دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مدل کفش پاشنه بلند مجلسی شیک و جالب + عوارض آن

  • الهه غلامزاده
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۴
  • ۰

احتمالا شما نیز بارها و بارها درباره مضرات پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند از پزشک و دوست و آشنا شنیده یا در مجلات و روزنامه‌ها خوانده اید و از آنها آگاه هستید. تغییر شکل انگشتان پا، وارد شدن فشار به زانو و کمر از جمله اثرات نامطلوب پوشیدن کفش نامناسب به شمار می‌روند.

یکی از چیزهایی که خانم‌ها علاقه وافری به آن دارند استفاده از مدل کفش پاشنه دار  است. با توجه به تذکرات متعدد پزشکان ارتوپد در مورد مضرات پوشیدن کفش‌ پاشنه دار  اما خانم‌ها باز ترجیح می‌دهند این رنج تحمل کنند، اما از مد روز پیروی عقب نیوفتند.

مدل کفش پاشنه بلند مجلسی شیک و جالب و عوارض آن

پژوهشگران اتریشی به این نتیجه رسیده اند که پوشیدن کفش‌ پاشنه دار نه تنها روی سکوهای سالن‌ مد، بلکه در زندگی روزمره بسیاری از زنان در سراسر جهان جایگاه ثابتی دارد. این کفش‌ها قد را بلندتر می‌کند و به برخی حس اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد.

پزشکان نسبت به پوشیدن کفش پاشنه دار هشدار می دهند اما خانم ها توجهی نداشته و فقط بر اساس مد عمل می کنند که یک وقت از مد روز جا نمانند. هنگام پوشیدن این کفش ها بدن از حالت معمولی خارج شده و عضلات پا کشیده می شود. کفش پاشنه دار منجر به کمردرد،واریس و خارج شدن بدن از حالت صحیح می شود.

همچنین همیشه فشار اصلی که کفش وارد می کند به سر پنجه پا, که ممکن است منجر به بدشکلی انگشت‌ها شود و در طولانی‌ مدت هم این امر منجر به بروز آرتریت و دردهای مفصلی می‌شود.

یافته‌های جدید در مورد تأثیرات کفش پاشنه دار بر سلامتی

پژوهشگران دانشگاه وین اثرات کفش پاشنه دار را روی عضلات ساق پا مورد بررسی قرار داده‌ اند و برای این بررسی زنان را به دو گروه تقسیم کرده زنانی که کفش پاشنه دار  می پوشند و زنانی که کفش تخت می پوشند و بعد از تحقیقات مکرر و سونوگرافی به این نتیجه رسیدند زنانی که  کفش پاشنه دار به طور منظم می پوشند رشته‌های عضلانی پشت ساق پا آنها  ۱۳ درصد کوتاه‌تر از دیگران است.

به دلیل پوشیدن کفش پاشنه بلند، عضله ساق پا متناسب با بالا رفتن پاشنه منقبض می‌شود. این امر روی رشته‌های عضلانی تأثیر منفی می‌گذارد و موجب کوتاه و سفت شدن عضله می‌شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تاکنون عوارض پوشیدن کفش پاشنه دار را بررسی کردیم. حالا چندین مدل شیک و جالب از مدل کفش پاشنه دار مجلسی را برای شما عزیزان می گذارم. من به شخصه از کفش های ورنی پاشنه دار مثل صورتی پایین را خیلی دوست دارم و احساس شیک بودن را در این کفش می بینم.

کفش پاشنه بلند صورتیکفش پاشنه بلند مشکی

این سه مدل کفش پایین که سفید با نگین های فراوان هستند کفش های عروسی جدید و شیک به حساب می آیند.

کفش پاشنه بلند

کفش پاشنه بلند عروسی کفش پاشنه بلند 10 سانتیکفش پاشنه بلند جلو لژدار کفش پاشنه بلند پاشنه یکسره

کفش پاشنه بلند زیپی

کفش پاشنه بلند نامزدی

کفش پاشنه بلند پاپیونی

کفش پاشنه بلند گل گلی

کفش پاشنه بلند گل دار خوب ترین کفش پاشنه بلندکفش پاشنه بلند راه راهکفش پاشنه بلند سادهکفش پاشنه بلند نگین دارکفش پاشنه بلند رنگیکفش پاشنه بلند کمردار

 

کفش پاشنه بلند بندی

مدل کفش پاشنه دار بالاخره خوب است یا بد؟

با توجه به پژوهش یادشده، خانم‌هایی که کفش پاشنه دار می‌پوشند در حقیقت تنها زمانی دچار مشکل خواهند شد که تصمیم به پوشیدن کفش تخت بگیرند. تاندون آشیل آنها هنگام راه رفتن با کفش تخت به شدت کشیده می‌شود و احساس ناخوشایندی را در پا ایجاد می‌کند.

پژوهشگران پوشیدن مدل کفش پاشنه بلند را آنقدر مضر نمی‌دانند، اما توصیه می‌کنند که دوستداران این مدل کفش برای پیشگیری از پا درد به تمرین‌های کششی بپردازند و همچنین باید از مدل کفش های پاشنه دار که استانداردهای پا در آن رعایت شده را استفاده کرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *