دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش گلدوزی با دست روی لباس و مانتو

  • یلدا محمدی
  • ۲ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

آموزش گلدوزی با دست با روشی ساده و آسان و به صورت مرحله به مرحله و ایده هایی برای دوخت گل رز زیبا و شیک بر روی لباس و مانتو را در این مقاله ملاحظه نمود و با روش صحیح گلدوزی با دست آشنا شوید.

گلدوزی با دست یکی از هنرهای جالب و کاربردی است که موارد استفاده زیادی نیز دارد و با یادگیری آن می توانید اقدام به گلدوزی بر روی لباس های مختلف نموده و از این طریق زیبایی و جذابیت بیشتری به لباس و مانتوی خود ببخشید. در این مطلب نحوه گلدوزی با دست را که بسیار ساده می باشد را فرا می گیرید این روش می تواند شروع خوبی برای شما باشد و با یادگیری آن اقدام به دوخت دیگر طرح ها نمایید.

آموزش گلدوزی با دست مرحله به مرحله و تصویری :

گلدوزی با دست از آن دسته کارهایی است که برای انجام صحیح آن نیازمند دقت و همچنین تمرین کافی هستید تا نتیجه کار لذت بخش و ایده آل گردد. اولین اقدام برای شروع گلدوزی با دست و هر نوع خیاطی یا کار هنری تهیه وسایل مورد نیاز است که هر یک به راحتی تهیه می گردند این وسایل شامل : پارچه مناسب، نخ در رنگ های زیبا، سوزن مخصوص گلدوزی با دست، قیچی و کارگاه گلدوزی می باشد که با تهیه آنها می توانید شروع به کار نمایید.

وسایل گلدوزی با دست

 طرح مناسب و دلخواه را انتخاب کنید. در اینجا طرح انتخاب گل رز زیبایی است که می توان آن را در ابعاد و رنگ های مختلف دوخت. توجه داشته باشید که برای این مدل دوخت نیازمند نخ دمسه و یا نخ عمامه می باشید. برای شروع دو نقطه را روی پارچه در نظر گرفته و مطابق تصویر نخ را از نقطه A عبور داده، از B خارج شده و مجددا در کنار نقطه A سوزن را خارج کنید.

گلدوزی با دست

از A وارد شدید نخ و سوزن بیرون از پارچه قرار می گیرند. بعد از نقطه B سوزن را مجددا وارد پارچه نمایید و نخ رو چند دور ، دور سوزن بپیچید و از کنار نقطه ایی که از A وارد شده بودید، خارج شوید. توجه داشته باشید که طرح زیر بر روی پارچه شما ایجاد می گردد.

گلدوزی آسانآموزش گلدوزی با دست

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

حال با دوخت اصلی کار آشنا شدید، به راحتی می توانید با استفاده از این دوخت، اقدام به گلدوزی گل رز نموده و طرح زیبایی را بر روی پارچه ایجاد نمایید. کار را شروع نموده و مرکز گل را تشکیل دهید.

دوخت گل رز با دست گلدوزی روی لباس گلدوزی با نخ دمسه

بعد از تشکیل مرکز گل با استفاده از یک رنگ نخ دیگر، شروع به دوخت گلبرگ ها می نماییم، بدین منظور از دوخت مورب و مطابق با مرکز گل استفاده نمایید.

گلدوزی های زیبا و خاص گلدوزی گل رز دوخت گل رز روی لباس با دست گلدوزی در منزل

در این مرحله از آموزش گلدوزی با دست و دوخت گل رز، بهتر است دوخت گلبرگ ها را تا آنجا که سایز گل به اندازه دلخواه برسد ادامه دهید.

گلدوزی با دست آموزش گلدوزی با دست روی لباس آموزش تصویری گلدوزی گلدوزی با دست

حال زمان آن رسیده است که به سراغ برگ های گل بروید. برای این کار از نخ دسمه سبز رنگ استفاده نمایید و مطابق با گلبرگ ها شروع به دوخت نمایید.

گلدوزی زیبا با دستآموزش گلدوزی با دست روی مانتوگلدوزی با نخ دمسهآموزش گلدوزی مرحله به مرحاهگلدوزی روی لباس و مانتوآموزش گلدوزی روی لباس با دست

با این روش شما اقدام به دوخت یک گل رز زیبا و شیک نموده اید که از آن می توان برای تزیین لباس و مانتو استفاده نمود. توجه داشته باشید که به جای درست کردن گل با روبان و یا ساخت گل های پارچه ایی می توانید از این نوع گلدوزی استفاده نمایید، بدین منظور این گل را در ابعاد متفاوت بدوزید و از هنر درست خود برای داشتن لباس هایی زیبا نهایت استفاده را ببرید.

دوخت گل رز زیبا بر روی لباس

مدل گلدوزی با دست در طرح های جدید و زیبا

گلدوزی از جمله هنر های دستی زیبا و ایرانی است که بسیار آرامش بخش و سرگرم کننده می باشد و بر روی پارچه انجام می گیرد. حال اگرچه یادگیری گلدوزی با دست در ابتدا ممکن است کمی سخت به نظر برسد، اما در اینجا نکاتی در مورد چند مدل دوخت درباره گلدوزی با دست در اختیارتان قرار می دهیم که یادگیری آن برای هر شخص تازه کار و حتی حرفه ای می تواند مفید باشد، در زیر با برخی از این دوخت ها و نکاتی درباره آنها آشنا می شوید.

مدل جدید و زیبای گلدوزی با دست

دوخت پایه، دوختی رایج در گلدوزی می باشد که بیشترین استفاده را از این کوک می کنند و به راحتی با سوزن می توان آن را بر روی پارچه پیاده کرد.

دوخت شلال ساده نیز برای دوختن طرح های نقاشی شده روی پارچه بسیار مناسب می باشد. دوخت دیگری از گلدوزی مربوط به دوخت ستاره است که برای زدن آن روی پارچه لازم است بعد از وارد کردن سوزن در پارچه، کمی به عقب برگردید و آن را از پارچه خارج کنید.

آموزش گلدوزی طرحی زیبا با دست

انواع دیگر دوخت های گلدوزی شامل دوخت ساقه برای خطوط صاف ساده بوده، ولی روی خطوط منحنی کمی دشوار است، گره فرانسوی که انجام آن نیز کمی دشوار می باشد، دوخت زنجیره و دوخت توپُر که به منظور پر کردن ناحیه های مختلف طرح کاربرد داد، را می توان نام برد، از این رو برای انجام دوخت بر روی یک طرح می توانید با گذاشتن این دوخت ها کنار هم قسمت های مختلف آن را کامل کنید، در ابتدا انجام گلدوزی با دست ممکن است کمی دشوار به نظر رسد که با تمرین زیاد می توانید مهارت لازم را بدست آورده و هر الگوی دلخواهی را روی پارچه پیاده کنید و از هنر دستی خود لذت ببرید.

مدل گلدوزی با دست

مدل شیک گلدوزی با دست

مدلی زیبا از گلدوزی با دست

طرح جدید گلدوزی با دست

طرح زیبای گلدوزی با دست

آموزش گلدوزی طرح خروس با دست

طرحی زیبا گلدوزی با دست

طرح ساده گلدوزی با دست

آموزش گلدوزی طرح گل با دست جذاب ترین مدل گلدوزی با دست

زیباترین مدل گلدوزی با دست

انواع مدلهای گلدوزی با دست

طرح زیبا و دیدنی گلدوزی با دست

جدیدترین مدل گلدوزی با دست

تصاویری متنوع از گلدوزی با دست

آموزشی متفاوت از گلدوزی با دست

آموزشی زیبا از گلدوزی با دست

امیدواریم آموزش گلدوزی با دست که در این مطلب ارائه دادیم مورد پسند و توجه شما دوستان واقع شده باشد و با استفاده از این آموزش زیبا، گلدوزی های جالب و متنوعی انجام دهید. از شما دوستان هنردوست دعوت می نماییم با مراجعه به بخش هنر در خانه از دیگر آموزش ها و مطالب مفید و کاربردی دیدن فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *