دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

۱۲ ماسک برای سفید شدن پوست + روش تهیه و استفاده آن

  • پرستو محمدی
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲
  • ۰

شما هم به معایب کرم های سفید کننده پی برده اید و دیده اید که پوستتان بعد از استفاده از این کرم ها دیگر شفافیتی ندارند و افسرده به نظر میرسند آیا بهتر یست پوستتان را با ماسک های طبیعی سفید کنید؟

آیا به عوارض سفید کننده های شیمیایی پی برده اید و به دنبال روش هایی طبیعی برای روشن کردن پوست خود هستید؟ باد بگوییم مقاله ی جامع و کاملی را در این زمیتنه پیدا کرده اید در این مقاله روش تهیه ۱۲ ماسک برای سفید شدن پوست آورده شده که می توانید از آنها برای زیبایی هرچه بیشتر استفاده کنید.

معرفی ۱۲ ماسک برای سفید شدن پوست به طور طبیعی :

احتمالا شما هم به این موضوع پی برده اید که بعد از استفاده از کرم های سفید کننده پوستتان خشک و یا قرمز می شود و در بیشتر مواقع پوست جوش های ریز و درشت میزد اینها همه نشانه ی حساس شدن پوست به مواد شیمیایی است. اگر شما هم به سلامت پوست خود اهمیت می دهید. استفاده از کرم های سفید کننده را برای مدتی کنار بگذارید و با استفاده از ماسک برای سفیدی پوست پوستتان را برای همیشه یه طور طبیعی سفید و درخشان کنید. این ماسک، ماسک طبیعی روشن کننده پوست نیز محسوب می شود.

ماسک پوست پرتقال و ماست :

پرتقال از آن دسته میوه هایی می باشد که در دسترس است و می توانید مقداری پوست پرتقال را خشک کرده و بعد با ماست ترکیب کنید تا حالت خمیر شکل شود و بر روی پوست تان قرار داده و اجازه دهید به مدت پانزده تا بیست دقیقه بماند و با آب گرم بشویید.

ماسک آب سیب زمینی :

آب سیب زمینی داری مقادیر فراوانی آنتی اکسیدان است و همچنین سرشار از ویتامین C است و به عنوان یک راهکار مناسب به منظور درخشان شدن پوست محسوب می شود از این رو، سیب زمینی را پوست گرفنه و به اندازه های کوچک برش داده و تکه های سیب زمینی را بر روی پوست مالیده تا آب آن روی پوست شما پخش شود و بعد از زمان پانزده تا بیست دقیقه صورت تان را بشویید و یا می توانید سیب زمینی را رنده و آب آن را با کمک یک پد بر روی صورت تان بمالید که به منظور دریافت نتیجه بهتر هفته ای سه بار از این روش استفاده کنید

ماسک روغن بادام و موز :

موز غنی از ویتامین مفید C و B6 می باشد و نقش مهمی در تولید کلاژن دارد و کمک زیادی به حفظ خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست می کند و به عوان یک راهکارهای به منظور درخشندگی پوست محسوب می شود و روغن بادام نیز نقش مهمی در درخشندگی پوست ایفا می کند زیرا، دارای ویتامین D ، A و  E است بنابراین، یک عدد موز را له کرده تا خمیری شکل شود سپس یک قاشق چای خوری روغن بادام به خمیر حاصل بیفزایید و بر روی صورت تمیز مالیده و بعد از زمان بیست دقیقه پوست تان را با آب گرم بشویید.

ماسک خیار و شیر :

ماسک برای سفید شدن پوست

شیر خاصیت روشن کنندگی پوست را داراست و خیار به نرم کردن و لطافت پوست کمک بسیاری میکند. برای تهیه این ماسک به یک عدد خیار و مقداری شیر نیاز دارید.
خیار تازه و سالمی را له و یا رنده کنید. بعد مقداری شیر به آرامی به آن اضافه کنید و هم بزنید تا این ماسک حالت چسبندگی پیدا کند مقدار شیر بستگی به اندازه خیار دارد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ماسک موز و عسل و خامه :

ماسک برای سفید شدن پوست

برای تهیه این ماسک یک عدد موز کوچک، دو قاشق خامه ترش و یک قاشق عسل نیاز دارید . موز را له کنید و با خامه و عسل مخلوط کنید و این ماسک را بر روی پوست صورت و پوست دستها و مناطق تیره بدنتان قرار دهید و بعد از بیست دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک ماست :

ماسک برای سفید شدن پوست

ماست دارای اسید هیدروکسی است به این ترتیب باعث لایه برداری ملایم پوست می شود و به سفیدی پوست کمک می کند. می توانید ماست شیرین را به تنهایی بر روی پوست قرار دهید و بعد از خشک شدن، پوست را بشویید.
روش دیگر استفاده از ماست در ماسک برای سفیدی پوست این است که یک قاشق ماست را با یک قاشق چای خوری آرد مخلوط کنید و تا خمیر ملایمی به دست آید و سپس این ماسک را به روی پوست خود قرار داده و بعد از خشک شدن پوست را بشویید این ماسک به لایه برداری پوست نیز کمک میکند و بخاطر ماست پوستتان نرم و لطیف میشود.

ماسک شیر خشک و آبلیمو :

یک قاشق پودر شیر خشک را با دو قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید و بگذارید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند. این ماسک نیز تاثیر بسیاری در سفیدی پوست دارد.

ماسک خمیر سیب زمینی:

سیب زمینی یکی از شناخته شده ترین ماسک هایی است که برای سفیدی پوست از آن استفاده می شود. برای تهیه این ماسک ساده کافی است سیب زمینی را رنده کرده و بر روی نقاط تیره ی پوست بگذارید.

ماسک برای سفید شدن پوست

ماسک عسل :

عسل کمک زیادی به آبرسانی و سفید شدن پوست می کند زیرا به دلیل داشتن خواص ضد باکتری به رفع لکه های ناشی از بالا رفتن سن و جای جوش و آکنه کمک می کند فقط کافی است عسل را به روی پوست تان بمالید و بعد از زمان چند دقیقه با آب ولرم بشویید از این روش روزی یک بار استفاده کنید و یا می توانید یک قاشق چای خوری از آب لیمو و عسل را با یک قاشق غذا خوری شیر خشک و یک و نیم قاشق چای خوری روغن بادام مخلوط کرده سپس به آرامی بر روی پوست تان بمالید و بعد از زمان ده تا پانزده دقیقه با آب سرد پوست تان را بشویید، از این روش یک روز در میان استفاده کنید.

ماسک برای سفید شدن پوست صورت

ماسک طبیعی آلوئه ورا :

استفاده از آلوئه ورا سبب کاهش تجمع بیش از حد رنگ دانه ها می شود و همچنین به دلیل خواص خنک گنندگی کمک زیادی به تولید سلول های جدید و بازسازی بافت سلول آسیب دیده می کند و باعث سفید شدن پوست صورت تان می باشد، می توانید ژل آلوئه ورا بر روی پوست تان بمالید و بعد از زمان نیم ساعت با آب بشویید، از این روش روزی دو بار به مدت دو هفته استفاده نمایید.

روشن شدن پوست صورت با روش های طبیعی

ماسک زردچوبه :

این ادویه علاوه بر آشپزی نقش مهمی را در سلامت پوست نیز ایفا می کند که راز سفید شدن پوست صورت می باشد، پودر زردچوبه را با شیر مخلوط کرده سپس خمیر به دست آمده از آن را بر روی پوست تان بمالید و بعد از خنک شدن پوست تان را با آب ولرم بشویید، به صورت مرتب از این روش استفاده کنید و یا می توانید دو قاشق چای خوری آرد نخود، نصف قاشق چای خوری زردچوبه و یک قاشق چای خوری آب لیمو را با هم مخلوط نمایید سپس ماسک را بر روی پوست تان اعمال کنید و بعد از زمان بیست تا بیست و پنج دقیقه با آب ولرم بشویید.

بهترین ماسک روشن کننده پوست

ماسک خیار :

خیار به عنوان یکی دیگر از بهترین ماسک های سفید کننده پوست محسوب می شود که باعث افزایش کلاژن پوست و در نهایت روشن شدن پوست تان می شود، یک عدد خیار را رنده کرده سپس آن را با عسل مخلوط نمایید و بر روی صورت و گردن تان اعمال کنید و بعد از زمان پانزده تا بیست دقیقه با آب سرد بشویید، به منظور دریافت نتیجه مطلوب روزی دو بار از این روش کمک بگیرید و یا می توانید یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک قاشق چای خوری آب خیار را با هم ترکیب کنید سپس بر روی پوست تان بمالید و اجازه دهید به مدت پانزده تا بیست دقیقه بماند، در نهایت با آب بشویید، روزی یک بار از این روش استفاده نمایید.

سفید شدن صورت با ماسک های طبیعی

با روش های تهیه ۹ ماسک برای سفید شدن پوست آشنا شدید امیدواریم مطالب این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با ماسک طبیعی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *