دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روش تهیه پنج ماسک رفع آفتاب سوختگی با تاثیر گذاری سریع و ایده آل

  • پرستو محمدی
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

همه ی ما درباره ی مضرات افتاب و فواید ان شنیده ایم ولی چگونه میشود از آفتاب استفاده کرد که آسیبی به پوست نرسد و پوست قرمز و تاول زده نشود؟ استفاده از ماسک رفع آفتاب سوختگی توصیه میشود و پنج ماسک برتر در این زمینه معرفی شده است.

تا بحال به این فکر کرده اید که چند درصد سلامت پوستتان برایتان اهمیت دارد ؟ اگر شما از آفتاب سوخته شدن پوستتان خسته شده اید و دوست ندارید مدام از مواد شیمیایی برای پوستتان استفاده کنید با این مقاله همراه شوید تا روش تهیه سه ماسک برای درمان آفتاب سوختگی را ببینید و از سلامت پوست خود محافظت کنید.

آفتاب و ویتامین D :

درست است که همواره راجع به مضرات آفتاب شنیده اید و گفته شده از آفتاب دوری کنید ولی باید بدانید که نور خورشید یکی از مهم ترین منابع تامین ویتامین D است و کمبود این ویتامین در بدن باعث امراض بسیاری از جمله در های استخوانی و عضلانی میشود. روزانه ده دقیقه در معرض آفتاب قرار گرفتن کمبود ویتامین D را جبران میکند. در هیچ کاری نباید افراط کنید آفتاب بگیرید اما به اندازه از این نعمت الهی بهره بگیرید. لازم نیست برای آفتاب سوختگی حتما از مواد شیمیایی و کرم های ضد افتاب استفاده کنید اگر سلامت پوستتان برایتان خیلی ارزشمند است و تمایلی به حساس شدن پوستتان ندارید برای رفع قرمزی پس از آفتاب از ماسک درمان آفتاب سوختگی استفاده کنید.

افتاب سوختگی

روش تهیه پنج ماسک رفع آفتاب سوختگی :

کرم ضد آفتاب اسطوخودوس :

ماسک برای رفع افتاب سوختگی

این کرم با روغن نارگیل و روغن زیتون و جوشانده اسطوخودوس تهیه می شود . ۳ قاشق غذا خوری روغن نارگیل را با ۳ قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کنید و یک قاشق چای خوری از جوشانده گیاه اسطوخودوس بروی این مخلوط بریزد و خوب مخلوطشان کنید. ماسک درمان آفتاب سوختگی شما آماده است و می توانید از این روش برای تسریع بهبودی آفتاب سوختگی است.

ماسک آلوئه ورا :

ماسک رفع افتاب سوختگی

آلوئه ورا یکی از مفید ترین راه های درمان برای آفتاب سوختگی است.مقداری آلوئه ورای تازه تهیه کنید و ژل داخل آن را خالی کنید و روزی دو الی سه بار این ژل را بر روی پوست قرار دهید و تاثیر شگفت اور این ماسک را مشاهده کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ماسک آرد نخود+ خامه + زرد چوبه :

ماسک رفع آفتاب سوختگی

یک قاشق چای خوری آرد نخود را با یک قاشق چای خوری زردچوبه و مقداری خامه مخلوط کنید تا خمیر غلیظی بدست آید. حال این ماسک را بر روی پوست قرار داده و بعد از خشک شدن ماسک آنرا بشویید. استفاده از این ماسک طبیعی برای سلامت پوست بسیار عالی است.

ماسک بلغور جو دوسر و سفیده تخم مرغ :

بلغور جو دو سر را با سفیده تخم مرغ میکس کنید و این مخلوط را بر روی پوستتان قرار دهید مدت زمان استفاده از این ماسک بستگی به میزان سوختگی پوست و حساسیت پوستتان دارد. بعد از خشک شدن ماسک بر روی پوست میتوانید آن را بشویید.

لوسیون ضد افتاب خیار :

ماسک رفع آفتاب سوختگی

برای تهیه این لوسیون باید یک عدد خیار متوسط را رنده و یا له کنید و با ده قاشق گلیسرین و پنج قاشق گلاب مخلوط کنید ودر ظرف شیشه ای بریزد و در یخچال قرار دهید. خیار پوست را تازه و خنک میکند و گلاب به به لطافت پوست کمک می کند علاوه بر ان گلیسرین روشن کننده ی پوست بوده و سبب رشد سلول های جدید در سطح پوست میشود.

امیدواریم از مقاله ماسک رفع آفتاب سوختگی استفاده های مفید داشته باشید و به سلامت پوست خود اهمیت دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *