دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با این روش ها عفونت کلیه را برای همیشه از بین ببرید

  • پروین حیدریان
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

عفونت کلیه یک نوع درد در قسمت پایینی پشت است، که کم کم این درد با علائم و مسائل جدی تر در بدن اتفاق می افتد. عفونت کلیه حتما باید مورد درمان قرار بگیرد. در این مقاله با موثرترین روش ها برای درمان عفونت کلیه و درد کلیه آشنا خواهید شد.

از نشانه های اولیه عفونت کلیه درد در قسمت پایین پشت است. ممکن است این درد عفونت کلیه نباشد اما احتمال آن برای بروز عفونت کلیه بالا است. گاهی این درد ممکن است در ناحیه بین باسن و آخرین دنده رخ دهد. اگر این درد مربوط به عفونت کلیه باشد نشانه های دیگری مانند تب، درد هنگام ادرار و سوزش به همراه خون را نیز به همراه خود دارد. اگر این درد را احساس کردید حتما باید به پزشک مراجعه کرده و درمان عفونت کلیه را شروع نمایید.

منبع بیماری عفونت کلیه در مثانه رخ می دهد. اگر برای رفع عفونت مثانه عمل نکنیم این عفونت به کلیه ها نیز گسترش می یابد. عفونت کلیه یک بیماری بسیار جدی است که باید حتما رفع شود. اگر از علایم عفونت کلیه چشم پوشی کنیم و دنبال درمان آن نرویم باعث آسیب دائمی در کلیه های ما می شود.

درمان عفونت کلیه

بررسی روش های درمان عفونت کلیه

کلیه ها در بدن مسئول حذف مواد زاید خون و کارکرد صحیح بدن هستند. عدم درمان عفونت کلیه باعث ایجاد عفونت پروستات، عفونت مثانه و سنگ کلیه می شود. زنان بیشتر در معرض ابتلا به عفونت های کلیوی هستند به همین دلیل باید بیشتر مراقب خود باشند.

عفونت کلیه و درمان آن

آب لیموترش برای رفع عفونت کلیه

یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای درمان عفونت کلیه آب لیمو ترش است. برای دریافت نتایج بهتر باید آب لیمو ترش تازه که در منزل تهیه شده است را میل نمایید. اسید استیک موجود در لیموترش باعث حل شدن سنگ کلیه و بهبود عفونت کلیه می شود. برای این منظور، صبح و به صورت ناشتا یک لیوان از مخلوط آب و آب لیمو ترش تازه را میل نمایید. هنگامی که درد شدید کلیه دارید می توانید ۴ قاشق آب لیمو ترش را در یک لیوان آب حل نمایید و میل کنید. همچنین می توانید به این مایع ۴ قاشق روغن زیتون نیز اضافه نمایید. اگر بدن به این درمان پاسخ دهد به مدت ۲۰ دقیقه کاهش درد را در بدن خود احساس خواهید کرد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

خواص لیمو ترش برای عفونت کلیه

مزیت های آب برای عفونت کلیه

برای خلاص شدن از درد کلیه مقدار زیادی آب بنوشید. نوشیدن آب به مقدار کافی از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می کند. همچنین موجب دفع سنگ های ایجاد شده در کلیه از طریق مجرای ادرار می شود. نوشیدن آب موجب رقیق شدن ادرار و پیشگیری از رسوب املاح معدنی و نمک در کلیه می شود. مهمترین نکته برای دریافت خواص آب کاهش درد عفونت کلیه است و بسیار موثر برای بهبود عفونت کلیه می باشد. بنابراین افراد مبتلا به درد و عفونت کلیه مقدار زیادی آب بنوشند.

نوشیدن آب برای عفونت کلیه

فواید تخم کرفس برای عفونت کلیه

تخم کرفس سرعت دفع مواد زاید در کلیه ها را افزایش می دهد. کرفس با خواصی که دارد باعث افزایش میزان ادرار می شود از این رو موجب تسکین درد کلیه ها می شود. روغن فراری که در کرفس وجود دارد به دلیل خاصیت ضد قارچی باعث حذف سریع باکتری ها می شود. بنابراین برای درمان عفونت های کلیوی بسیار موثر و مفید است. برای دریافت این خواص یک قاشق غذا خوری تخم کرفس را آسیاب نمایید و در یک فنجان آب داغ بریزید و صبر کنید تا خنک شود. این محلول را صاف نمایید و سپس بنوشید. این چای را سه روز در هفته میل نمایید. این نکته را را بدانید که کرفس سبب تحریک رحم می شود. پس زنان باردار باید از مصرف آن جلوگیری نمایند.

عفونت کلیه و روش های درمان

بهبود عفونت کلیه با آویشن و پونه

پونه دارای خواص درمانی فراوانی است که مهمترین آن ها عبارتند از دفع اسهال، دفع تنگی نفس و گرمای بدن مفید و موثر می باشد. برای دریافت خواص پونه برای عفونت کلیه، آویشن، گل پونه، تخم شوید و تخم گشنیز را بکوبید. یک قاشق غذاخوری از این پودر را در مقداری آب ریخته و بجوشانید. این جوشانده برای درمان عفونت کلیه و درمان سنگ کلیه، سنگ صفرا، انواع سنگ مثانه و انواع روماتیسم مفید است.

فواید پونه برای عفونت کلیه

خواص سیر برای عفونت کلیه

سیر یک از قوی ترین درمان ها برای درد و عفونت کلیه است. سیر دارای ماده ای به نام آلیسین است، این ماده دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچ است. سیر به دلیل ویژگی آنتی اکسیدانی که دارد، علاوه بر رفع درد و عفونت کلیه، برای بهبود انواع بیماری ها نیز موثر است.

فواید آلوئه ورا برای کاهش عفونت کلیه

گیاه آلوئه ورا یک نوع گیاه معجزه آسا برای درمان انواع بیماری ها محسوب می شود. همچنین آلوئه ورا برای دفع سموم بدن بسیار مفید است. برای این منظور، برگ آلوئه ورا را با آب نیم جوش مصرف نمایید تا عفونت کلیه های شما را به سرعت بهبود بخشد.

خواص آلوئه ورا برای درمان کلیه

چای قاصدک

استفاده از چای قاصدک به منظور بهبود عفونت کلیه گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است، به یک فنجان آب داغ یک تا دو قاشق چای خوری برگ قاصدک بیفزایید و اجازه دهید به مدت ده دقیقه بر روی حرارت ملایم بجوشد سپس محلول به دست آمده را صاف کرده و روزی دو تا سه بار آن را بنوشید

سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی کمک شایانی به رفع عفونت کلیه می کند و همچنین از گسترش عفونت در بدن پیشگیری می کند، می توانید به یک لیوان آب گرم یک قاشق غذا خوری سرکه سیب و دو قاشق چای خوری عسل بیفزایید و از این نوشیدنی دو بار در روز استفاده کنید.

بهبود عفونت کلیه با راهکارهای طبیعی

آب جعفری

به منظور رفع عفونت کلیه می توانید از آب جعفری کمک بگیرید، به یک فنجان آب داغ یک قاشق غذا خوری جعفری تازه خرد شده یا جعفری خشک شده بیفزایید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بماند تا خنک شود سپس آن را بچلانید و روزی دو بار از محلول حاصل استفاده کنید و یا می توانید یک چهارم فنجان آب جعفری، یک دوم فنجان آب، کمی آب لیمو و عسل را با هم ترکیب کرده سپس مخلوط حاصل را استفاده کنید، به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه روزی دو بار به مدت دو هفته از این روش کمک بگیرید.

نکته : پیش از استفاده از این روش بهتر است با پزشک تان مشورت نمایید زیرا، ممکن است با برخی از دارو تداخل داشته باشد.

گوجه فرنگی

از دیگر راهکار های طبیعی و مفید به منظور رهایی از عفونت کلیه استفاده از گوجه فرنگی می باشد، می توانید با استفاده از غذا ساز آب یک تا دو عدد گوجه فرنگی را گرفته سپس به یک فنجان آب بیفزایید و روزی یک بار ترکیب به دست آمده را مصرف کنید.

روش های بهبود عفونت کلیه

سیب

سیب دارای خاصیت ضد التهابی بالایی می باشد و به عنوان یک روش عالی و مفید برای بهبود عفونت کلیه محسوب می شود و از باکتری های مضر پیشگیری می کند، استفاده از این میوه سبب کاهش خطر ابتلا به مشکلات کلیوی می شود بنابراین، روزانه چند عدد سیب مصرف کنید و یا می تواند هر روز یک لیوان آب سیب بنوشید.

روش های جلوگیری از عفونت کلیه

  • بعد از مقاربت به منظور پیشگیری از گسترش باکتری بلافاصله ادرار کنید.
  • از مصرف غذا هایی که دارای مقادیر زیادی پتاسیم و فسفر هستند پرهیز کنید.
  • از روغن زیتون برای پخت و پز استفاده کنید.
  • به دلیل اینکه چاقی خطر ابتلا به سنگ کلیه افزایش پیدا می کند لذا بهتر است وزن کم کنید.
  • از کشیدن سیگار خودداری نمایید.
  • از پوشیدن لباس ها با مواد مصنوعی و شلوار تنگ اجتناب کنید.

درمان عفونت کلیه با روش های طبیعی

عفونت کلیه یک نوع بیماری است که حتما باید اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید، زیرا ممکن است خطرات جدی و همیشگی برای کلیه های شما به همراه داشته باشد. در این مقاله با موثرترین روش ها برای بهبود عفونت کلیه و درد کلیه آشنا شدید. اگر می خواهید با انواع بیماری ها و روش های درمان آن آشنا شوید به بخش بیماری ها مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *