دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مربای زردآلو خوش طعم و خوش رنگ

  • ندا خوشرو
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

مربا یکی از انواع خوراکی های خوشمزه است که در وعده صبحانه به همراه نان و کره طعم بی نظیری را پیدا می کند. در این بخش از آشپزی ما قصد داریم تا شما را با طرز تهیه مربای زردآلو با عطر و طعم ایده آل آشنا سازیم.

 مربای زردآلو یکی از انواع مرباهای خوشمزه و با طعم ایده آلی است که در فصل تابستان بیشتر کدبانوها این نوع مربا را تهیه می کنند.  دستور ساخت مربای زردآلو با بهترین روش را در ادامه این بخش از مطلب آشپزی آرگا در اختیار شما همراهان عزیز قرار داده ایم.

طرز تهیه مربای زرد آلو با دو دستور پخت

مربا را می توانید با انواع میوه های مختلف و در طعم های متفاوت نظیر مربای سیب و مربای هویج و مربای پوست پسته در منزل تهیه کنید. یکی از انواع مرباهای خوشمزه و خوش طعم مربای زردآلو است که در ادامه این بخش طرز تهیه این مربا را مشاهده می کنید.

مربای خوش طعم زردآلو

مواد لازم

شکر : نیم کیلو
آب لیمو : به یمزان لازم
زرد آلو : ۱ کیلو گرم
وانیل : به میزان کم
آب : ۱ لیوان

نحوه تهیه مربای زردآلو

برای تهیه مربای زردآلو ابتدا زرد آلو ها را به خوبی بشویید و آن ها را در صافی قرار دهید تا خشک شوند.

زردآلو

 آن ها را از وسط نصف کنید و هسته زردآلو ها را خارج کنید.

  •  آرون گروپس

در آوردن هسته زردآلو ها در آوردن هسته های درون زردآلو

سپس در درون قابلمه ای لعابی شکر و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید و بعد از این که شربت مربا به دمای جوش رسید قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و سپس شربت را از درون صافی عبور دهید و دوباره شربت را در درون قابلمه بریزید و قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا شربت مربا کمی قوام بیاید.

قوام آمدن شربت مربا

سپس زردآلو ها را در درون شربت بریزید و اجازه دهید که مربا به دمای جوش برسد.

مربا زردآلو با طعم بی نظیر و متفاوت

و بعد از ۱۵ دقیقه که مربا به طور کامل به قوام مناسب رسید آبلیمو و وانیل را به مربای زردآلو اضافه کنید و سپس قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید.

طرز تهیه مربای زردآلو با بهترین روش در منزل

آموزش تهیه مربا با روش دیگر

با روش مختلفی می توانید مربای زرد آلو را بسته به ذائقه تان تهیه نمایید که در ادامه روش دیگری  را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

مواد لازم :

  • زرد آلو با هسته : پنج کلیو
  • شکر : دو و نیم کیلو
  • جوهر لیمو : نصف قاشق چای خوری

مربای زردآلو

دستور تهیه مربای زرد آلو

ابتدا زردآلو ها را شسته سپس آبکش نمایید و به همراه هسته در ته قابلمه بزرگ بچینید به گونه ای که خیلی رو هم نباشند حالا به آن یک لیوان آب بیافزایید و درب قابلمه را نیمه بسته بگذارید و اجازه دهید بر روی حرارت ملایم بجوشد.

پس از جوشیدن و نرم شدن زردآلو ها به آن شکر اضافه کنید و اجازه دهید شربت کمی غلیظ و حباب بزند، حالا جوهر لیمو را به چند قاشق آب اضافه کرده و خوب مخلوط کنید سپس به قابلمه زردآلو ها بیافزایید.

حالا چندین بار قابلمه را به آن طرف و این طرف تکان دهید تا جوهر لیمو کاملا به تمام زردآلو ها برسد و اجازه دهید چند جوش بزند سپس از روی حرارت بردارید.

در این مرحله از طرز تهیه مربای زردآلو اجازه دهید مربا به مدت یک روز با دم کنی در محیطی با دمای مناسب بماند که با اینکار زردآلوها آب پس می دهند در نتیجه شیره مربا رقیق می شود.

حالا میوه ها را خارج کرده و داخل آبکش ریخته سپس شربت را مجدداً می جوشانیم تا قوام مناسبی به خود بگیرید حالا میوه را ته قابلمه چیده و اجازه دهید یک تا دو جوش بزند و حرارت را خاموش کنید.

در مرحله آخر از طرز تهیه مربای زردآلو پس از خنک شدن مربا آن ها را داخل ظرف شیشه ای در دار و خشک بریزید سپس در زمان استفاده هسته آن را خارج نمایید، نوش جان.

آموزش طرز تهیه مربای زردآلو

در ساخت مربای زردآلو بهتر است که زرد آلو های سفت استفاده نمایید و هم چنین بعد از خنک شدن مربا آن را در بطری های شیشه ای قرار دهید و سپس بطری ها را در جای خنک نگهداری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده دستور تهیه مرباهای مختلف با طعم های متفاوت به بخش انواع مربا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *