دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پودینگ شکلاتی دسری خوشمزه و پرطرفدار

  • ندا خوشرو
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

دسر ها انواع مختلف و متفاوتی دارند که پودینگ شکلاتی یکی از پرطرفدارترین نوع دسرها در بین همه رده های سنی است. در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با طرز تهیه پودینگ شکلاتی خوش طعم آشنا سازیم که شما می توانید با کمک این مطلب آشپزی پودینگ شکلاتی با طعم بی نظیری را در خانه تهیه کنید.

پودینگ شکلاتی از انواع دسرهای سنتی و خوشمزه است که می توانید این نوع دسر را برای مهمانی ها و مجالس مختلف خود تهیه کنید و با این دسر خوشمزه پذیرایی با شکوهی را از مهمان های خود داشته باشید. طرز تهیه پودینگ شکلاتی، بسیار راحت و آسان است و هر کدبانویی می تواند از عهده تهیه این دسر بر آید.

پودینگ شکلاتی در دو نوع بافت دسر کرمی نرم و بافت کیک مانند تهیه می شود و در طرز تهیه این نوع دسر از نشاسته و تخم مرغ به عنوان عامل غلظت دهنده پودینگ استفاده می شود.

تزیین پودینگ شکلاتی

مواد لازم

شکر : نصف پیمانه
نمک : ۱/۸ قاشق چای خوری
پودر کاکائو : ۳ قاشق غذاخوری
شیر : ۲ و ۳/۴ پیمانه
نشاسته ذرت : ۱/۴ پیمانه
کره : ۲ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل : نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

در مرحله اول ابتدا شکر و کاکائو و نشاسته ذرت و نمک را در درون قابلمه ای مناسب بریزید سپس قابلمه را بر روی شعله گاز با حرارت ملایم قرار دهید.

مخلوط کردن پودر کاکائو با نمک و نشاسته ذرت

شیر را به مخلوط مواد پودینگ اضافه کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اضافه کردن شیر به پودینگ

مواد پودینگ را به صورت مرتب هم بزنید تا به ته ظرف نچسبد توجه داشته باشید که حرارت گاز باید به صورتی باشد تا پودینگ به خوبی غلیظ شود و وقتی قاشق را از درون پودینگ شکلاتی بیرون می آورید پشت قاشق به کمک پودینگ پوشیده شود.

مراحل تهیه پودینگ شکلاتی در خانه

بعد از غلیظ شدن پودینگ شکلاتی می توانید قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و کره و وانیل را به پودینگ اضافه کنید.

 اضافه کردن کره و وانیل به پودینگ پودینگ شکلاتی خوشمزه      پودینگ شکلاتی

می توانید پودینگ شکلاتی را بعد از این که از حرارت افتاد و یا سرد شد میل کنید هم چنین می توانید از پودینگ شکلاتی مانند شکلات روی کیک برای تزیین سطح کیک استفاده کنید.

دستور تهیه پودینگ شکلاتی خوشمزه

این نوع پودینگ یک دسر شکلاتی فرنسوی خوشمزه است که همچون فرنی با آرد برنج  تهیه می شود، البته پودینگ را می توانید به روشهای مختلفی تهیه کنید و برای پذیرایی در مهمانی ها مورد استفاده قرار دهید، حال برای یادگیری تهیه پودینگ شکلاتی با آرد برنج می توانید در ادامه همراه ما شوید.

مواد لازم

  • شیر/ ۳ پیمانه
  • آرد برنج/ ۲ قاشق غذا خوری
  • نشاسته ذرت/ یک قاشق غذا خوری
  • پودر کاکائو/ یک قاشق غذا خوری سرپُر
  • شکر/ ۶ قاشق غذا خوری
  • گلاب (اختیاری)/ یک چهارم پیمانه
  • شکلات تخته ای/ ۵۰ گرم
  • خامه صبحانه/ ۴ قاشق غذا خوری

روش تهیه پودینگ شکلاتی

روش تهیه پودینگ شکلاتی با آرد برنج

آرد برنج و نشاسته ذرت را باهم ترکیب کرده و مقداری آب به آن بیفزایید تا حالت خمیری شود. به جای آب از گلاب نیز می توانید استفاده کنید، سپس ۳ تا ۴ ساعت آن را کنار بگذارید تا پودینگ نرم و لطیفی بدست آید.

اکنون مواد خمیری شکل را در داخل قابلمه ای بریزید و شیر را کم کم به ان افزوده و با همزن دستی بزنید تا مایه یکدستی بدست آید. شکر را نیز اضافه کنید و هم بزنید و بعد پودر کاکائو الک شده را بیفزایید. همه مواد را با همزن دستی به خوبی هم بزنید تا ترکیب یکدستی بدست آمده و کاکائو گلوله گلوله نشود.

در این مرحله از طرز تهیه پودینگ شکلاتی، قابلمه حاوی مواد را روی حرارت کم بگذارید و با قاشق چوبی یا همزن دستی پیوسته هم بزنید تا ته نگیرد تا زمانی که پودینگ غلیظ شود و سپس گلاب را بیفزایید.

نکته : از آنجا که پودینگ بعد از قرار گرفتن در یخچال و خنک شدن، غلیظ تر خواهد شد، بنابراین باید غلظت آن به اندازه باشد (نه خیلی شل و نه خیلی سفت).

اکنون خامه صبحانه را افزوده و مواد را خوب هم بزنید تا کاملا در آن حل شود، در پایان نوبت اضافه کردن شکلات های خرد شده به پودینگ می باشد، برای این منظور می توانید از شکلات شیری و یا شکلات تلخ بسته ای به سلیقه تان استفاده کنید.

سپس حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید و با همزن دستی هم بزنید تا شکلات نیز حل شود، حال دسر شما آماده شده و باید سریعا داخل ظرف سرو بریزید، زیرا خیلی زود رویه می بندد، بعد از اینکه کمی از دما افتاد، می توانید در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد، سپس با استفاده از میوه های مختلف یا آجیل های خرد شده و نیز شکلات های رنده شده و خامه فرم گرفته روی آن را تزیین کنید.

نحوه تهیه پودینگ شکلاتی

همچنین در صورت دلخواه و برای خوشمزه تر شدن پوتینگ، می توانید در حین ریختن آن در ظرف سرو در لابه لای دسر از تکه های موز و گردوی خرد شده استفاده کنید.

امیدواریم از طرز تهیه این پودینگ خوشمزه و پرطرفدار در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای هر یک از اعضای خانواده خود سپری کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *