دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

رفع چین و چروک صورت با سه ماسک گیاهی موثر

  • پرستو محمدی
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

سه ماسک گیاهی موثر و قدرتمند برای رفع چین و چروک صورت را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد. برای از میان بردن چین و چروک صورت ماسک های گیاهی برتری های زیادی نسبت به ماسک های شیمیایی دارند.

پوست سالم و بدون چروک تاثیر به سزایی در زیبایی شخص و اعتماد به نفس دارد. تنها بالا رفتن سن موجب ایجاد چین و چروک نمی شود بلکه عوامل بسیاری هستند که دست به دست هم می دهند و به آرامی پوست را شکننده و چروک می کنند. در این پست تلاش بر این است که عوامل ایجاد چروک و راه های برطرف کردن چین و چروک صورت را با استفاده از ماسک های طبیعی بشناسیم.

عوامل موثر در ایجاد چروک و راهکار های رفع چین و چروک صورت :

یکی از مهم ترین عواملی که پوست را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد نور خورشید است که نه تنها باعث سوختگی پوست می شود بلکه نقش به سزایی در شکننده شدن پوست و ایجاد چروک دارد. نشستن دود سیگار و یا گرد و غبار معلق در هوا و دود اتومبیل ها بر روی پوست نیز در این امر بی تاثیر نیست.گاهی مشکل در بینایی نیز باعث چروک دور چشم می شود مخصوصا هنگامی که سعی می شود برای دید بهتر چشم ها را ریز یا از حالت طبیعی خارج کنیم اینکار سبب چروک های دور چشم و پیشانی می شود. کمبود آب و کمبود خواب هم نقش عمده ای در پیر شدن پوست دارند. ماساژ دادن پوست با یخ یا روغن های مخصوص در رفع چین و چروک صورت معجزه می کند. دکتر محمدی فوق تخصص پوست مو و زیبایی، سه ماسک گیاهی را پیشنهاد داده اند.

ماسک های گیاهی برای جوان سازی پوست و رفع چین و چروک:

رفع چین وچروک صورت

 ماسک عسل + روغن زیتون + گلیسیرین

روغن زیتون منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های E وA است که در مبارزه با رادیکال های آزاد سطح پوست نقش دلرد. روغن زیتون باعث مرطوب شدن پوست و بازسازی سلول های مرده ی سطح پوست میشود. برای تهییه ی این ماسک مقداری عسل و روغن زیتون را به همراه گلیسیرین مخلوط میکنید و صورتتان را دو بار در روز با این ماسک ماساژ دهید هر ماساژ به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان لازم دارد.

رفع چین وچروک صورت

ماسک ژل آلوئه ورا + سفیده تخم مرغ:

آلوئه ورا حاوی اسید مالیک است که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و شکنندگی پوست را کاهش می دهد در نتیجه باعث جلوگیری از چروک و رفع چین و چروک صورت می شود. ژل آلوئه ورا و سفیده ی تخم مرغ هردو حاوی ویتامین E هستند و در صورت استفاده بر روی مناطقی که در معروض چروک شدن هستند به پوست کمک می کند تا در برابر چروکیدن مقاومت کند. در این ماسک را می توان بجای سفیده ی تخم مرغ از ژل داخل کپسول ویتامین E استفاده کرد. مدت زمانی که این ماسک باید روی پوست بماند ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است.

رفع چین وچروک صورت

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ماسک لیمو ترش تازه + گلیسیرین:

لیمو ترش خاصیت مرطوب کنندگی و شفاف سازی پوست را دارد و در رفع خستگی پوست بسیار موثر است. برای تهیه ی این ماسک مقداری گلیسیرین با آب لیمو ترش تازه رو مخلوط کنید و مخلوط آماده شده را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید. ماساژ لیمو ترش و گلیسیرین معجزه می کند.

به یاد داشته باشید استفاده از ماسک های گیاهی برای درمان چین و چروک صورت بسیار بهتر و قابل اعتمادتر از ماسک های شیمیایی هستند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *