دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شربت نعنا خوشمزه و خوش رنگ با طعم عالی

  • ندا خوشرو
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

شربت نعنا از انواع نوشیدنی های سرد خوش طعم است که می توانید این شربت را برای روزهای گرم تابستان در منزل تهیه نمایید, در این مطلب طرز تهیه شربت نعنا را با بهترین و آسان ترین روش مشاهده خواهید کرد.

نوشیدن شربت در روز های گرم سال بسیار دلچسب است و شما می توانید با یادگیری روش تهیه انواع شربت ها نوشیدنی های خنک و خوش طعمی را تهیه کنید. شربت نعنا نوعی شربت خوش رنگ و خنک بهاری است که در طرز تهیه شربت نعنا برای ایجاد طعم ایده آل می توانید از نعنا تازه و آبلیمو استفاده نمایید.

شربت ها در انواع طعم های مختلف نظیر شربت به لیمو و شربت نعنا و شربت زعفران و … تهیه می شوند و شما می توانید با توجه به ذائقه خود و افراد خانواده تان شربت های خوش طعمی را در خانه تهیه نمایید.

شربت نعنا خوش رنگ

مواد لازم

شکر : ۱ کیلو
برگ تازه نعنا : نیم کیلو
آبلیمو : ۳ قاشق سوپ خوری
آب : ۴ تا ۵ لیوان
رنگ سبز خوراکی ( در صورت تمایل )

طرز تهیه شربت نعنا

در مرحله اول ابتدا نعناها را پاک کنید سپس آن ها را به خوبی بشویید و با کمک کارد آشپزخانه نعناها را به صورت دو تا سه تکه برش دهید.

طرز تهیه شربت نعنا در خانه

بعد از برش دادن نعناها در درون قابلمه ای مناسب شکر و آب را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید تا شکر به خوبی در آب حل شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

قوام آمدن مخلوط شکر و آب

بعد از این که آب به دمای جوش رسید و شربت غلیظ شد برگ های نعنا را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید و حرارت گاز را کم کنید تا شربت به آرامی بجوشد و نعناع عطر و رنگ خود را به شربت پس دهد.

ریختن برگ نعنا در درون مخلوط شکر و آب

در مرحله آخر روش تهیه شربت نعنا بعد از این که شربت به خوبی جوشید و قوام آمد آبلیمو و رنگ خوراکی سبز را به شربت نعنا اضافه کنید و بعد از چند دقیقه حرارت گاز را خاموش کنید و قابلمه را از روی گاز بردارید و بر روی در قابلمه دم کنی قرار دهید و سپس درب قابلمه را بر روی آن قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت دم کنی بر روی قابلمه بماند تا شربت نعناع به خوبی جا بیفتد.

 شربت نعنا با طعم بی نظیر

بعد از جا افتادن شربت نعنا آن را صاف کنید و در درون بطری شیشه ای بریزید و درب بطری را ببندید و شربت را در درون یخچال قرار دهید در زمان نیاز می توانید مقداری از شربت را به همراه یخ و آب در درون لیوان بریزید و سپس شربت را نوش جان کنید. در طرز تهیه شربت نعناع نباید نعنا ها را به صورت ریز خرد کنید و هم چنین اگر می خواهید شربت نعنا سبز و خوش رنگ شود باید از رنگ سبز استفاده نمایید.

آموزش تهیه شربت نعنا و گلاب

شربت نعنا را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید و علاوه بر روشی که در بالا با آن آشنا شدید می توانید این شربت خوشمزه و خنک را با گلاب نیز تهیه کنید تا سبب رفع خستگی و افسردگی در شما شود، در ادامه مطلب دستور تهیه شربت نعنا و گلاب را با شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • آب لیمو : یک دوم پیمانه
  • شکر : پنج پیمانه
  • آب : نه پیمانه
  • برگ نعنای تازه : یک پیمانه
  • دانه هل : چهار عدد
  • گلاب : یک دوم پیمانه

دستور تهیه شربت نعنا و گلاب

نحوه تهیه :

در روش تهیه شربت نعنا و گلاب ابتدا آب و شکر را داخل قابلمه ای مناسب ریخته سپس بر روی حرارت گذاشته و اجازه دهید بجوشد.

حالا برگ های نعنا را به صورت تمیز شسته و به شکل درشت خرد کرده و به شربت بیفزایید سپس بگذارید بر روی حرارت کم شربت غلیظ شود.

در مرحله بعدی به آن دانه های هل را بیفزایید و بعد از زمان ده دقیقه گلاب و آب لیمو را به شربت افزوده و از روی حرارت بردارید.

حالا بر روی درب قابلمه دمی گذاشته و اجازه دهید شربت خنک شود سپس آن را صاف کرده و داخل بطری شیشه ای بریزد و داخل یخچال قرار دهید و در زمان استفاده شربت را با آب و یخ رقیق کرده و بنوشید.

روش تهیه شربت نعنا

شربت نعنا و لیمو

شربت نعنا و لیمو نیز یکی دیگر از شربت های خوشمزه و خوش رنگ است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است در ادامه شما را با طرز تهیه آن آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم :

  • نعناع خشک : صد و بیست گرم
  • عرق نعنا : یک و نیم لیتر
  • آب لیمو تازه : به مقدار لازم
  • عسل : پانصد گرم

آموزش تهیه شربت نعنا و لیمو

روش تهیه :

ابتدا بر روی نعنا خشک عرق نعناع ریخته و بگذارید تا مدت دو ساعت بماند سپس مخلوط را بر روی حرارت گذاشته و بعد از زمان پنج دقیقه حرارت را خاموش کنید.

حالا پس از ولرم شدن مخلوط آن را از صافی رد کرده و به آن عسل بیفزایید و بعد از هم زدن اجازه دهید شربت خنک شود سپس داخل بطری شیشه ای ریخته و در جای خنک نگهداری نمایید

در مرحله پایانی در زمان استفاده یک قاشق غذا خوری از شربت و چند قطره آب لیموی تازه را داخل لیوان ریخته و مابقی لیوان را پر از آب کنید و به آن چند تکه یخ افزوده و بنوشید.

طرز تهیه شربت نعنا با طعم عالی

برای آموزش تهیه انواع شربت ها با طعم های مختلف می توانید به بخش نوشیدنی سرد مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *