دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کمپوت گلابی خوشمزه و خوش طعم + نکات کلیدی

  • ندا خوشرو
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

گلابی از انواع میوه های خوشمزه است که می توانید در مدت زمان کوتاهی کمپوت آن را در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کمپوت گلابی را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش می دهیم.

کمپوت ها از انواع خوردنی های خوشمزه هستند که می توانید با کمک میوه های مختلف کمپوت های خوشمزه ای را تهیه کنید. در این بخش طریقه ساخته کمپوت گلابی را مشاهده خواهید کرد.

می توانید گاهی اوقات با میوه های باقی مانده داخل یخچال کمپوت درست کنید و در واقع این کار علاوه بر اینکه سبب جلوگیری از خراب شدن میوه ها می شود بلکه می توانید از فواید شگفت انگیز آن ها نیز برخوردار شوید که یکی از خوشمزه ترین کمپوت ها، کمپوت گلابی است که به خاطر داشتن بافت نرم حتی از خود گلابی نیز خوشمزه تر می باشد بنابراین می توانید به جای استفاده از کمپوت کارخانه ای که دارای مواد نگهداری است این کمپوت را به راحتی و در مدت زمان کمی در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه کمپوت گلابی با روشی آسان

طرز تهیه کمپوت گلابی با طعم عالی

کمپوت گلابی و کمپوت گیلاس و کمپوت هلو از انواع کمپوت های خوشمزه و پرطرفدار هستند که در منزل نیز می توانید این نوع کمپوت ها را تهیه کنید. طریقه درست کردن کمپوت گلابی با بهترین روش را در این بخش مشاهده خواهید کرد بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تمایل به تهیه کمپوت در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم

  • گلابی : ۱ کیلو
  • شکر : ۳۰۰ گرم
  • آب : ۲.۵ لیوان
  • گلاب : ۱/۲ لیوان
  • آبلیمو : ۱ قاشق چای خوری
  • هل : ۴ عدد

نحوه تهیه کمپوت گلابی

ابتدا گلابی ها را بشویید و پوست آن ها را بگیرید و سپس گلابی ها را از وسط نصف کنید و دانه و قسمت های داخلی گلابی را جدا کنید می توانید گلابی ها را خرد کنید و یا آن ها را به همان شکلی که نصف کرده اید در کمپوت گلابی استفاده کنید.

نصف کردن گلابی خرد کردن گلابی ها
در مرحله بعدی روش درست کردن کمپوت گلابی آب و شکر و گلاب را با یکدیگر در درون قابلمه ای مناسبی مخلوط کنید و سپس قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید و بعد از این که آب به دمای جوش رسید با کمک قاشق مخلوط شکر و آب را هم بزنید تا شکر به خوبی در درون آب حل شود.

قرار دادن مخلوط شکر و آب و گلاب بر روی گاز

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

سپس گلابی ها را در درون شربت کمپوت بریزید و شعله گاز را بر روی حرارت ملایم قرار دهید و آبلیمو را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید تا گلابی ها به خوبی پخته و نرم شوند.

ریختن گلابی ها در درون شربت
بعد از این که کمپوت خنک شد آن را در درون ظرف شیشه ای قرار دهید و درب ظرف را ببندید و بطری ها را در درون یخچال بگذارید تا کمپوت سرد شود.

کمپوت گلابی خوش طعم

نکات طلایی در تهیه کمپوت گلابی

۱.می توانید برای تهیه کمپوت گلابی مقداری زعفران به کمپوت اضافه نمایید تا کمپوت گلابی خوشرنگ و خوش طعم شود.
۲. برای خوش طعم کردن کمپوت گلابی می توانید به جای آبلیمو از ۱ قاشق رنده پوست لیمو ترش استفاده کنید.
۳. بعد از ریختن کمپوت در درون شیشه ها می توانید با کمک چاقوی تیزی همه حباب های میان مواد کمپوت را از بین ببرید.

کمپوت گلابی
۴. کمپوت گلابی را می توانید به مدت چند روز در درون یخچال نگهداری کنید.
۵. برای جلوگیری از سیاه شدن گلابی ها می توانید آن ها را بعد از پوست کندن در درون کاسه ای که حاوی مخلوط آب و سرکه است قرار دهید.

روش تهیه کمپوت گلابی

بررسی خواص کمپوت گلابی

کمپوت گلابی مانند دیگر کمپوت ها از فواید شگفت انگیزی برخوردار است که در ادامه به چند تا از خواص این کمپوت خوشمزه و پر طرفدار می پردازیم

یبوست :

گلابی به دلیل داشتن مقادیر فراوانی فیبر گزینه مناسبی جهت بهبود عملکرد حرکات روده می باشد و در واقع کمپوت گلابی سبب افزایش حرکات روده شده و از یبوست و اسهال جلوگیری می کند.

بارداری و شیردهی :

فولات موجود در کمپوت گلابی سبب جلوگیری از نقص های لوله عصبی شده و در واقع فولات مورد نیاز برای زنان در دوران بارداری را تامین می کند.

فواید شگفت انگیز کمپوت گلابی

تقویت سیستم ایمنی بدن :

کمپوت گلابی سرشار از ویتامین سی و مقادیر بالای آنتی اکسیدان است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده در نتیجه از سرما خوردگی جلوگیری می کند.

کمپوت گلابی برای کودکان :

این نوع کمپوت دارای مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن به منظور رشد کودکان و نوزادان می باشد که در واقع از بهترین اشکالی که می توانید این میوه بسیار خوشمزه را در رژیم غذایی کودک تان قرار دهید استفاده از آن به شکل کمپوت است.

بررسی خواص کمپوت گلابی

بهبود عملکرد دستگاه گوارش :

گلابی به دلیل اینکه به راحتی قابل هضم است و دارای مقادیر زیادی فیبر در خود می باشد در نتیجه برای درمان زخم معده و بهبود عملکرد دستگاه گوارش بسیار مفید است.

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، کمپوت گلابی را می توانید به عنوان میان وعده میل کنید. امیدواریم از طرز تهیه کمپوت گلابی در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده تهیه کمپوت ها با هر طعم دلخواهی به بخش انواع کمپوت مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *