دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه سالاد سیب زمینی خوشمزه برای انواع مهمانی ها

  • ندا خوشرو
  • ۳ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

سالاد ها انواع مختلفی دارند و شما می توانید این پیش غذا های خوشمزه را با انواع سبزیجات خوشمزه و مقوی تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد سیب زمینی را با بهترین روش در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

یکی از انواع خوراکی ها برای افراد چاق و کسانی که رژیم های غذایی دارند سالاد است. سالاد سیب زمینی یکی از سالاد هایی است که می توانید آن را با هر نوع سبزیجات و مواد لازم دلخواهی در منزل تهیه نمایید. در این بخش طرز تهیه سالاد سیب زمینی را با بهترین روش در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

سالاد ماکارونی و سالاد سیب زمینی و سالاد الویه از انواع سالاد های خوشمزه و بی نظیری هستند که کمتر کسی پیدا می شود که از طعم دلپذیر این سالاد ها لذت نبرد. در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با روش تهیه سالاد سیب زمینی آشنا سازیم.

 طرز تهیه سالاد سیب زمینی

مواد لازم

ساقه پیازچه خرد شده : ۳ قاشق غذا خوری
ماست چکیده : ۱/۲ پیمانه
سیب زمینی پخته شده : ۵۰۰ گرم
لوبیا چیتی پخته : ۱/۲ پیمانه
شوید خرد شده : ۱/۲ پیمانه
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
پنیر گودای رنده شده : ۱/۲ پیمانه
آب لیمو ترش : به میزان لازم
مایونز : ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه سالاد سیب زمینی

سالاد سیب زمینی

برای درست کردن سالاد سیب زمینی، ابتدا ماست چکیده و لوبیا چیتی و سس مایونز و لیمو ترش و نمک و فلفل و شوید را با یکدیگر در درون ظرف مناسبی مخلوط کنید سپس سیب زمینی ها را که از قبل خرد کرده اید به همراه پنیر گودای رنده شده به مخلوط این مواد اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد در درون ظرف در بسته ای بریزید و ظرف را به مدت ۱۲۰ دقیقه در درون یخچال قرار دهید.

روش تهیه سالاد سیب زمینی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بعد از این که ظرف سالاد را از درون یخچال بیرون آورید سالاد را در درون ظرف مناسبی بریزید و ساقه های پیازچه را هم به سالاد اضافه کنید.

دستور تهیه سالاد سیب زمینی خوشمزه

سالاد سیب زمینی از جمله سالاد های مقوی است که شیوه تهیه انواع آن تقریبا یکسان است و ممکن است در برخی مواد تشکیل دهنده این نوع سالاد تفاوت هایی وجود داشته باشد، حال برای یادگیری این دستور از تهیه سالاد سیب زمینی که برای ۴ نفر تدارک دیده شده است، می توانید همراه ما شوید.

دستور تهیه سالاد سیب زمینی

مواد لازم

  • سیب زمینی متوسط/ ۴ عدد
  • پیازچه و شوید ساطوری شده/ یک پیمانه
  • خیار شور خرد شده/ یک پیمانه
  • ذرت پخته شده/ یک پیمانه
  • سس مایونز/ ۲ قاشق سوپ خوری
  • ماست آب گرفته/ ۲ قاشق سوپ خوری
  • نمک و فلفل سیاه/ به میزان دلخواه

روش تهیه سالاد سیب زمینی

در ابتدا باید سیب زمینی ها را بعد از شست و شو بگذارید تا آبپز شوند، البته مراقب باشید  که سیب زمینی ها له نشوند. سپس پیازچه و شوید را نیز بشویید و بعد از اینکه آب آنها به طور کامل گرفته شد، ساطوری کنید (سبزیجات نیز نباید له نشوند)

اکنون سیب زمینی های پخته شده را به شکل قطعات مربعی شکل خرد کنید و در ظرفی بریزید و بعد ذرت، سبزی ها و خیار شور را بیفزایید.

در مرحله بعد، ماست و سس را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس روی مخلوط سیب زمینی آماده شده در مرحله قبلی بریزید، نمک و فلفل را نیز به مقدار دلخواه اضافه کنید و به آرامی با استفاده از قاشق هم بزنید تا ترکیب سالاد یکدست شود و مراقب باشید مواد له نشوند.

اکنون سالاد سیب زمینی آماده شده را به مدت حدود یک ساعت در یخچال بگذارید تا علاوه بر مزه دار شدن, خنک شود، سپس می توانید آن را از یخچال بیرون آورید و نوش جان کنید.

نحوه تهیه سالاد سیب زمینی

نکته : شما می توانید از سس مایونز به مقدار ۴ قاشق غذا خوری به جای ترکیب سس و ماست استفاده کنید که در روش استفاده ترکیبی سس و ماست به دلیل افزودن ماست از حجم سس کم شده است.

امیدواریم از طرز تهیه سالاد سیب زمینی خوشمزه در منزل نهایت لذت را برده باشید. برای مشاهده طرز تهیه انواع سالاد کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *