دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه چیکن استراگانف با طعم واقعی + نکات طلایی

  • ندا خوشرو
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

چیکن استراگانف از انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه است که می توانید آن را در مدت زمان کوتاهی در منزل تهیه کنید. در طرز تهیه چیکن استراگانف از کره و خامه استفاده می شود که شما می توانید روغن را جایگزین کره و خامه مواد لازم این غذای خوشمزه کنید.

چیکن استراگانف و بیف استراگانف از انواع خوراک های روسیه ای خوشمزه ای هستند که روش پخت آن ها تقریبا مشابه یکدیگر است با این تفاوت که در دستور تهیه بیف استراگانف از گوشت گوساله استفاده می شود ولی در تهیه چیکن، از گوشت سینه مرغ استفاده می شود.

چیکن استراگانف غذایی متفاوت و خوش طعم است که می تواند از آن به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و مجالس استفاده کنید هم چنین این غذای مقوی و خوشمزه را می توانید برای وعده شام سرو کنید.

چیکن ساتراگانف با سیب زمینی خلالی

مواد لازم

قارچ : ۳۰۰ گرم
سینه مرغ بدون استخوان : نیم کیلو
خامه : ۱۰۰ گرم
شیر : دو لیوان
فلفل سیاه : به میزان لازم
نمک : به یمزان لازم
پیاز : ۱ عدد
آرد : ۲ قاشق غذاخوری
کره : ۲۵ گرم
سرکه : ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع : ۱ قاشق غذاخوری
چیپس خلالی سیب زمینی : ۱ بسته

طرز تهیه چیکن استراگانف در منزل

در دستور پخت چیکن استراگانف ابتدا سینه مرغ را به صورت نواری با عرض ۱ سانت و طول ۴ سانت برش دهید و سپس سینه مرغ را با سرکه و نمک و فلفل مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه مخلوط این مواد را در گوشه ای قرار دهید تا مرغ به خوبی مزه دار شود.
بعد از مدت زمان ذکر شده در درون تابه ای مناسب پیاز خلالی شده را با کمک یک قاشق روغن مایع تفت دهید.

تفت دادن پیاز

بعد از این که پیاز طلایی شد سینه مرغ را به پیاز اضافه کنید و به خوبی آن را تفت دهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تفت دادن سینه مرغ با پیاز

بعد از سرخ شدن سینه های مرغ آن ها را از درون تابه بیرون آورید و خامه را به سینه مرغ اضافه کنید.

تفت دادن سینه مرغ اضافه کردن خامه چیکن استراگانف

در مرحله بعد قارچ را خرد کنید و سپس به قارچ های خرد شده ۱ قلشق آبلیمو بزنید. مقداری کره را در درون تابه بریزید و حرارت گاز را زیاد کنید سپس قارچ ها را در درون تابه بریزید و آن ها را به خوبی تفت دهید.

تفت دادن قارچ

بعد از این که آب قارچ ها کشیده شد آرد را به قارچ اضافه کنید و آرد را مقداری تفت دهید.

تفت دادن قارچ و آرد

سپس شیر را به مخلوط این مواد اضافه کنید و به خوبی مواد را هم بزنید تا با شیر مخلوط شوند بعد از مخلوط شدن همه مواد مرغ تفت داده شده را نیز به آن ها اضافه کنید و حرارت گاز را کم کنید و اجازه دهید که سس چیکن استراگانف مقداری غلیظ شود.

اضافه کردن شیر به مواد چیکن استراگانف چیکن استراگانف خوشمزه
بعد از آماده شدن چیکن استراگانف می توانید آن را در درون ظرف مناسبی بکشید و با کمک چیپس خلالی این غذای فرنگی را تزیین کنید.

روش تهیه چیکن استراگانف خوشمزه

نکات طلایی برای پخت چیکن استراگانف

۱. می توانید در ساخت چیکن استراگانف از فلفل دلمه ای رنگی نیز استفاده کنید که در این صورت باید فلفل دلمه ای را خلالی خرد کنید و سپس آن را به قارچ اضافه کنید و تفت دهید.
۲. می توانید چیپس های خلالی سیب زمینی را در هنگام سرو غذا بر روی چیکن استراگانف بپاشید.
۳. در صورت تمایل می توانید به این غذای روسی مقدار کمی رب اضافه کنید.
۴. سس سفید این غذا را می توانید به صورت جداگانه نیز تهیه نمایید.
توجه داشته باشید که در هنگام اضافه کردن شیر به آرد و قارچ باید شیر به دمای محیط برسد تا نبرد.    طرز تهیه چیکن استراگانف

بعد از پخت چیکن استراگانف می توانید آن را به همراه سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید و یا از آن به عنوان سس پاستا استفاده نمایید. در ادامه می توانید با دستور پخت چیکن استراگانف رژیمی آشنا شوید.

روش تهیه چیکن استراگانف رژیمی

در اینجا دستوری دیگر از تهیه چیکن استراگانف را در اختیارتان قرار می دهیم، جالب است بدانید که این غذای محبوب و پر طرفدار در مدت زمان کمی تهیه می شود و نیز بسیار پرکالری و پر انرژی می باشد، برای یادگیری چیکن استراگانف رژیمی در ادامه همراه ما شوید.

روش تهیه چیکن استراگانف

مواد لازم

  • کره/ ۲ قاشق غذاخوری یا به مقدار لازم
  • آرد ساده همه منظوره/ ۲ قاشق غذاخوری
  • قارچ تازه ورقه ورقه شده/ یک و نیم فنجان
  • ماست ساده یونانی/ ۲ فنجان
  • پیاز خرد شده/ یک عدد
  • پنیر خامه ای کم چرب و خرد شده/ ۱۰۰ گرم
  • آب مرغ/ دو فنجان (در دو فنجان جداگانه بریزید)
  • مرغ پخته و ریش ریش شده/ ۲۵۰ گرم

دستور تهیه چیکن استراگانف

برای تهیه این غذای خوشمزه، در ابتدا کره را داخل ظرفی مناسب و روی حرارت متوسط رو به بالا ذوب کنید، سپس قارچ ها و پیاز ها را داخل کره بریزید و حدود ۵ دقیقه تفت دهید به طوری که بعد از حرارت دیدن نرم و کاراملی شوند.

سپس یک فنجان از آب مرغ را به مواد قبلی اضافه کنید و اجازه دهید تا به جوش آید، در همین حین مواد داخل ظرف را با قاشق چوبی هم بزنید تا مواد به ته ظرف نچسبند.

اکنون آرد را اضافه کنید و بعد به طور کامل هم بزنید، ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا رنگ آرد نیز مانند مواد دیگر تفت داده شده، قهوه ای رنگ شود، در این زمان یک فنجان دیگر باقی مانده از آب مرغ را به مخلوط مواد اضافه کنید و بگذارید تا بجوشد، لازم است هر چند ثانیه یکبار هم بزنید تا وقتی که این سس غلیظ شود، به طور کلی این کار ۵ دقیقه زمان می برد.

دستور تهیه چیکن استراگانف

در مرحله آخر طرز تهیه چیکن استراگانف رژیمی، ماست یونانی را اضافه کنید، بعد پنیر خامه ای را بیفزایید، حدود ۲ دقیقه صبر کنید تا پنیر به طور کامل ذوب شده و با مواد دیگر مخلوط شود، اکنون سس شما غلیظ تر شده است، سپس مرغ پخته شده و ریش ریش کرده را به مواد سس اضافه کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه دیگر هم روی حرارت بماند، اکنون چیکن استراگانف رژیمی آماده شده و می توانید میل کنید. امیدواریم از طرز تهیه چیکن استراگانف در منرل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار خانواده خود با سرو این غذای خوشمزه سپری کنید. نوش جان

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *