دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پشمک خانگی و خوشمزه

  • ندا خوشرو
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

پشمک از انواع تنقلات خوشمزه است که از شکر تهیه می شود و شما می توانید این نوع خوراکی خوشمزه را در منزل تهیه نمایید. در ادامه این مطلب طرز تهیه پشمک را با بهترین روش و به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش می دهیم.

پشمک یکی از شیرینی های پرطرفدار در یزد است و در استان های دیگر نیز این شیرینی در همه رده های سنی محبوب و دوست داشتنی است. بیشتر ما این شیرینی را به صورت حاضری از بیرون خریداری می نماییم اما اگر می خواهید آن را در خانه درست کنید می توانید در ادامه ما را همراهی نمایید.

پشمک و زولبیا و بامیه از انواع شیرینی های خوشمزه ای هستند که شما می توانید در مجالس افطاری خود از مهمان هایتان با این نوع شیرینی ها پذیرایی کنید. بهتر است که پشمک را به صورت تازه مصرف کنید زیرا پس از مدتی رشته های پشمک به هم فشرده می شوند و حالت اولیه خود را از دست می دهند.

روش تهیه پشمک در منزل

مواد لازم

آرد سفید : ۲۰۰ گرم
شکر : ۱ کیلو
روغن : ۴۰۰ گرم

طرز تهیه پشمک خوشمزه در منزل

طرز تهیه پشمک با بهترین روش

ابتدا شکر را در مقداری آب بریزید تا قوام بیاید و به شکل عسل در آید سپس ته یک سینی را چرب کنید و شکر قوام یافته را در درون سینی بریزید و سینی را بر روی شعله گاز قرار دهید تا گرم شود سپس مایع را به شکل کلاف در آورید و از هر طرف آن چند نفر باید بکشند تا دراز شود و سپس کلاف ها را بر روی هم برگردانید و دوباره آن را بکشید تا به خوبی سفت شود. در مرحله بعدی طرز تهیه پشمک آرد سفید را در درون روغن داغ بریزید و آرد را در درون روغن تفت دهید و سپس آرد را در کف سینی بریزید و سینی را حرارت دهید سپس مایه به دست آمده را به کمک چند نفر با دست های چرب و روغنی بچرخانید تا به صورت پشمک در آید.

پشمک خوشمزه

  •  آرون گروپس

آموزش تهیه پشمک چوبی در قابلمه

پشمک معمولا به دو صورت الیافی و لقمه ای در بازار وجود دارد و بسیاری از تولید کنندگان این خوراکی برای مصرف راحت تر آن را به صورت لقمه ای در می آورند و در مهمانی ها نیز مصرف این مدل پشمک بیشتر است، در ادامه با طرز تهیه پشمک چوبی به شکل خانگی آشنا می شوید.

مواد اولیه برای تهیه پشمک

  • روغن/ ۴۰۰ گرم
  • شکر/ یک کیلو گرم
  • آرد سفید/ ۲۰۰ گرم
  • سرکه/ یک سوم قاشق غذاخوری

روش تهیه پشمک چوبی در خانه

برای تهیه پشمک چوبی با این روش، در ابتدا شکر را در نیم لیتر آب بریزید و بعد مخلوط آب و شکر را داخل قابلمه ای بریزید و آن را روی شعله گاز قرار دهید، توجه داشته باشید که شعله گاز باید متوسط رو به بالا باشد، زیرا برای به جوش آمدن این محلول نیاز به حرارت بالا می باشد.

اکنون بعد از جوش آمدن محلول، سرکه را به آن اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا مانند شربت غلیظ شود، زمانی که شربت خوب قوام آمد و حالت عسل به خود پیدا کرد، آن را داخل سینی که از قبل آماده کرده اید بریزید و مدتی صبر کنید تا خنک شود.

بعد از سرد شدن مواد باید آن را خوب با دستانتان چنگ بزنید تا نرم شود و بعد آن را به شکل کلاف در آورید.

در مرحله بعدی، آرد را در روغن سرخ کنید و بعد از آماده شدن آن را کف سینی بریزید، در صورتی که تمایل به طعم دار کردن پشمک دارید، می توانید از زعفران، کاکائو و یا دیگر خوراکی های مجاز استفاده کنید و در این مرحله به آرد اضافه کنید.

اکنون موادی که شکل کلاف درست کرده اید را روی آرد بریزید و پیوسته از طرفین بکشید و به شکل عدد ۸ انگلیسی تا زده و مجدداً حلقه کنید، کشیدن پشمک از طرفین را دوباره نیز باید انجام دهید تا زمانی که مواد شکل پشمک به خود گیرد و آماده شود.

در مرحله آخر طرز تهیه پشمک چوبی، پشمک را با استفاده از یک چاقو و یا قیچی جدا کرده و به دور چوب بپیچید. توجه داشته باشد که تا زمانی که از آماده سازی پشمک مطمئن نشده اید از برش آن با چاقو یا قیچی بپرهیزید.

طرز تهیه پشمک خوشمزه و طعم دار

بعد از این که پشمک آماده شد می توانید آن را به همراه اعضای خانواده خود میل کنید و از طعم بی نظیر این خوراکی متفاوت و خوشمزه نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده پخت شیرینی های مختلف در خانه به بخش انواع شیرینی مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *