دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک ماست خانگی خوشمزه و خوش پخت

  • ندا خوشرو
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

کیک ماست یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش طعم است که می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک ماست را با آسان ترین روش به شما عزیزان آموزش می دهیم.

پخت کیک های خوش طعم یکی از کارهای مورد علاقه بیشتر کدبانوهای ایرانی است و همه خانم ها تمایل دارند که بتوانند در پخت انواع کیک های متنوع مهارت کافی را بدست آورند. کیک ماست از خوشمزه ترین کیک ها با دستور پخت آسان است که بهتر است این کیک را به عنوان یک عصرانه متفاوت و خوش طعم در منزل تهیه کنید. 

کیک ماست و کیک صبحانه و کیک گردویی  از انواع کیک ها با دستور پخت آسان می باشند و بهتر است که این نوع کیک ها را خودتان در منزل تهیه کنید تا با رعایت کردن نکات بهداشتی بتوانید کیک سالم و خوش طعمی را برای خانواده خود بپزید.

کیک ماست خوشمزه

مواد لازم

شکر : ۱.۵ پیمانه
روغن و یا کره ذوب شده : ۱ پیمانه
آرد : ۲.۵ پیمانه
تخم مرغ : ۴ عدد
ماست : ۱.۵ پیمانه
بیکینگ پودر : ۱ قاشق غذاخوری
رنده پوست پرتقال : ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه کیک ماست

در مرحله اول تهیه کیک ماست ابتدا فر را بر روی دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. آرد و بیکینگ پودر با یکدیگر مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را سه بار الک نمایید.

الک کردن آرد

زرده و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید و سفیده را آنقدر هم بزنید تا به خوبی پف کند و با برگرداندن ظرف بیرون نریزید.

  •  آرون گروپس

جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ هم زدن سفیده تخم مرغ سفیده تخم مرغ زده شده

سپس زرده را با شکر مخلوط کنید و با کمک همزن زرده و شکر را هم بزنید تا سفید رنگ شوند.

مخلوط کردن زرده با شکر هم زدن شکر و زرده تخم مرغ

سپس ماست و رنده پوست پرتقال و روغن را به مخلوط شکر و زرده اضافه کنید و دوباره همه این مواد را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

اضافه کردن ماست و روغن به مایه کیک
آرد را به صورت آرام آرام به مایه کیک اضافه کنید. در مرحله آخر دستور پخت کیک ماست سفیده تخم مرغ را به مایه کیک اضافه کنید و مایه کیک را به آرامی هم بزنید توجه داشته باشید که در این مرحله نباید مایه کیک را زیاد هم بزنید.

اضافه کردن آرد به مایه کیک ماست

بعد از آماده شدن مایه کیک در ته قالب فر کاغذ روغنی را پهن کنید سپس مایه کیک را در درون قالب فر بریزید و قالب فر را در درون طبقه وسط فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید.

کیک ماست خوشمزه

         طرز تهیه کیک ناست + نکات

نکات طلایی برای پخت بهتر کیک ماست

۱. اگر کاغذ روغنی در دسترس ندارید می توانید ته قالب فر را به کمک روغن چرب کنید سپس در درون قالب فر مقداری آرد بپاشید و مایه کیک را در درون فر بریزید.
۲. از بیکینگ پودر تازه در پخت کیک ماست استفاده کنید.
۳. در هنگام پخت کیک ماست درب فر را باز نکنید زیرا باز کردن درب فر در هنگام پخت باعث خوایبدن پف کیک می شود.
۴. در هم زدن مایه کیک می توانید از همزن برقی و یا دستی استفاده کنید.
۵. تخم مرغ ها را قبل از تهیه مایه کیک در درون دمای محیط قرار دهید.
۶. برای پخت ماست کیک حتما آرد را سه بار الک کنید.
۷. برای ساخت کیک ماست بهتر است از ماست ترش  استفاده کنید و توجه داشته باشید که ماست نباید بیش از حد شل و یا سفت باشد.

کیک ماست

روشی دیگر از تهیه کیک ماست خانگی

برای یادگیری دستور پخت دیگری از کیک ماست خوشمزه و با دو رنگ می توانید در ادامه این مطلب از آموزش پخت انواع شیرینی و کیک همراه ما شوید.

دستور پخت کیک ماست

مواد لازم

  • آرد/  دو نیم پیمانه
  • ماست/ یک و نیم پیمانه
  • روغن/ نصف پیمانه
  • شکر/ یک پیمانه
  • تخم مرغ/ ۳ عدد
  • بکینگ پودر/ یک و نیم قاشق چای خوری
  • وانیل/ یک قاشق چای خوری
  • پودر کاکائو/ ۲ قاشق غذاخوری

روش تهیه کیک ماست دو رنگ

در ابتدای تهیه کیک ماست، تخم مرغ ها و شکر را داخل ظرفی با همزن بزنید به اندازه ای که مخلوط به طور کامل حجیم و کرم رنگ شود، سپس وانیل را اضافه کنید، بعد ماست و روغن را افزوده و هم بزنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه کیک ماست دو رنگ، آرد را به همراه بکینگ پودر سه بار الک کنید و در سه مرحله به مواد کیک اضافه نمایید و با استفاده از لیسک مواد را هم بزنید فقط تا اندازه ای که آرد با مایه کیک ترکیب شود نه بیشتر. همچنین می توانید با همزن دور تند در حد چند ثانیه بزنید تا مایه کیک یکدست شود.

سپس قالب را چرب کرده و کمی آردپاشی کنید، آرد اضافی را بتکانید و در صورتی که از قالب ساده استفاده می کنید بهتر است قطر آن به اندازه ۲۳ سانتی متر باشد. مقدار سه چهارم مایه کیک را در قالب بریزید و بعد پودر کاکائو الک کرده را به باقی مانده مایه کیک بیفزایید، سپس آن را خوب هم بزنید تا مخلوط یکدستی بدست آید، در این حالت مایه کیک کمی غلیظ تر خواهد شد که کاملا طبیعی است، سپس مایه کاکائویی را روی مایه ساده کیک در قالب بریزید. اکنون قالب را داخل فر گرم شده و تنظیم شده در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بگذارید و اجازه دهید در مدت ۴۵ دقیقه بپزد، بعد از پختن کیک برای اطمینان از آماده شدن آن می توانید یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید و در صورتی که کیک به بدنه آن نچسبد، یعنی آماده شده و می توانید قالب کیک را از فر خارج کنید، اجازه دهید کیک داخل قالب ۱۵ دقیقه خنک شود و سپس آن را از قالب خارج کنید و در صورت دلخواه بعد از سرد شدن با پودر کاکائو و یا پودر قند تزیین کرده و سپس میل کنید.

روش تهیه کیک ماست

در طرز تهیه کیک ماست بعد از آماده شدن کیک می توانید کیک را به کمک میوه هایی نظیر توت فرنگی و پرتقال و … به زیبایی تزیین کنید و این کیک خوشمزه را در کنار اعضای خانواده خود سرو کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت کیک های مختلف به بخش انواع کیک مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *