دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان لک صورت با روش های طبیعی و کاربردی در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹
  • ۰

لک های صورت می توانند به طور طبیعی و یا بر اثر در معرض نور خورشید قرار گرفتن رخ دهند. لک های صورت را می توانید با کمک روش های طبیعی و گیاهی درمان کنید. در ادامه این مطلب روش هایی برای درمان لک صورت را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

لک های صورت از بزرگترین دغدغه ها برای هر خانمی محسوب می شوند و همه خانم ها به دنبال راه حل های مختلف برای درمان لک صورت خود هستند. بهتر است از روش های خانگی و داروهای گیاهی برای از بین بردن رفع لک صورت استفاده کنید.

لک های صورت می توانند بر اثر مشکلات داخلی بدن بر روی پوست ظاهر شوند که بهترین راه رفع آن ها استفاده از ماسک های طبیعی لک صورت است و اگر لک های صورت شما بر اثر استفاده منظم از ماسک های گیاهی رفع نشد بهتر است به پزشک های حاذق طب سنتی برای از بین بردن و درمان لک صورت خود مراجعه کنید.

پاک کردن لکه های صورت با روش های خانگی

انواع روش های طبیعی و خانگی برای درمان لک صورت

لکهای صورت ممکن است در اثر جوش نیز بوجود آیند, روش های طبیعی زیادی برای درمان جای جوش و لکهای صورت وجود دارد که در این مطلب شما را با انواع این روش های رفع خانگی و طبیعی لک صورت آشنا می سازیم.

 درمان و رفع لک صورت

رفع لک صورت با کمک ماسک های طبیعی و گیاهی

برخی از افراد برای از بین بردن لکه های صورت از روش های غیرطبیعی و شیمیایی استفاده می کنند که استفاده از این روش ها ممکن است در پوست باعث بروز مشکلاتی شود. مناسب ترین روش ها برای درمان لک صورت ماسک های طبیعی و گیاهی هستند و استفاده از این ماسک ها برای پوست صورت مضر نیست.

درمان لکه های قهوه ای صورت با روش های طبیعی

  •  آرون گروپس

ماسک سرکه و عسل

برای رفع لک های صورت می توانید مقداری عسل و سرکه را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را بر روی لکه های صورت خود بمالید. کبودی های زیر چشم را هم می توانید با کمک این ماسک گیاهی از بین ببرید.  ماسک عسل و سرکه برای رفع کبودی های زیر چشم هم می تواند مفید و تاثیرگذار باشد.

ماسک سرکه و عسل

ماسک سیب و هویج

ابتدا هویج و سیب را رنده کنید سپس یک قاشق مرباخوری عسل را به این مواد اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را بر روی لک های صورت خود به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با کمک آب ولرم شستشو دهید.

ماسک هویج و سیب

ماسک عسل

یکی از بهترین ماسک های طبیعی برای از بین بردن لک های صورت ماسک عسل است زیرا عسل دارای آنزیم هایی است که به روشن شدن پوست کمک می کند. مقداری عسل را در درون ظرف مناسبی بریزید سپس ظرف حاوی عسل را بر روی بخار آب جوش قرار دهید و بعد از اینکه عسل حالت روان تری پیدا کرد مقداری پودر دارچین را با آب مخلوط کنید و به عسل اضافه کنید و سپس ماسک عسل را به مدت ۴۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از سپری شدن مدت زمان لازم برای مکث ماسک صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک عسل

آبلیمو

آبلیمو یکی از انواع ماده های غذایی موثر برای رفع کک و مک و لکه های قهوه ای پوست است همچنین آبلیمو دارای خاصیت روشن کنندگی پوست صورت است و به راحتی می تواند لکه های سیاه را از روی پوست صورت شما از بین ببرد. شما می توانید برای درمان لکه های صورت مقداری آبلیموی تازه را بر روی لکه های صورت خود به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و سپس پوست صورت خود را به آرامی ماساژ دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید. از آبلیمو تازه می توانید به مدت ۲ بار در روز استفاده کنید.

استفاده از آبلیمو برای رفع لک صورت

پیاز

یکی دیگر از مواد طبیعی که برای از بین بردن لکه های قهوه ای پوست می تواند تاثیرگذار باشد پیاز است شما می توانید یک عدد پیاز قرمز را برش دهید و سپس برش های پیاز را بر روی لکه های قهوه ای پوست خود بمالید می توانید از پیاز برای رفع لکه های پوست خود دو بار در روز استفاده کنید.

پیاز درمان موثری برای لکه های صورت

ماسک شیر خشک و عسل

این ماسک یکی از انواع ماسک های قوی برای از بین بردن لکه های صورت است که در ادامه این مطلب درمان لک صورت را با کمک این ماسک مشاهده خواهید کرد.

ماسک بی نظیر شیرخشک و عسل برای درمان لکه های صورت

مواد لازم

آبلیمو : ۲ قاشق غذاخوری
عسل : ۴ قاشق غذاخوری
شیرخشک : ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک شیرخشک و عسل

ابتدا همه این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا به صورت خمیری مانند در آیند سپس مخلوط این مواد را بر روی صورت خود بمالید و اجازه دهید که به مدت ۲۰ دقیقه این مواد بر روی پوست صورت شما بمانند و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با آب بشویید و سپس پوست خود را خشک کنید و مقداری ماست به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست صورتتان قرار دهید.

ماسک شیرخشک و عسل

ماسک خاک رس برای رفع لک صورت

مقداری خاک رس و یا خاک رس سفید را با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر در آیند سپس خمیر را به صورت دورانی بر روی پوست صورت خود بمالید به طوری که همه پوست صورت شما با کمک این ماسک پوشانده شود. بعد از خشک شدن ماسک می توانید آن را با کمک لیف حمام و آب گرم از روی صورت خود بشویید. این ماسک برای دمان انواع پوست ها می تواند مفید و تاثیرگذار باشد.

ماسک خاک رس درمانی بی نظیر برای لکه های صورت

درمان لک صورت با روش های خانگی

ماسک سیب زمینی برای از بین بردن لک صورت

برای تهیه ماسک سیب زمینی ابتدا پوست یک عدد سیب زمینی را بگیرید و سپس سیب زمینی را رنده کنید و مقداری گلاب به سیب زمینی اضافه کنید و این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید تا به صورت خمیری شکل در آیند سپس بر حسب نوع پوست خود مقداری آب لیمو و عسل به این ماسک اضافه کنید. اگر پوست چربی دارید چند قطره آب لیمو به ماسک سیب زمینی اضافه کنید و اگر پوست خشکی دارید می توانی چند قطره عسل به مواد این ماسک اضافه نمایید. بعد از مخلوط کردن همه مواد ماسک می توانید ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و سپس بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورتتان را به کمک آب شستشو دهید.

ماسک سیب زمینی و گلاب برای درمان لک صورت

درمان لکه های صورت

ماسک استوایی برای رفع لک صورت

ابتدا یک موز را به خوبی له کنید و یک قاشق سوپ خوری عسل به موز له شده اضافه کنید و سپس این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود بمالید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با کمک آب به خوبی شستشو دهید. این ماسک برای رفع لکه های پوست خشک می تواند مفید باشد.

ماسک موز و عسل روش های طبیعی و خانگی برای درمان لک صورت

ماسک شیر

یکی از روش های دیگر پاکسازی پوست از لکه های تیره استفاده از ماسک شیر است، زیرا شیر حاوی ویتامین های موثری برای حفظ سلامت پوست می باشد. برای تهیه این ماسک باید شیر را به میزان چهار قاشق غذاخوری با دو قاشق عسل مخلوط نمایید و بعد تکه پنبه ای را به این ترکیب آغشته نمایید و بر روی لکه های تیره پوست بگذارید و به اندازه ۱۰ دقیقه محل را ماساژ دهید. برای نتیجه بهتر می توانید ۱۰ دقیقه دیگر نیز اجازه دهید تا ترکیب بر روی پوست باقی بماند و بعد با آب بشویید. استفاده از این ماسک به طور روزانه می باشد.

رفع لک صورت با ماسک شیر

ماسک ماست

ماسک از جمله لبنیاتی است که حاوی لاکتیک اسید می باشد و به عنوان یک اسکراپ طبیعی می تواند پوست های مرده را از روی پوست بزدایید(عملکرد این ماسک شباهت زیادی به پیلینگ شیمیایی دارد). استفاده از این ماسک در هفته سه مرتبه می باشد و نحوه تهیه و استفاده از آن به این صورت است که ماست ساده را به میزان ۲ قاشق غذاخوری با ۱ قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه و ۱ قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر پخته شده مخلوط نمایید و خمیر حاصل را روی پوست قرار دهید و بمالید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه، صورت را با آب شستشو دهید.

همچنین برای تهیه این ماسک می توانید ماست را با گلاب و نعنا مخلوط نمایید و روی پوست بمالید، سپس ۴۰ دقیقه زمان دهید و بعد با آب شستشو دهید. از این ماسک می توانید به طور روزانه استفاده نمایید.

درمان لک صورت و پاکسازی پوست

ماسک آب پیاز

یکی دیگر از ماسک های خانگی برای درمان لک صورت استفاده از آب پیاز می باشد که البته بر خلاف بوی نامطبوع آن می تواند اثر بخشی فوق العاده ای در از بین بردن لکه های صورت داشته باشد که برای تهیه آن باید ابتدا پیازی را پوست بگیرید و بشویید و بعد درون مخلوط کن بریزید، سپس آب پیاز را جدا نمایید و پنبه ای را به آن آغشته کنید و به محل لکه های پوست بزنید و بعد از خشک شدن صورت را شستشو دهید.

روش دیگر استفاده از این ماسک به این صورت می باشد که آب پیاز به میزان ۱ قاشق غذاخوری را با عسل به مقدار ۲ قاشق غذاخوری مخلوط نمایید و آن را  بر روی لک های پوست بمالید و پس از ۲۰ دقیقه شستشو دهید. روزانه می توانید این ماسک را مورد استفاده قرار دهید.

رفع لک صورت با ماسک آب پیاز

برای درمان و رفع مشکلات پوستی بهترین راه استفاده از روش های طبیعی و خانگی است شما می توانید با کمک این روش ها پوست آسیب دیده خود را به خوبی درمان کنید. در این مطلب با انواع روش های طبیعی برای درمان لکهای صورت آشنا شدید شما می توانید با کمک هر یک از این روش ها لک های صورت خود را از بین ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *