آرگا
  • کد خبر: 78738
    تعداد بازدید : 346 بازدید
    تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد, ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
    تعداد نظرات: ۰ نظر
      

    با رژیم خام گیاهخواری لاغر شوید! + برنامه غذایی کامل

    رژیم خام گیاهخواری یکی از روش های موثر برای کاهش وزن و تناسب اندام است. در این مقاله به بررسی مواد غذایی مناسب برای رژیم لاغری گیاه خواری و نمونه یک برنامه غذایی کامل و مناسب برای این رژیم کاهش وزن را مشاهده می نمایید.

    یک رژیم غذایی خام عمدتا از گیاهان خام، که به آرامی حرارت داده شده اند تشکیل شده است. رژیم خام گیاهخواری برای سالم خوردن میوه ها و سبزیجات، داشتن انرژی بیشتر، از دست دادن وزن و یا حتی مبارزه یا جلوگیری از برخی از بیماری ها موثر است. این رژیم لاغری یکی از ساده ترین، سالم ترین راه برای تناسب اندام است.

    در مطالب قبلی با رژیم لاغری شیر و رژیم موز برای کاهش وزن آشنا شدیم. یک رژیم غذایی خام لاغری می تواند ساده یا پیچیده باشد و هیچ قانون سفت و سختی برای این رژیم وجود ندارد و فقط خود شخص است که می تواند این راه ها را برای رژیم لاغری خود انتخاب نماید. معمولا انواع سالاد، غلات خیس یا خام، شیر مغزها و هر محصول دیگری که بدون شکر، بدون الکل و هیچ یک از محصولات حیوانی و محصولات بدون کافئین را می توان در این رژیم قرار داد.

    رژیم خام گیاهخواری

    رژیم خام گیاهخواری برای کاهش ورزن

    برنامه رژیم خام گیاهخواری لازم نیست که پیچیده باشد و باید بیشتر میوه ها و سبزیجات خام را در رژیم غذایی خود بگنجانید و تمامی محصولات حیوانی باید حذف گردد. بسیاری از مردم برای بهبود هضم غذایی و داشتن انرژی و وزن مناسب به سوی این نوع رژیم می روند. در این مطلب چند دستورالعمل و ایده برای این نوع رژیم به شما پیشنهاد می کنیم.

    رژیم خام گیاهخواری

    فهرست مواد خام گیاهخواری

    همه مواد غذایی که در ادامه گفته شده اند باید ارگانیک و خام باشند.

    لیست مواد غذایی خام – میوه ها

    • سیب
    • پرتقال
    • موز
    • گریپ فروت
    • لیمو
    • لیمو ترش سبز
    • انگور
    • توت فرنگی
    • تمشک
    • طالبی

    لیست مواد غذایی خام – سبزیجات

    • پیاز
    • هویج
    • سبزیجات برگ دار (اسفناج، کلم، کاهو و…)
    • جعفری
    • نعناع تازه
    • فلفل سبز
    • فلفل دلمه ای قرمز
    • خیار
    • سیر
    • کرفس
    • گوجه فرنگی

    لیست مواد غذایی خام – آجیل و دانه ها

    • بادام
    • گردو
    • دانه های آفتاب گردان
    • دانه کنجد
    • بادام هندی
    • آجیل ماکادمیا
    • تخم شاه دانه
    حتما بخوانید:  رژیم شیر و خرما معجزه ای برای لاغری شما

    لیست مواد غذایی خام – روغن و ادویه

    • روغن زیتون
    • روغن نارگیل
    • گیاهان و ادویه جات (آویشن، ریحان، کاری، دارچین، میخک، فلفل شیرین)
    • نمک دریایی
    • وانیل
    • خرمای خشک
    • نارگیل خشک
    • کشمش
    • کاکائو

    این یک لیست اولیه مواد غذایی خام برای نمونه است که به شما ایده مناسبی برای انتخاب یک رژیم خام گیاهخواری را می دهد.

    غذای خام گیاهخواری

    یک برنامه کامل روزانه غذایی، خام گیاهخواری

    صبحانه: منوی صبحانه خام شامل میوه ای خاص یا مخلوطی از میوه ها است.
    میان وعده صبحانه: برای میان وعده رژیم خام گیاهخواری به طور معمول توصیه می شود از چند قطعه میوه یا از چند دانه آجیل خام، استفاده شود.
    ناهار: یک منوی رژیم غذایی خام گیاهخواری ممکن است شامل یکی از گزینه های مختلف برای ناهار گیاهی خام، از جمله سالاد با برخی از مواد غذایی دارای چربی سالم (مانند آووکادو، روغن زیتون و یا آجیل خرد شده)، سوپ و یا یک غذای گیاهخواری مانند رشته فرنگی خام، همبرگر گیاهی که از مخلوط گیاهان خام تولید می شود.
    وعده بعد از ظهر: میان وعده بعد از ظهر در منو رژیم غذایی خام ممکن است شامل برخی از میوه ها، سبزیجات و یا حتی یک تکه از کیک سبزیجات خام یا یک کاسه پودینگ سبزیجات خام باشد.
    شام: برای شام، بسیاری از منو های غذایی خام شبیه به منوی غذایی نهار خام هستند. با این حال ممکن است یک غذای متراکم تر، که معمولا از ترکیب آجیل به دست می آید، استفاده شود.
    دسر: بهترین بخش که گیاهخواران خام دوست دارند دسر است. برای دسر سعی کنید از کیک پنیر (غیر لبنی)، کیک های شکلاتی رژیمی و یا پودینگ رژیمی استفاده کنید.

    رژیم خام گیاهخواری

    رژیم خام گیاهخواری یکی از بهترین روش ها برای کاهش وزن است. در این مقاله یک وعده غذایی کامل گیاهخواری گفته شد برای دیدن انواع رژیم غذایی به بخش رژیم غذایی مراجعه نمایید.

    منبع : آرگا

    برچسب ها :