دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

از پوشک گرفتن کودک با آموزش ساده و مطمئن

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

از پوشک گرفتن کودک باید با صبر و تحمل بیشتری انجام شود و این مسئله با فشار آوردن بر کودک, قابل حل نمی باشد. این مسئله مربوط به تکامل مغز کودک است و زمانی که سیستم عصبی مرکزی بتواند مثانه را کنترل کند، کودک قادر است به تنهایی به دستشویی رود و خود را تخلیه کند.

یکی از مراحل سخت بچه داری، از پوشک گرفتن بچه است. از پوشک گرفتن کودکان در سنین مختلفی صورت می گیرد و والدین نباید انتظار داشته باشند همه کودکان در سن مدنظر آن ها بتوانند ادرار و یا مدفوع را کنترل کنند. در این مطلب یکی از ساده ترین روش ها برای از پوشک گرفتن کودکان آموزش داده می شود.

از پوشک گرفتن کودک با آموزش ساده

یکی از نکته هایی که باید در, از پوشک گرفتن کودک به آن توجه شود، این است که این کار باید در زمان و به صورت مناسبی انجام شود و اگر به این نکته توجه نشود، کار سخت تر شده و ممکن است نتیجه برعکس شود.

از پوشک گرفتن کودک

اکثر کودکان در سن ۲ سالگی مغزشان تکامل یافته، در نتیجه این سن توانایی یادگیری بیشتری دارند. علاوه بر این سیستم عصبی مرکزی کودک نیز از ۲۴ ماهگی به بعد به طور کامل می تواند مثانه را کنترل کند. با این حال برخی والدین می توانند قبل از ۲ سالگی، کودک را از پوشک بگیرند.

مهم ترین مسئله در آموزش توالت رفتن به کودکان , یادآوری است. والدین و به خصوص مادران زمانی که احساس می کنند کودک توانایی یادگیری برای دفع و کنترل ادرار را دارد و می تواند خود را کنترل کند، باید با یادآوری های مکرر و منظم, آموزش توالت رفتن را به کودک بدهند.

بهترین زمان برای از پوشک گرفتن بچه

زمان مناسب برای از پوشک گرفتن کودک، فصل بهار و تابستان است. از پوشک گرفتن کودکان نیاز به صبر و شکیبایی دارد و باید با حوصله و رفتار مناسب به کودکان آموزش داده شود. برای این کار بهتر است در ابتدای آموزش به کودک، او را با محیط و صندلی توالت آشنا کنید و دلیل این کار و فواید آن را برای او توضیح دهید. به علاوه در ابتدا کودکتان را پوشک کنید و فقط در زمان توالت رفتن، پوشک او را خارج کنید. در ابتدا از کودکتان انتظار نداشته باشید که به درستی و به موقع به شما اطلاع دهد. در صورتی که کودکتان نتوانست ادرارش را کنترل کند و به اصطلاح خراب کاری کرد، او را سرزنش نکنید.

  •  آرون گروپس

پوشک گرفتن کودک

می توانید از چیزهایی که مورد علاقه کودک است استفاده کنید تا کودک تشویق به توالت رفتن شود و در طول روز چند ساعت کودک را باز بگذارید و مرتب توالت رفتن را یادآوری کنید. هر چه که از ابتدای آموزش به کودک پیش می رود، کودک را بیشتر پوشک نکنید و زمان های بیشتری او را باز بگذارید.

زمانی که از کودک خواستید بر روی صندلی توالت بنشیند و کارش را انجام دهد، ولی بعد از ۱۰ دقیقه کودک کاری انجام نداد، کودک را از توالت خارج کرده و ۱۰ دقیقه بعد دوباره کودک را به توالت بازگردانید. تشویق یکی از موثرترین راهکارها برای از پوشک گرفتن کودک است. هر بار که کودک سعی می کند تا کارش را به درستی انجام دهد، او را تشویق کنید.

برخی کودکان در شب ها نمی توانند خود را کنترل کنند. با توجه به این که کودکان در ۳ سالگی تقریبا به طور کامل می توانند توالت رفتن را یاد بگیرند, توصیه می شود تا مدتی که کودک به طور کامل کنترل ادرار را یاد نگرفته, شب ها او را پوشک کنید.

از پوشک گرفتن کودک به همراه تصاویر

رعایت برخی نکات به هنگام از پوشک گرفتن کودکان

به طور کلی برای اینکه به نحو صحیح و راحت کودک را از پوشک بگیرید باید از روشهای درست آن و زمان مناسب برای این کار آگاهی داشته باشید، در ادامه این مطلب به معرفی برخی نکات در زمینه پوشک گرفتن کودکان آشنا می شوید.

جمع کردن فرش ها و مبلمان

در صورتی که نگرانید که فرزندتان فرش ها و مبل ها را کثیف و نجس کند، لازم است فرش ها را از داخل خانه جمع کرده و بر روی مبلمان روکش بیاندازید زیرا در این صورت فقط لازم است تا سرامیک ها را بشویید.

جذاب کردن محل مورد نظر

اگر شست و شوی همه قسمت های خانه برایتان سخت و یا غیر ممکن می باشد، می توانید قسمتی از منزل را که آب کشیدنش برای شما آسان تر و راحت تر می باشد، انتخاب کرده و برای کودک به صورت جذاب طراحی کنید، همچنین با قرار دادن اسباب بازی های مورد علاقه کودک، وی را تشویق به ماندن در آنجا نمایید.

قرار دادن لگن در دم دست

کودکان به دلیل اینکه هنوز عضلات آنها سفت نشده است، قادر نیستند تا ادارار خود را تا زمان رسیدن به دستشویی کنترل نمایند و از ریزش آن جلوگیری کنند، بنابراین با گذاشتن لگن دم دست کودکان مثلا در وسط خانه، اتاق و یا آشپزخانه این کار را برای آنها آسانتر کنید و نیز موجب افزایش اعتماد به نفس کودک شوید، حال برای جلوگیری از کثیف شدن خانه بهتر است از یک زیر انداز ضد آب در زیر لگن استفاده کنید.

از پوشک گرفتن بچه

تعیین جایزه برای کودک

هنگامی که کودکتان برای اولین بار بر روی لگن نشست و کارش را انجام داد، می توانید ضمن تبریک به وی برای انجام این کار مهم از شکلات، چیپس و چیز های مورد علاقه اش به فرزند دلبندتان هدیه کنید تا بیشتر به انجام این کار تشویق شود. در پایان امیدواریم این مقاله درمورد از پوشک گرفتن کودکان سودمند واقع شده باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *