دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کدام گل آپارتمانی را در منزلمان پرورش دهیم؟ + عکس

  • مرضیه نیکزاد
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب زیباترین و جذاب ترین گالری انواع گلهای آپارتمانی به همراه توضیحات کامل و بیان ویژگی های هریک در خدمت شما دوستان عزیز هستیم. امیدواریم از مطالعه اطلاعات گل های متفاوت آپارتمانی و مشاهده تصاویر آن ها لذت ببرید.

همان طور که می دانید نگهداری از گیاهان زینتی و گلدانی و همچنین پرورش انواع گلهای آپارتمانی بسیار مهم می باشد. اگر از گل های زیبای گلدانی نگهداری می کنید باید به موارد و نکات زیادی توجه داشته باشید. به هنگام استفاده از اسپری‌های حشره‌کش سعی کنید روی گل‌های آپارتمانی پارچه ای نازک و سبک انداخته تا از نابودی و مرگ آن ها جلوگیری کنید. اگر در گلدان علف‌های هرز را مشاهده کردید، حتما آن ها از بین ببرید تا گل های شما نابود نشوند. در ادامه بیشتر با این نوع گل ها آشنا می شوید.

یکی از مشکلات دیگری که ممکن است در هنگام پرورش گیاهان آپارتمانی و زینتی پیش آید، درست استفاده نکردن از ابزارآلات و وسیله های باغبانی به هنگام قرار دادن و منتقل کردن گیاه از گلدان به پاسیو است که باید از یک بیلچه کوچک و مناسب که لبه خیلی تیزی نداشته باشد استفاده کرد. در ادامه به معرفی انواع گل های آپارتمانی و ویژگی های خاص هر کدام می پردازیم.

انواع گلهای آپارتمانی مناسب برای خانه های ایرانی

گلچینی از زیباترین و  جذاب ترین تصاویر انواع گلهای آپارتمانی را به همراه ویژگی های خاص هر گل در ادامه مطرح می نماییم که با مشاهده عکس گل ها و همچنین مطالعه ویژگی های هر یک بیشتر با این گل های زیبا و تزیینی آشنا می شوید.

گل کالانکوئه

این گیاه دارای گل های زیبا و ریز با گلبرگ های چهار تایی می باشد که اخیرا به صورت پرپر اصلاح شده است. برگ ها کاملا صاف و براق و بدون خار و شکل آن پهن می باشند. ساقه های این گل در جوانی شکننده و آبدار هستند اما از سال دوم ساقه ها به صورت چوبی رشد می کنند.

golhaye-apartemani-17

انواع و اقسام گلهای آپارتمانی زیبا

گل حسن یوسف:

این گل را می توان در گروه گیاهان آپارتمانی که دارای برگ های رنگی می‌باشند قرار داد. این گیاه دارای صد و پنجاه گونه است.  ارتفاع این گل زیبا به بیش از ۶۵ سانتی‌متر و پرورش و گسترش آن نیز به بیش از ۲۵ سانتی‌متر می‌رسد. اگر این گیاه را در فصول سرد سال خارج از گلخانه یا آپارتمان نگهداری کنید نابود شده و از بین می رود. برگ های آن اغلب به رنگ های سفید، سبز، زرد و قوه ای وجود دارند. گل حسن یوسف به شدت آفتاب و نور خورشید را دوست دارد زیرا نور خورشید باعث زیبایی و تغییر رنگ این گیاه می شود. برای آبیاری آن نیز هر چهار تا شش روز باید اقدام کرد. گل حسن یوسف از جمله گلهای آپارتمانی بسیار خاص و زیبا محسوب می گردد که طرفداران زیادی نیز دارد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

انواع گل زیبای حسن یوسف

انواع گل زیبا و جذاب آپارتمانی

گل برگ قاشقی:

برگ قاشقی از خانواده فلفلی ها و گیاهان همیشه سبز می باشد. این گیاه رشد چندان سریعی ندارد اما در هر شرایطی در آپارتمان به رشد و پرورش خود ادامه می دهد و یکی از گلهای آپارتمانی جذاب و زیبا محسوب می گردد. مناطق پرنوری که دور از تابش مستقیم خورشید باشند برای این گیاه بسیار مناسب هستند.

انواع گل های زینتی آپارتمانی

گل بگونیارکس :

در این گل، برگ ها اغلب به شکل قلب می باشند. آبیاری این گیاه در فصل تابستان هفته ای ۲ بار و در زمستان هفته ای ۱بار باید انجام شود. منطقه ای که پرنور و به دور از تابش مستقیم خورشید باشد برای رشد این گل آپارتمانی زیبا مناسب است.

زیباترین گل های زینتی و آپارتمانی

زیباترین و جذاب ترین گل های آپارتمانی

گل ساق عروس:

یکی از گلهای آپارتمانی زیبا و خاص گل ساق عروس می باشد که این گل گونه های مختلفی دارد و مانند سایر گل های دیگر به نور، رطوبت، خاک مناسب و دمای کافی نیاز دارد. این گل به محیطی پرنور عادت دارد و دمای موجود باید حداقل هفت درجه سانتی گراد باشد. برای آبیاری این گیاه باید صبر کنیم تا آب حداقل تا عمق سه سانتی متری نفوذ کند و دوباره شروع به آبیاری آن نماییم.

انواع گل های آپارتمانی

گل زیبای آپارتمانی ساق عروس

گل یوکا:

برگ های گل یوکا کشیده و بزرگ و خنجری شکل نوک تیز می باشد که رنگ سبز دارد. نوری که در اواسط روز از پشت شیشه بتابد برای این گل مناسب نیست. در فصل زمستان هر ۱۰روز و در فصل تابستان هفته ای ۱بار آبیاری کافی می باشد. استفاده از خاک لیمونی برای این گیاه مناسب می باشد.

انواع گل تزئینی و زینتی آپارتمانی

انواع گل های مختلف آپارتمانی

گل های زیبا و جذاب آپارتمانی

گل آپارتمانی آگلونما:

این نوع گل گیاهی همیشه سبز با برگ های زینتی و زیبا می‌باشد که برگهای آن مستطیل شکل می باشد.از قرار دادن این گیاه در معرض تابش نور مستقیم خورشید بپرهیزید. در زمستان از آبیاری زیاد آن خودداری کنید. برای شست و شوی برگ های آن از مصرف مواد پاک کننده و شیمیایی خودداری نمایید.

گالری انواع گلهای آپارتمانی

گل بنفشه آفریقایی:

بنفشه آفریقایی در فصل زمستان نور خورشید را می تواند تحمل کند اما در تابستان به نور کامل نیاز دارد. برای این گیاه خاک برگ مناسب می باشد. در کل سال به دما و حرارت شانزده درجه سانتی گراد نیازمند می باشد. گل های بنفشه جز زیباترین گل های دنیا محسوب می شوند و از جذابیت خاصی برخوردارند.

انواع گل آپارتمانی بنفشه آفریقایی

گلهای آپارتمانی بنفشه آفریقایی

انواع گل بنفشه آفریقایی

گل پوتوس:

این گل از خانواده گل شیپوریان می باشد که آن را در گلخانه های گرم پرورش می دهند. این گل از گیاهان آپارتمانی بالا رونده می باشد که به زیبایی رشد می کند و تکثیر می یابد.

انواع گل زینتی پوتوس

گل آپارتمانی زبرینا:

گیاهی است که برگ های آن بیضی شکل و نوک تیز با لکه های بنفش می باشد که به نور شدید و محکمی نیاز دارد و خاک لیمونی برای این نوع گیاه مناسب تر است.

گلهای آپارتمانی بسیار جالب و زیبا

گلهای آپارتمانی بسیار شیک و جالب

گل شمعدانی:

گل شمعدانی را می توان از جمله گلهای آپارتمانی پرطرفدار دانست که از سال ها پیش در خانه های ایرانی خودنمایی می کند. خاکی که کمی سنگین باشد برای این گل های آپارتمانی زیبا مناسب است و نور مستقیم خورشید می تواند به رشد بهتر آنها کمک کند. این گل در زمستان به کود پاشی نیازی ندارد.

گل های تزئینی و آپارتمانی

انواع گل زیبای شمعدانی

گل برگ انجیری:

یکی دیگری از گل های زیبای آپارتمانی گل برگ انجیری است که همواره سبز و بالا روند می باشد. دارای برگ های سبز تیره و پهن با بریدگی های عمیق است، ریشه های این گل هوایی می باشد و تکیه گاه خوبی برای اطراف این گیاه به شمار می رود. برگ های آن در ابتدا قلبی شکل می باشد و با رشد گیاه، بریدگی های روی برگ ها نمایان می گردند. طول برگها یک گل بالغ انجیری به حدود یک متر نیز می رسد. نیاز به نور غیر مستقیم دارد. آبیاری آن در هفته یک بار است و در صورت عدم رطوبت اسپری برگی موثر خواهد بود. تکثیر آن از طریق تقسیم جوانه ریشه دار امکان پذیر می باشد.

آشنایی با گل های آپارتمانی

گل شفلرا:

این گل به شکل یک درختچه زیبا با برگ های پنجه ای شکل براق چرمی می باشد که دمبرگ بلند دارد. برگچه های آن در ابتدا کم می باشد و به مرور و با رشد گیاه تعداد آن ها به هشت می رسد. ارتفاع این گیاه زیبا می تواند تا چند متر نیز رشد کند. آبیاری این گل در هفته دو مرتبه است و به نور غیر مستقیم احتیاج دارد. تکثیر گل شفلرا به واسطه کاشت بذر و قلمه ساقه انجام می گیرد و غبار پاشی برای این گل هر هفته دو بار خواهد بود.

گلهای آپارتمانی فوق العاده زیبا

گل فیلودندرون:

این گل نیز همچون دیگر گیاهان آپارتمانی همواره سبز می باشد و از نظر شکل شبیه به گل پوتوس است، همچنین هر دو گیاه رونده هستند. فرق فیلودندرون با پوتوس در بزرگ بودن آن، داشتن برگ های کشیده تر و ساقه چوبی می باشد. ریشه های این گل هوایی است و احتیاج به قیم خواهد داشت. معمولا برای اطراف گیاه، تیکه گاه خزه دار مورد استفاده قرار می گیرد تا ریشه های گیاه در درون آن فرو روند. برگ هایی به رنگ سبزه تیره و بیضی مانند مواج دارد. آبیاری این گل در زمستان هفته یک بار و در تابستان هفته ای دو بار است. این گل نیازی به آفتاب مستقیم ندارد اما باید در کنار پنجره قرار بگیرد. نحوه تکثیر آن قلمه ساقه و غبار پاشی این گیاه در هفته دو مرتبه است.

انواع گل های آپارتمانی

در این مطلب با مجموعه عکس های گل های آپارتمانی و همچنین شرایط نگهداری و پرورش و ویژگی های خاص هر گل آشنا شدید. از شما دوستان علاقه مند به گل . گیاه دعوت می نماییم با کلیک بر روی عکس گل و مراجعه به این صفحه با دیگر گل های زیبا و خاص با ویژگی های مختلف آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *