دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه لوبیا پلو خوش طعم و خوشمزه

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

لوبیا پلو یکی از پلوهای مخلوط ایرانی ها است که طرفدارهای زیادی دارد. این غذای خوشمزه، مقدار کالری زیادی دارد و به عنوان یک وعده اصلی می تواند در نظر گرفته شود.

لوبیا پلو یکی از غذاهای محبوب ایرانی است. برای تهیه این غذا از گوشت قرمز به صورت چرخ شده یا ریز خردشده استفاده می شود. این غذا به همراه سالاد شیرازی بسیار شناخته شده است. استفاده از مواد غذایی با کیفیت در طعم و عطر این غذا بسیار تاثیر گذار است.

طرز تهیه لوبیا پلو خوشمزه

طرز تهیه لوبیا پلو

مواد لازم :

۱- پیاز نگینی شده : ۲ عدد متوسط

۲- لوبیا سبز خرد شده : نیم کیلو

۳- گوشت نگینی شده : نیم کیلو

۴- برنج : نیم کیلو

  •  آرون گروپس

۵- رب گوجه فرنگی : ۴ قاشق غذا خوری

۶- نمک و فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

۷- زعفران دم کرده :به مقدار لازم

۸- آب: به مقدار لازم

۹- روغن : به مقدار لازم

دستور پخت لوبیا پلو

طرز تهیه لوبیا پلو

۱- ابتدا لوبیا سبز را با مقدار کمی آب، نیم پز کنید، دقت کنید لوبیا نباید کامل پخته شود چرا که در این صورت زمان دم کردن همراه با برنج ، ممکن است خرد شود. از طرف دیگر لوبیا نسبت به برنج سفت تر است و به تنهای در زمان دم کردن کاملا پخته نمی شود بنابراین دقت کنید لوبیا سبز باید نیم پز شود.

۲- در این مرحله پیاز خرد شده را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه کمی تفت داده و گوشت های ریز خرد شده را به آن اضافه کرده و اجازه دهید با حرارت ملایم، کاملا پخته شوند.

۳- مقداری نمک به گوشت زده و لوبیا سبز نیم پز شده را به مخلوط گوشت، اضافه کرده و مجددا کمی تفت دهید.

۴- مواد آماده شده را از روی حرارت برداشته و در تابه دیگری مقداری روغن ریخته و رب را درون آن کمی تفت دهید. می توانید مقدار کمی زیره نیز به رب اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد. سپس رب را نیز به مخلوط گوشت اضافه و خوب با آن ترکیب می کنیم.

۵- در مرحله آخر از طرز تهیه لوبیا پلو، برنج را آبکشی کرده و مخلوط به دست آمده را با برنج  مخلوط کنید و بعد از گذاشتن ته دیگ مورد نظر، لوبیا پلو را دم  کنید. در این مرحله می توانید زعفران دم شده را به مخلوط لوبیا پلو اضافه کنید.

لوبیا پلو با مرغ

لوبیا پلو را می توان با گوشت مرغ نیز طبخ کرد. در این صورت گوشت مرغ را با مقدار کمی آب نیم پز کرده و بعد از خنک شدن آن، مرغ را ریش می کنیم و مطابق طبخ با گوشت قرمز عمل می کنیم. در لوبیا پلو می توان از ادویه دارچین نیز اضافه کرد با این حال استفاده از آن اختیاری می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *