرما تا دمای ۸۰۰ درجه سانتی گراد می باشد و دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد آن را از بین خواهد برد.
  • قبل از شروع کار، سطح مورد نظر خود را با آب و صابون و یا الکل تمیز کنید.

ویترای ظروف شیشه ای

امیدواریم طرح های ارائه شده برای ویترای بر سطح شیشه مورد توجه شما دوستان واقع شده باشد و با استفاده از این طرح ها و مدل ها، زیباترین نقاشی ها را بر سطح انواع شیشه ها بکشید. از شما دوستان علاقه مند به اینگونه هنرها دعوت می نماییم با کلیک بر روی نقاشی از دیگر مدل ها و آموزش های جدید و زیبا در این زمینه دیدن فرمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *