دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

برای سورپرایز مهمان هایتان ژله چند رنگ درست کنید

  • ندا خوشرو
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

اغلب کدبانوها به تهیه انواع ژله ها در منزل علاقه مند هستند و ژله ها را می توانید به صورت ساده و تک رنگ و یا چند رنگ تهیه کنید, در ادامه این مطلب طرز تهیه ژله چند رنگ را با ساده ترین روش به شما عزیزان آموزش می دهیم.

درست کردن ژله ساده و تک رنگ بسیار راحت و آسان است ولی درست کردن ژله های چند رنگ معمولا برای بسیاری از خانم ها دشوار است. ژله های چند رنگ خوشمزه و زیبا هستند و شما می توانید با طرز تهیه ژله چند رنگ ، ژله ای خوشمزه و زیبایی را برای پذیرایی از مهمان هایتان داشته باشید.

ژله های چند رنگ دارای لایه ها با رنگ های متفاوت است و بهتر است از رنگ هایی که با یکدیگر مطابقت و همخوانی بیشتری دارند برای درست کردن ژله چند رنگ استفاده کنید. ژله رنگین کمان و ژله خرده شیشه از انواع ژله های چند رنگ هستند و شما می توانید این ژله ها را در منزل به راحتی در منزل تهیه کنید.

تزیین ژله

مواد لازم برای تهیه ژله چند رنگ

  • ژله قرمز : ۱ بسته
  • ژله آلوئه ورا : ۱ بسته
  • بستنی وانیلی ساده آب شده : ۱/۲ لیوان
  • ژله بلوبری : ۱ بسته
  • آب جوش : ۳ لیوان
  • خامه فرم گرفته و ترافل برای تزیین : به میزان لازم

مواد لازم برای طرز تهیه ژله چند رنگ

طرز تهیه ژله چند رنگ در منزل

 ابتدا یک بسته پودر ژله قرمز را با کمک یک لیوان آب جوش در درون ظرف مناسبی حل کنید و مخلوط پودر ژله و آب جوش را هم بزنید تا پودر ژله به خوبی حل شود اگر هنوز ذرات پودر ژله دیده می شود می توانید ظرف را در درون مایکروفر و یا روی بخار آب جوش قرار دهید تا پودر ژله به خوبی در درون آب جوش حل شود.  این روش همیشه برای تهیه ژله ساده به کار می رود.

حل کردن پودر ژله قرمز در درون آب

سپس لیوان های مناسبی را برای سرو آماده کنید و ۵ قاشق از ژله قرمز حل شده را در درون هر کدام از لیوان ها بریزید و لیوان ها را در درون یخچال قرار دهید تا ژله بسته شود.

  •  آرون گروپس

ریختن ژله قرمز حل شده در درون لیوان ژله چند رنگ

در مرحله بعدی طرز تهیه ژله چند رنگ برای لایه وسطی ژله آلوئه ورا را در یک لیوان آب جوش حل کنید و همه مراحلی را که برای حل کردن ژله قرمز انجام دادید برای این ژله نیز انجام دهید.

حل کردن پودر ژله آلوئه ورا در آب جوش

سپس برای تهیه رنگ سفید نصف لیوان بستنی وانیلی ساده آب شده را به ژله آلوئه ورا حل شده اضافه کنید و مخلوط بستنی و ژله را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

اضافه کردن بستنی وانیلی ساده به پودر ژله آلوئه ورا حل شده

لیوان های ژله بسته شده را از یخچال خارج کنید و مجددا ۵ قاشق از ژله سفید را بر روی لایه اول ژله بریزید و لیوان ها را دوباره در درون یخچال قرار دهید تا ژله ها ببندند.

ریختن ژله سفید بر روی لایه ژله قرمز

در مرحله آخر طرز تهیه ژله چند رنگ ژله بلوبری را در درون یک لیوان آب جوش حل کنید و دوباره مراحل بالا را برای حل کردن این ژله انجام دهید.

حل کردن ژله بلوبری در درون آب جوش

سپس لیوان های ژله را از یخچال خارج کنید و با کمک قاشق ۵ قاشق از ژله بلوبری حل شده را در درون هر یک از لیوان ها بریزید و دوباره لیوان ها را در درون یخچال قرار دهید تا ژله ببندد.

ریختن ژله بلوبری بر روی ژله سفید
بعد از بستن ژله ها آن ها را از یخچال بیرون آورید و سپس روی هر کدام از ژله ها مقداری خامه بریزید.

طرز تهیه ژله چند رنگ به همراه نکات طلایی   تزیین ژله با خامه

برای زیبایی بیشتر این ژله چند رنگ می توانید روی خامه را با کمک ترافل رنگی تزیین کنید.

ریختن ترافل رنگی بر روی ژله سه رنگ    ژله چند رنگ

نکات طلایی برای تهیه ژله چند رنگ

  • بهتر است برای تهیه ژله های رنگ با کمک قاشق ژله های حل شده را در ظروف مورد نظر خود بریزید تا ظرف ها در کنار هم نظم و زیبایی بیشتری را داشته باشند.
  • توجه داشته باشید که بستن پودر ژله ها باید در حدی باشد که وقتی انگشتتان را بر روی سطح ژله قرار می دهید جای انگشت شما بر روی سطح ژله نماند و در طرز تهیه این ژله سه رنگ نیازی به بستن کامل ژله ها نیست.

بسته شدن ژله

  • می توانید برای تهیه رنگ سفید بعد از حل شدن کامل ژله آلوئه ورا شیر و خامه و یا شیر عسل و … را به ژله آلوئه ورا اضافه کنید.
  • استفاده از رنگ سفید در ژله های چند رنگ باعث زیبایی بیشتر ژله می شود.
  • در تهیه ژله چند رنگ باید ژله های حل شده به خوبی سرد شوند تا وقتی آن ها را بر روی لایه های قبلی می ریزید لایه های قبلی آب نشوند و رنگ های ژله با یکدیگر قاطی نشوند.

روش تهیه ژله سه رنگ

آموزش تهیه ژله چند رنگ با ژلاتین

تهیه ژله چند رنگ با ژله ها و طعم های مختلفی انجام می گیرد. در ادامه این بخش قصد داریم دستور متفاوت و خوشمزه ای از ژله چند رنگ را آموزش دهیم که شکل ظاهری این ژله با دیگر ژله های چند رنگ متفاوت می باشد.

مواد لازم:

  • ژله بلوبری: ۱ بسته+ ۱ و ۰.۵ لیوان آب
  • ژله توت فرنگی: ۱ بسته+ ۱ و ۰.۵ لیوان آب
  • شیر: ۲ پیمانه
  • خامه: ۱۵۰ گرم
  • پودر ژلاتین: ۲۰ گرم
  • آب: ۱/۲ پیمانه
  • شکر: ۳/۴ پیمانه
  • وانیل: به مقدار کمی

نحوه تهیه ژله چند رنگ

دستور تهیه:

برای تهیه این ژله باید یک قالب گرد مانند به قطر ۲۰ سانتی متر را در اختیار داشته باشید و با استفاده از قلموی آغشته به روغن داخل آن را چرب نمایید و آن را درون فریزر بگذارید.

هر دو ژله بلوبری و ژله توت فرنگی را آماده کنید و اآن ها را به صورت مجزا در قالب های مستطیلی شکل بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شوند و ببندند(دلیل کم بودن آب برای سفت شدن ژله جهت برش آن می باشد).

حالا نوبت تهیه ژله پایه می باشد که باید شیر را با کمی خامه مخلوط نمایید و بر روی اجاق بگذارید تا گرم شود. شکر را به این مخلوط اضافه نمایید و زمانی که شکل حل شد، وانیل را بیفزایید و در این موقع  از روی حرارت بردارید.

روی آب سر پودر ژلاتین را بپاشید و هنگامی که اسفنجی مانند شد، آن را روی بخار آب بگذارید تا باز شود و شفاف گردد. بعد از روی بخار بردارید و زمانی که داغی آن افتاد شیر را به آن بیفزایید.

پس از سرد شدن کامل ژله پایه در محیط آشپزخانه، ژله های رنگی را از یخچال خارج کنید و پس از جدا کردن از قالب به صورت مکعبی شکل برش بدهید و تکه های هر دو ژله را به شکلی نامنظم در داخل قالب اصلی(قطر ۲۰ سانتی متری) بریزید و روی آن ها را با ژله پایه پر کنید و در داخل یخچال بگذارید تا حداقل ۴ ساعت و حداکثر یک شب داخل آن بماند و خوب ببند.

در نهایت ته قالب را درون ظرف  آب گرم بگذارید تا به راحتی ژله چند رنگ از قالب جدا شود.

طرز تهیه ژله چند رنگ با ژلاتین

در طرز تهیه ژله چند رنگ بهتر است از ظرف های ساده که نقش و نگاری ندارند استفاده کنید تا رنگ های ژله به خوبی دیده شوند, امیدواریم از تهیه این ژله زیبا و متفاوت در منزل نهایت لذت را ببرید. از شما دوستان علاقه مند دعوت می نماییم با کلیک بر روی دسر با ژله از دیگر دستورات و آموزش های جالب و جدید برای تهیه دسر های مختلف دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *