دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهترین زمان و مقدار مصرف میوه در طول شبانه روز

  • سمانه عقیقی
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

بهترین زمان و مقدار مصرف میوه در طول شبانه روز ،در هنگام صبح یا با معده ی خالی و مقدار مناسب مصرف میوه 2 تا 5 واحد است که هر واحد میوه معادل 100 گرم میوه ی تازه بدون پوست و قسمت های غیر قابل استفاده ی آن می باشد.

اگر شما بهترین زمان و مقدار مصرف میوه را کاملا بیاموزید شما به زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست پیدا خواهید کرد. آن چه که در خانواده های ایرانی مرسوم است خوردن میوه بعد از خوردن غذا و با معده پر است که این موجب فساد بدن می شود.اگر بعد از خوردن غذا میوه ها را استفاده کنید بدن انرژی زیادی را دریافت می کند که این انرژی موجب کاهش نیروی بدن و کاهش وزن و باعث مسمومیت بدن می شود و این انرژی برای بدن انسان مخرب است.

زمان و مقدار مصرف میوه را بدانیم

اگر همه ی ما از زمان و مقدار مصرف میوه مطلع باشیم کمتر دچار مسمومیت های غذایی خواهیم شد. بهترین زمان برای مصرف میوه هنگام صبح است. این بدین معنی است زمانی که معده خالی می باشد بهترین زمان برای مصرف میوه می باشد. مصرف میوه همراه غذا باعث اختلال در کار دستگاه گوارش می شود زیرا وقتی میوه وارد بدن می شود آماده جذب توسط معده می باشد که اگر در این میان غذا همراه آن مصرف شود از ورود سریع میوه به معده جلوگیری می کند و در همین بین غذا فاسد می شود و بعد از تخمیر می شود و به اسید تبدیل خواهد شد و به محض مخلوط شدن غذا با میوه و آنزیم های گوارشی ، تمامی غذا شروع از بین رفتن می کند و فاسد می شود.

زمان و مقدار مصرف میوه

اطلاع از زمان و مقدار مصرف میوه را در همه ی خانواده ها یاید قابل تامل باشد تا سلامتی اعضای خانواده به خطر نیفتد. هر واحد میوه ، شامل 100 گرم میوه تازه بدون پوست و قسمت های غیر قابل مصرف می باشد. مقدار مصرف روزانه میوه برای هر فرد 2 تا 5 واحد می باشد. انرژی هر واحد میوه ی تازه با توجه به نوع و میزان قند موجود در آن بین 55 تا 70 کالری است. مصرف این میزان از میوه ،ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد زنگی مورد نیاز بدن را تامین می کند و بدن انسان  را در برابر سرطان محافظت می کند. این مقدار میوه ی تازه را می توان به صورت یک جا یا در فواصل زمانی مناسب که معده خالی می باشد مصرف نمود.بنابراین زمان و مقدار مصرف میوه که تا الان برای خیلی از افراد بی اهمیت بوده را جدی بگیریم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *