دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه پفک هندی خوشمزه و پرطرفدار

  • ندا خوشرو
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

بیشتر کدبانوهای ایرانی ترجیح می دهند که تنقلات خوشمزه را خودشان در منزل تهیه کنند, پفک هندی از انواع تنقلاتی است که روش تهیه آسانی دارد و از نشاسته ذرت و رنگ خوراکی و نمک می توانید در طرز تهیه پفک هندی استفاده کنید.

پفک هندی را می توانید با چند رنگ مختلف تهیه کنید و سپس در برای تزیین غذاها از آن استفاده کنید, پفک هندی طعم بی نظیری دارد و مانند چیپس بعد از سرخ شدن خشک می شود و همه افراد مخصوصا کودکان از خوردن آن لذت می برند, در ادامه این مطلب  طریقه ساخت پفک هندی را ملاحظه خواهید کرد.

پفک هندی یکی از انواع تنقلات بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که بزرگ و کوچک نمی شناسد، نحوه تهیه پفک هندی بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا این پفک را تهیه و در دور همی ها نوش جان کنید، این نوع پفک به نسبت دیگر پفک ها سالم تر می باشد و به دلیل اینکه سریع داخل روغن حجم می گیرید در نتیجه روغن بسیار کمی به خود جذب می کند.

بعضی از خانم های خانه دار در پخت غذا علاوه بر خوشمزگی غذا به سالم بودن آن نیز توجه می کنند و اگر شما می خواهید پفک هندی سالمی را در منزل تهیه کنید می توانید برای رنگ پفک از آب اسفناج و یا آب سبزیجات رنگی و زعفران استفاده کنید هم چنین این پفک را می توانید بدون استفاده از رنگ های خوراکی و با رنگ سفید تهیه نمایید.

پفک هندی سرخ شده

مواد لازم :

  • نشاسته ذرت : ۲ قاشق غذاخوری سر پر
  • آب سرد : ۱.۵ پیمانه
  • روغن مایع : ۱ قاشق چای خوری
  • نمک : به یمزان کم
  • طعم دلخواه ( آبلیمو و فلفل )
  • رنگ های مجار خوراکی : به تعداد دلخواه

طرز تهیه پفک هندی :

در طرز تهیه پفک هندی ابتدا نشاسته ذرت را با آب و نمک و روغن مایع در درون قابلمه ای مناسب مخلوط کنید و سپس قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید و با کمک قاشق مخلوط این مواد را به صورت مداوم هم بزنید تا قوام بیاید و به خوبی غلیظ شود. بعد از غلیظ شدن مواد مخلوط شده مواد را در درون ظرف های جداگانه ای تقسیم کنید و به هر کدام از ظرف های حاوی مواد پفک هندی رنگ و طعم دلخواه خود را اضافه کنید.

دستور تهیه پفک هندی

مخلوط کردن نشاسته ذرت با زعفران

  •  آرون گروپس

در مرحله بعدی روش تهیه پفک هندی در درون سینی مناسب کیسه فریزی را باز کنید به طوری که کیسه فریزر همه نقاط سینی را پوشش دهد سپس با کمک قاشق از مواد بر روی سینی بریزید و بعد از تمام شدن مواد مخلوط شده پفک هندی سینی را بر روی بخاری و یا شوفازی قرار دهید تا پفک ها کاملا خشک و چیپس مانند شوند بعد از این که یک طرف پفک ها خشک شد طرف دیگر آن ها را نیز برگردانید تا خشک شوند.

ریختن مواد مخلوط شده پفک هندی بر روی سینی

مواد پفک بعد از ۴ ساعت به طور کامل خشک می شوند و شما می توانید آن ها را در درون روغن داغی سرخ کنید تا پف کنند.

  طرز تهیه پفک هندی خانگی

آموزش تهیه پفک هندی

می توانید پفک هندی خام را از بازار تهیه کنید و مابقی مراحل درست کردن آن را در منزل انجام دهید در ادامه مطلب به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • پفک هندی : یک بسته
  • حوله روغن گیر : یک عدد
  • روغن سرخ کردنی : به مقدار لازم
  • سس تند : به میزان لازم

آموزش تهیه پفک هندی

نحوه تهیه :

در روش تهیه پفک هندی ابتدا داخل یک قابلمه روغن ریخته سپس بر روی حرارت قرار دهید، روغن باید به اندازه ای باشد که پفک ها داخل آن شناور باشند.

حالا پفک ها را داخل روغن ریخته و پس از اینکه پفک ها حجم گرفتند و مقداری تغییر رنگ دادند از داخل روغن بیرون آورده و به منظور گرفتن روغن اضافی آن ها بر روی حوله روغن گیر قرار دهید و در نهایت پفک ها را با سس تند میل کنید، نوش جان.

روش تهیه پفک هندی

نکات تکمیلی :

۱. هر چه روغن داغ تر باشد پفک ها زودتر پف می کنند در غیر اینصورت پفک ها سفت خواهند ماند و مزه خوبی نخواهند داشت.

۲. اگر پفک ها را برای بچه ها تهیه می کنید بهتر است ادویه های خاصی از جمله : آویشن، فلفل، پودر سیر و … به آن اضافه نکنید و از رنگ نیز استفاده نکنید.

۳. به دلیل اینکه پفک هندی سبب پر شدن حجم معده می شود در نتیجه به کاهش اشتها منجر خواهد شد.

امیدواریم از آموزش طریقه درست کردن پفک هندی خوشمزه و خوشرنگ در منزل نهایت لذت را ببرید این پفک را می توانید به عنوان دسر و یا عصرانه میل کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. همانطور که مشاهده کردید برای تهیه پفک هندی زمان و هزینه کمی را باید صرف کنید پس بهتر است خودتان در منزل اقدام به تهیه این خوردنی خوشمزه کنید، به منظور آشنایی با دستور تهیه دسر و پیش غذا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *