آرگا
  • کد خبر: 85082
    تعداد بازدید : 91 بازدید
    تاریخ انتشار : ۲۶ شهریور, ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
    تعداد نظرات: ۰ نظر
      

    میوه های لاغر کننده را بهتر بشناسیم

    میوه ها مهم ترین نقش در رژیم لاغری دارند زیرا علاوه بر کاهش وزن، سلامتی و قدرت ایمنی بدن را افزایش می دهند. در این مقاله با انواع میوه های لاغر کننده آشنا خواهید شد.

    بعضی از میوه ها به دلیل دارا بودن قند موجب چاقی و اضافه وزن می شوند و برخی دیگر نیز خاصیت سوزاندن چربی و لاغری را دارند. بعضی از میوه ها یا میوه های لاغر کننده وجود دارند که با نام غذاهایی با کالری منفی معروف هستند. این میوه ها نسبت به سایر میوه ها انرژی بیشتری برای هضم خود لازم دارند، یعنی بدن برای هضم آنها انرژی بیشتری می سوزاند و از این رو بدن کالری زیادی برای خود نمی تواند ذخیره کند.

    میوه ها سیستم ایمنی بدن را قوی تر و باعث بهبود گردش خون می شوند، موها را براق می کنند، پوست را شاداب و جوان نگه می دارند و به طور کلی موجب افزایش سلامت عمومی بدن می شوند. رژیم میوه ها یا میوه های چربی سوز و لاغر کننده از موثرترین و پرطرفدارترین رژیم های لاغری در جهان محسوب می شوند.

    میوه های لاغر کننده

    بررسی انواع میوه های لاغر کننده

    رسیدن به اندام مناسب و کاهش وزن یکی از دغدغه های اصلی و مهم برای افراد چاق و دارای اضافه وزن می باشد. برخی از این میوه ها به کاهش وزن و لاغری بسیار کمک می کنند. میوه هایی مانند لیمو ترش، هلو، سیب، زغال اخته، گریپ فروت ، طالبی، انبه، هندوانه، تمشک، گوجه فرنگی و نارنگی، جزء میوه های لاغر کننده هستند.

    بررسی انواع میوه های لاغر کننده

    میوه های دارای کربوهیدرات پایین

    میوه هایی مانند سیب، هلو، هندوانه و … دارای کربوهیدرات پایین هستند. این میوه ها به دلیل آب فراوانی که دارند به دفع کلسترول های مضر از بدن کمک می کنند و موجب تنظیم درجه حرارت بدن می شوند. همچنین این نوع میوه ها انرژی لازم برای فعالیت مناسب سیستم عصبی را فراهم می کنند. این میوه ها به دلیل قندی که دارند بدن را برای مصرف قندهای دیگر بی نیاز می نماید و از این رو منجر به سوزاندن قندهای اضافی در بدن می شود و در نتیجه موجب کاهش وزن و لاغری می گردند.

    میوه های دارای کربوهیدرات بالا

    میوه هایی مانند آناناس، موز و انگور دارای کربوهیدرات بالایی هستند. این میوه ها را باید در وعده صبحانه مصرف نمایید. زیرا در حالی که انرژی لازم روزانه را برای ما تامین می کنند، موجب کاهش وزن و لاغری نیز می شوند.

    میوها برای لاغری

    میوه های دارای آب

    میوه هایی مانند طالبی، هندوانه و … میوه های آب دار هستند. بخش بزرگی از رژیم لاغری و کاهش وزن را این نوع میوه ها به خود اختصاص داده اند. زیرا این میوه ها علاوه بر بازسازی بافت ها و هیدرانه کردن بدن و همچنین تامین انرژی، موجب حفظ شادابی و جوانی بدن نیز می شوند. در کنار این همه فایده این نوع میوه های لاغر کننده تاثیر فراوانی برای لاغری دارند.

    میوه های آبدار برای لاغری

    توت ها و مرکبات

    میوه های مانند پرتقال، لیمو و … در دسته رژیم لاغری غنی قرار دارند. این نوع میوه ها مواد معدنی ضروری و مهم بدن را حفظ می نمایند. علاوه بر این، این میوه ها به سیستم حرکتی بدن اجازه می دهند تا نیروی خود را تامین کند و ضعف و گرسنگی رخ ندهد. مهم تر از همه اینها این میوه های خوشمزه قدرت بدنی را بالا می برند و  موجب تصفیه خون می شوند، همچنین در دوران رژیم و هم در دوران عادی سلامتی قلب را به همراه خواهند داشت.

    مرکبات برای لاغری

    افرادی که از اضافه وزن خود ناراحت هستند، مصرف میوه هایی که باعث لاغری میشوند به آنها توصیه می شود. این نوع میوه های لاغر کننده علاوه بر کاهش وزن موجب سلامتی بدن آنها نیز می شود.

    منبع : آرگا

    برچسب ها :