دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش مانیکور ناخن به صورت تصویری و مرحله به مرحله

  • پرستو محمدی
  • ۳ دی ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از روش های متداول زیبایی ناخن ها مانیکور ناخن است. اگر می خواهید خودتان در منزل این کار را انجام دهید باید مطالب آموزشی برای مانیکور ناخن را مطالعه کنید و با رعایت نکات بهداشتی به راحتی به راحتی ناخن های خود را آرایش کرده و به زیبایی دستانتان کمک کنید. در این مقاله تمام نکات مانیکور ناخن را مطالعه می کند.

بهترین زمان برای انجام مانیکور ناخن ها :

بهترین زمان برای مانیکور ناخن ها وقتی ست که دستها برای مدت زیادی در آب بوده اند و پوست نرم و لطیف شده و آلودگی های سطح ناخن و زیر ناخن نیز پاک شده اند بعد از استحمام و یا ظرف شستن یکی این زمان های مناسب است.

مراحل آموزش مانیکور ناخن ها :

ابزارهای ساده و مورد نیاز برای مانیکور :

  • ناخن گیر مناسب
  • لاک پاک کن (استفاده از استون توصیه نمی شود)
  • ابزار مانیکور پوشر یا عقب راننده ی کوتیکول. می توانید بجای این وسیله ارز تکه چوب تمیز یا خلال دندان نیز استفاده کنید.
  • سو هان ناخن.
  • یک ظرف حاوی آب ولرم و مقداری آبلیمو و در صورت تمایل چند قطره شامپو
  • کرم و یالوسیون مناسب با پوست دست ها

مرحله اول : تمیز کردن ناخن ها

ابتدا باید ناخن هایتان را از هرگونه لاکی پاک کنید این کار را با یک لاک پاک کن مناسب و به ملایمت انجام دهید تا به بافت ناخن آسیبی وارد نشود. بعد از پاکسازی ناخن با لاک پاک کن دستهایتان را تمیز بشویید.

مرحله دوم : شکل دادن ناخن با استفاده از ناخن گیر و سوهان

آموزش مانیکور ناخن ها

ناخن هایتان را منظم کوتاه کنید و با سوهان لبه های تیز و نامرتب آن را سوهان بزنید مراقب باشید که سطح روی ناخن را سوهان نکشید اینکار باعث آسیب دیدن بافت سطحی شده و ناخن ها زشت و شکننده می کنند.

مرحله سوم : نرم کردن ناخن ها با استفاده از ماسک ناخن

آموزش مرحله ای مانیکور ناخن

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در این مرحله از آموزش مانیکور ناخن باید ظرفی را پر از آب گرم کنید و در آن مقداری آبلیمو بریزید استفاده از آبلیمو ناخن ها شفاف و مستحکم می کند و اگر دستانتان به مایع پاک کننده حساسیت ندارد مقداری شامپو در آب بریزد و دستهایتان را به مدت ۱۵ دقیقه در این محلول قرار دهید.

مرحله چهارم : استفاده از لوسیون و  یا کرم مرطوب کننده

مانیکور ناخن

حال دستهایتان را با کرم مناسب و یا لوسیون های مرطوب کننده ماساژ دهید این کار برای نرم شدن بیشتر پوست و شادابی دستها مفید است. یک لایه خیلی نازک کرم مروب کننده بر روی ناخن ها زده و به نرمی ماساژ دهید تا به طور کامل جذب پوست شوند.

مرحله پنجم : فشار داد کوتیکول و پوست اضافی کنار ناخن

مانیکور ناخن

مانیکور ناخن ها

با استفاده از ابزار پوشر مانیکور و یا خلال دندان پوست اضافی کنار ناخن را مقداری فشار دهید تا فرم ناخن ها زیباتر شوند. ( مطابق شکل )

مرحله ششم : استفاده از لاک بی رنگ

آموزش مانیکور ناخن ها

بعد از انجام تمام این مراحل یک لایه نازک لاک ناخن بی رنگ بر روی ناخن هایتان بزنید. این کار هم به زیبایی ناخن کمک می کند و هم باعث استحکام ناخن ها می شود. بعد از خشک شدن لاک بی رنگ می توانید از هر رنگ لاکی که دارید بر روی ناخن ها بزنید و یا با استفاده از طراحی ناخن زیبایی دستانتان را چند برابر کنید.

نکات و توصیه مهم برای مانیکور ناخنها در منزل

۱- چنانچه می خواهید از این روش برای زیبای ناخن ها استفاده کنید در صورتی که ناخن های کوتاهی دارید از کوتاه کردن مجدد ناخن ها پرهیز نمایید و برای اینکه ظاهری زیبا داشته باشند، فقط باید سوهان بکشید. اگر اندازه ناخن های شما بیش از حد بلند می باشد بهتر است برای داشتن زیبایی ایده آل ناخن ها با این روش، مقداری آن ها را بگیرید و بعد از کوتاهی به اندازه دلخواه، سوهان کشی نمایید. دقت داشته باشید که خیلی کوتاه نکنید چون ظاهر ناخن ها زشت می شود.

۲- پوست همه افراد دارای کوتیکول می باشد بنابراین در این روش نیازی به حذف کامل آن ها نیست و کافی است مقداری هل بدهید. در صورتی که تصور می کنید مقدار کوتیکول روی پوست دستان شما زیاد می باشد به هنگام دوش گرفتن باید آن ها را کمی به سمت عقب هل بدهید، چرا که پوست زمان دوش گرفتن نرم می گردد و انجام این کار راحت تر صورت می گیرد.

آشنایی با مانیکور ناخنها

۳- سوهان کشی برای زیباتر شدن ناخن ها انجام می شود که باید به شکل اصولی و درست صورت پذیرد و در یک جهت و از یک سمت ناخن ها انجام گیرد. چنانچه به صورت نامنظم سوهان کشی گردد علاوه بر زشت شدن ناخن ها، موجب پوسته پوسته شدن نیز می شود.

۴- تمیز کردن ناخن ها یکی از اقدامات ضروری برای استفاده از این روش زیبایی ناخن ها می باشد که پیش از زدن لاک باید ناخن ها از هر آلودگی، کثیفی و مرطوب کننده ای پاکسازی گردد، در واقع ناخن ها خشک و تمیز باشند. همچنین در صورت تمیز کردن ناخن ها باید از لاک پاکن های غیر استونی مورد استفاده قرار گیرد.

توصیه هایی برای مانیکور ناخنها

 آموزش مانیکور ناخن را مطالعه کردید امیدواریم نکات بهداشتی را نیز در حین انجام مانیکور رعایت کنید و از زیبایی دستانتان لذت برید. اگر می خواهید مدل های طراحی ناخن جدید را ببینید کلیک کنید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *