دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

با این حرکات کششی قدتان را افزایش دهید

  • پروین حیدریان
  • ۸ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

انجام تمرینات و حرکات کششی برای افزایش قد بسیار موثر هستند. این کشش ها باعث آزاد کردن هورمون رشد در بدن می شوند و در نتیجه باعث افزایش قد می شود. در این مقاله انواع این حرکات کششی را ملاحظه نمایید.

همه افراد به دنبال قد و قامت مناسب هستند. اگر فکر می کنید قد شما کوتاه می باشد کافی است با چند تمرین و ورزش ساده به صورت منظم و روزانه به افزایش قد خود کمک کنید. در ادامه با انواع حرکت های کششی برای افزایش قد آشنا خواهید شد. البته این نکته را بدانید که ساختار ژنتیک بدن هر فردی ممکن است پاسخ سریع یا طولانی مدت به بدن آنها بدهد.

افرادی که مایلند با ورزش قد خود را افزایش دهند، انجام حرکات کششی را باید به عنوان بخش مهمی از برنامه ورزشی خود قرار دهند. زیرا انجام این تمرینات کششی به آزاد سازی مقدار زیادی هورمون رشد کمک خواهد کرد. آزاد سازی هورمون رشد باعث رشد در استخوان ها، بافت ها، ماهیچه ها، اندام ها می شود و به طور کلی باعث رشد کلی بدن خواهد شد و باعث استحکام و قدرت در بخش های غضروفی بدن می شود.

افزایش قد با حرکات کششی

بررسی روش های حرکات کششی برای افزایش قد

حتما تا کنون از خود رسیده اید که چگونه قدمان را افزایش دهیم و یا به دنبال راه طبیعی و سالم برای افزایش قد گشته اید. انجام حرکات کششی برای افزایش قد و استمرار در آن ها یکی از موثرترین روش های افزایش قد شما محسوب می شود. انسان ها در اکثر ساعات شبانه روز ایستاده هستند و بدن تحت نیروی جاذبه قرار می گیرد و فشرده می شود. انجام حرکات کششی استخوان ها را با کمک غضروف ها به یکدیگر متصل می کند و باعث می شود این غضروف ها از حالت فشرده خارج شوند و با استحکام بخشیدن به آن ها به افزایش قد کمک کنند. برای تاثیر گذاری بیشتر این تمرینات کششی بر روی بدن باید حتما پنج یا شش روز در هفته و در هر روز دو بار این تمرینات را انجام دهید.

حرکات کششی برای افزایش قد

آویزان شدن

این تمرین علاوه بر ساده بودن برای افزایش قد بسیار موثر است. همانطور که از نامش پیدا است آویزان شدن از یک میلهای  مانند میله بارفیکس، پاها از سطح زمین به سمت بالا بیایند و بدن خود را به سمت پایین کش دهید. همچنین توجه داشته باشید که این میله را از جلو در مشت بگیرید. در حین آویزان شدن سعی کنید شانه ها، بازوها و مفصل لگن آزاد باشند، یعنی هیچ انقباض اضافی و یا فشار در این نواحی وجود نداشته باشد و در حالت ریلکس باشید. این تمرین را هر بار حدود بیست تا سی ثانیه و سه بار در روز انجام دهید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

کشیدن بدن به سمت بالا برای افزایش قد

شنا کردن

شنا به دلیل داشتن حرکات کششی زیاد، موجب افزایش تدریجی قد می شود. برای پی بردن به نتیجه دلخواه خود باید این تمرین را مدت زیادی انجام دهید تا شاهد نتایج دلخواه خود باشید. برای مشاهده نتایج مثبت باید هر روز به مدت دو ساعت شنا کنید.

شنا برای افزایش قد

بالا گرفتن لگن و شکم

بالا گرفتن شکم و لگن یکی از تمرینات مورد علاقه فیتنس کاران است. با انجام دادن این تمرین کشش را کاملا در ماهیچه های پهلوها، لگن و ستون فقرات احساس خواهید کرد. این تمرین همانطور که در تصویر می بینید بسیار ساده است. هنگامی که پشت خود را به سمت بالا خم می کنید و لگن از زمین جدا می شود، مدت بیست ثانیه در این حالت بمانید و سعی کنید به مرور زمان این زمان را به سی ثانیه برسانید. این تمرین یکی از موثرترین ورزش های افزایش قد محسوب می شود.

انجام حرکت بالا دادن لگن

خم شدن نود درجه به سمت زمین

این تمرین یکی از حرکات یوگا است و در انعطاف پذیری و کشش بدن نقش بسیار موثری دارد. برای این تمرین کف دست و کف پاها را روی زمین قرار دهید سپس زانوها و کمر را از زمین جدا کنید و به سمت بالا بکشید و شکلی مانند تصویر زیر ایجاد کنید. پاها باید رو به سمت جلو قرار گرفته باشند و به اندازه عرض شانه ها از هم فاصله داشته باشند. در این تمرین تلاش کنید که نفس های عمیق بکشید تا اکسیژن بیشتری به بافت های بدن برسد و موثر تر شود. این را یه خاطر داشته باشید که کمر باید کاملا صاف باشد. این تمرین را به مدت چند نفس عمیق انجام دهید، سپس استراحت کنید و دوباره انجام دهید.

تشکیل زاویه نود درجه برای افزایش قد

خم شدن و لمس انگشتان پا

در کلاس های ژیمناستیک این یکی از تمرینات شناخته شده برای گرم کردن بدن است. بعضی از افراد نمی توانند آنقدر خم شوند که دستشان به انگشتان پا برسد، این افراد می توانند دست خود را تا جایی که می توانند خم کنند. این حرکت کششی باید چند ثانیه طول بکشد، سپس استراحت کنید و حرکت دوباره آن را انجام دهید.

حرکت گرفتن انگشتان پا

طناب زدن

طناب زدن یکی از حرکات کششی برای افزایش قد و از جمله حرکات مطمئن برای کشش عضلات به ویژه قسمت های پایین پا می باشد. با پرش مداوم ماهیچه ها تقویت و کش می آیند. برای مشاهده نتایج دلخواه بیشتر طناب بزنید.

طناب زدن برای افزایش قد

حرکت بالا گرفتن سر یا حرکت کبرا

یکی دیگر از حرکات کششی برای افزایش قد حرکتی است که در تصویر مشاهده می کنید. این تمرین کششی به طور کامل برای کشیده شدن بدن و ستون فقرات طراحی شده است. برای مشاهده نتایج بهتر و دلخواه، این تمرین را بیشتر انجام دهید تا باعث تحریک پذیری بیشتری روی عضلات پشت شود. برای انجام این تمرین ابتدا رو به شکم دراز بکشید، کف دستان خود را روی زمین گذاشته و به عرض شانه باز کنید، به کمر خود قوس دهید و چانه خود را مانند تصویر به سمت بالا ببرید. سپس چانه را به سمت پایین آورده و قوس را از بین ببرید و دوباره این حرکت را تکرار نمایید.

انجام حرکات کشی برای افزایش قد

شنا کردن بر روی خشکی

شنای روی خشکی که در بین ورزشکاران با حرکت کششی دست و پای مخالف شناخته می شود به صورت دراز کش باید انجام گردد که در این صورت به گرانش زمین نیازی نیست. برای انجام این حرکت باید به سمت شکم بر روی زمین دراز بکشید و با آرامش دست ها و پاهای خود را روی زمین بگذارید. اکنون برای شروع حرکت کمی بدن خود را بکشید و تمامی عضلات بدن را آزاد نگه دارید، هر مرتبه دست و پا مخالف را از پشت بالا بیاورید و تلاش نمایید تا کشش بیشتری به قسمت های مختلف بدن دهید. در حین انجام این حرکت کششی می توانید به صورت هم زمان دست و پای مخالف را بالا ببرید.

حرکت کششی شنای روی خشکی برای افزایش قد

حرکت کششی ضربدری

جذاب ترین و ساده ترین حرکت کششی به منظور افزایش قد، حرکت ضربدری می باشد که این حرکت هیجان انگیز و مفرح را می توانید در مقابل تلویزیون و به هنگام تماشایی سریال نیز انجام دهید. برای این کار باید به طور صاف بایستید و به شکل ضربدری دست و زانویتان را بالا بیاورید و به یکدیگر نزدیک نمایید. این حرکت را تقریبا ۸ مرتبه برای دست و پا ها تکرار کنید.

آشنایی با حرکات کششی برای افزایش قد

حرکت رول آپ پیلاتس

این حرکت برای افزایش قد در قسمت بالا تنه بسیار موثر می باشد و به مرور با انجام این حرکت، به این مهم دست خواهد یافت. توجه داشته باشید در سطوح مختلف می توانید این حرکت کششی را انجام دهید و مسلما از همان نخستین روز نیاز نیست به همین حد بدن خود را خم نمایید. برای انجام حرکت باید بر روی زمین دراز بکشید به طوری که دست های شما در کنار بدنتان قرار بگیرند، حال بدون این که زانوهای خود را خم کنید باید از قسمت کمر بدنتان را خم و مجددا صاف نمایید. این حرکت را به آرامی و به گونه ای انجام دهید که آسیبی به کمر شما وارد نگردد و اکنون برای خم کردن بیشتر تلاش کنید به نحوی که پاهای خود را از بالای سر عبور دهید. به خاطر داشته باشید هر چه قدر میزان کشش بدن بیشتر باشد، کشش در قسمت ستون فقرات نیز افزایش می یابد.

انواع حرکت کششی برای افزایش قد

همانطور که در این مطلب مشاهده کردید، انجام این تمرینات و حرکات کششی برای افزایش قد بسیار موثر است. و می توان برای قد بلند تر شدن از این حرکات کششی بی خطر و مفید استفاده کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *