دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهترین رژیم غذایی برای پسردار شدن کدام است؟

  • پروین حیدریان
  • ۳ مهر ۱۳۹۵
  • ۰

پسر دارشدن یکی از آرزوهایی است که برخی از والدین دارند. با استفاده از رژیم غذایی مناسب می توانید به این آرزو دست پیدا کنید. در این مقاله برنامه و رژیم غذایی برای پسردار شدن را ملاحظه نمایید.

در گذشته همه افراد فکر می کردند که جنسیت جنین فقط به مادر بستگی دارد اما امروزه همه متوجه این شده اند که هم مرد و هم زن در شکل گیری و نوع جنسیت جنین نقش دارند. اگر نطفه مرد سالم و قوی باشد بچه پسر می شود و عکس آن اگر نطفه مرد ضعیف باشد بچه دختر می شود. همچنین تعداد اسپرم ها هم در جنسیت جنین نقش مهمی دارد. اگر مقدار اسپرم از ۲۰ میلی سی سی کمتر باشد احتمال دختر بودن جنین زیاد است و اگر این مقدار بیشتر باشد احتمال پسر بودن جنین را افزایش می دهد. بنابراین اگر می خواهید پسر دار شوید یک آزمایش اسپرم انجام دهید تا وضعیت اسپرم هایتان مشخص شود. برنامه و رژیم غذایی جهت پسردار شدن نیز تاثیر فراوانی دارد.

متخصصان زنان و زایمان و تغذیه هنوز به نتیجه قطعی در تاثیر برنامه غذایی برای جنسیت جنین دست نیافته اند و هنوز دچار ابهاماتی هستند، اما توصیه هایی برای تغذیه قبل از بارداری وجود دارد که با مصرف چه مواد غذایی احتمال پسردار شدن کاهش و یا افزایش پیدا می کند.

داشتن پسر با رژیم غذایی

بررسی انواع رژیم غذایی برای پسردار شدن

زن و شوهر باید از چند ماه قبل از بارداری از خوردن ترشیجات و لبنیات بپرهیزند. زوج در شب هایی که احتمال تخمک گذاری بیشتر است نزدیکی داشته باشید، مثلا خانم هایی که دوره پریود آنها به طور منظم ۲۸ روز است، ۱۴ روز مانده به پریود بعدی روز تخمک گذاری آنها است. همچنین می توانید قبل از مقاربت و نزدیکی محیط واژن خود را با محلول یک قاشق چای خوری جوش شیرین و یک لیوان آب قلیایی نمایید یعنی با سرنگ پنج سی سی بدون سوزن چهار تا پنج بار این محلول را به داخل واژن خود تزریق نمایید. با این عمل ها شانس پسر دار شدن افزایش می یابد. اما باز هم به خاطر داشته باشید، که همه ی عوامل خانگی جهت پسر دار شدن صددرصد و قطعی نیستند و فقط شانس شما را برای پسر دار شدن افزایش می دهند.

رژیم غذایی برای پسردار شدن

رژیم غذایی برای پسردار شدن از چه زمانی شروع و تا چه زمانی پایان یابد

زن و شوهر تا یک ماه قبل از اقدام جهت باردار شدن باید برنامه ویژه غذایی برای پسردار شدن را رعایت نمایند. این برنامه غذایی بیشتر برای مادر توصیه می شود و تاثیرات این برنامه تغذیه جهت تعیین جنسیت پسر برای مادر خیلی بیشتر است. همانطور که گفته شد برنامه غذایی پسردار شدن را یک ماه قبل از اقدام به بارداری شروع و تا شش ماه این برنامه غذایی را ادامه دهید، اما اگر در این مدت باردار نشدید باید این برنامه تغذیه غذایی را قطع نمایید، زیرا ممکن است به دلیل حذف بعضی از سبزیجات و میوه ها و لبنیات دچار کمبود ویتامین و مواد معدنی شوید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

رزیم غذایی برای پسردار شدن

مصرف کالری برای پسردار شدن

اولین اقدام تغذیه برای پسردار شدن افزایش کالری دریافتی روزانه است. همانطور که در مطالعات نشان داده شده است کالری کم در رژیم غذایی مادر موجب دختر دار شدن می شود. از این رو برای داشتن پسر باید مادر کالری غذاهای دریافتی روزانه خود را افزایش دهد. می توانید این کالری را از کره بادم زمینی، غلات صبحانه و … که انرژی زیادی دارند، مصرف نمایید.

غذاهای نمکی برای پسردار شدن

یکی از مشهورترین برنامه رژیم غذایی پسردار شدن و همچنین تعیین جنسیت جنین پیش از بارداری، برنامه غذایی “ون دو کار” می باشد که توسط فرانسوی ها ابداع شده است. در این برنامه غذایی باید مصرف نمک در غذاهای دریافتی روزانه را افزایش داد. اسنک های شور، خیار شور و … روش های افزایش دریافت سدیم بیشتر در طی روز هستند. این نکته را هم به یاد داشته باشید که مصرف نمک را خیلی زیاد افزایش ندهید زیرا منجر به پرفشاری خون می شود.

رژیم غذایی برای پسردار شدن

مصرف سدیم و پتاسیم برای پسردار شدن

یکی دیگر از رژیم غذایی جهت پسردار شدن مصرف سدیم و پتاسیم است. با غنی کردن رژیم غذایی مادر با غذاهایی که حاوی پتاسیم و سدیم هستند احتمال پسر شدن جنین بالا می رود. مصرف حبوبات، نان و غلات، گوشت و روغن و بعضی از میوه ها و سبزیجات در این رژیم غذایی مانعی ندارد و فقط باید از مصرف لبنیات که سرشار از کلسیم هستند خودداری نمایید. همچنین از مصرف اسفناج، کاهو، میگو، شکلات و لوبیا سبز نیز خودداری نمایید و مصرف تخم مرغ را محدود نمایید. این را نیز بدانید که میوه هایی مانند سیب، هلو و زردآلو، آناناس، آلو، انبه و گلابی باید خیلی کمتر در رژیم غذایی مادر باشند تا شانس پسردار شدن افزایش یابد.

رژیم غذایی برای داشتن پسر

بسیاری از والدین می خواهند که دارای فرزند پسر شوند. در این مقاله انواع برنامه و رژیم غذایی برای پسردار شدن را ملاحظه نمودید. این را بخاطر داشته باشید که این برنامه غذایی قطعی نیست و فقط می تواند شانس شما را برای پسردار شدن افزایش دهد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *