آرگا
  • کد خبر: 64905
    تعداد بازدید : 139 بازدید
    تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد, ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
    تعداد نظرات: ۰ نظر
      

    میوه های چربی سوز کدامند؟

    برای کاهش وزن و سوزاندن چربی های بدن مصرف میوه های طبیعی عالی می باشند. در این مطلب بطور کامل و جامع به معرفی ده مورد از میوه های چربی سوز خواهیم پرداخت. در ادامه ویژگی های کامل و جامع این میوه ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

    وقتی قصد دارید تا وزن خود را کم کنید، خوردن چیزهایی که برای کاهش وزن ضروری هستند به اندازه نخوردن غذاهای نامناسب اهمیت دارد. خوردن میوه ها می تواند روش شگفت آوری برای کاهش وزن باشد. زیرا میوه ها دارای کالری کم و مواد مغذی بسیار زیاد می باشند و همچنین باعث می شوند برای مدت طولانی احساس سیری کنید. حال بخواهید از این میوه ها به عنوان صبحانه، ناهار، شام یا میان وعده ها استفاده کنید. شما می توانید از خوردن میوه های خوشمزه در هر زمان و مکان لذت ببرید در این مطلب ده مورد از میوه های چربی سوز را برای شما آورده ایم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

    پژوهش های اخیر بیان می کنند که مصرف برخی میوه ها می توانند به سوزاندن چربی ها کمک کنند و دست یابی به هدف شما که رسیدن به وزنی ایده آل است را سرعت می بخشد. خب حالا اگر شما قصد دارید وزن خود را کم کنید باید بدانید چگونه میوه های چربی سوز می توانند در کاهش وزن به شما کمک کنند.

          میوه های موثر چربی سوز

    آشنایی با برترین میوه های چربی سوز

    اکثر میوه ها حاوی مقدار زیادی قند طبیعی می باشند که اگر در مصرف آن ها زیاده روی کنید به سرعت به چربی در بدن تبدیل می شوند. برخی از میوه ها در سوزاندن چربی ها کاملا موثر می باشند. این میوه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بتوانید وزن خود را کاهش دهید. درحالیکه میوه ها دارای ترکیبات شفا بخش می باشند، گاهی اوقات وجود قند در آن ها می تواند برای افرادی که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند مشکل ساز باشد با این وجود برخی از میوه ها واقعا در سوزاندن چربی های بدن به شما کمک می کنند. در این مطلب ده مورد از برترین میوه جات چربی سوز را به شما معرفی می کنیم.

    آواکادو

    آواکادو در راس میوه هایی قرار دارد که سرشار از چربی می باشد، اما آنها همچنین در راس میوه های چربی سوز قرار دارند. در این بخش علت آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. از آنجا که این میوه دارای مقادیر زیاد اسید چرب امگا ۹ چربی های اشباع نشده می باشد که مصرف آن برای بدن مناسب می باشد. آواکادو سبب افزایش تبدیل چربی به انرژی می شود بنابراین باعث تقویت متابولیسم می شود. همچنین به افزایش هورمون های معین که برای کاهش وزن در زنان و مردان موثر است کمک می کند. این میوه چربی سوز، به ذهن شما این پیام را منتقل می سازد که شکم شما پر است بنابراین به پیشگیری از مصرف غذاهای ناسالم کمک می کند.

    میوه آواکادو چربی سوز

    سیب

    هنگام صحبت کردن در مورد میوه جات چربی سوز نمی توانیم از صحبت کردن در مورد شگفتی های میوه سیب غفلت کنیم. در مواقعی که قصد دارید وزن خود را کاهش دهید سیب ها کمک زیادی می توانند به شما بکنند. سیب ها سرشار از ویتامین می باشند و دارای مقادیر کمی کالری هستند. بنابراین این میوه می تواند میان وعده عالی در نظر گرفته شود. مصرف این میوه باعث می شود شما احساس سیری کنید و از خوردن غذا صرف نظر می کنید. این میوه چربی سوز همچنین غنی از ویتامین B,C آنتی اکسیدان و مواد معدنی می باشد و در حفظ انرژی بدن شما موثر می باشد.

    میوه های چربی سوز

    بلوبری

    تمام توت ها برای بدن مفید هستند، اما بلوبری بهترین نوع توت می باشد. بلوبری حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که باعث می شود ویژگی چربی سوزی داشته باشد. مواد مغذی موجود در این میوه، متابولیسم بدن را تقویت می کند، و باعث تقویت توانایی بدن در سوزاندن کالری می شود. همچنین دارای مشخصه کمی از قند خون می باشد بدین معناست که بدون اینکه به بدن شما قند اضافه کنند دارای طعمی شیرین می باشد. پژوهش ها نشان داده است که مردمی که روزانه بلوبری مصرف می کنند نسبت به دیگر افراد چربی سوزی بهتری دارند.

    میوه بلوبری چربی سوز

    گریپ فروت

    بر اساس نظر برخی از متخصصین تغذیه، اگر روزانه گریپ فروت مصرف کنید، می توانید به سرعت وزن خود را کم کنید بدون اینکه مجبور شوید تغییر زیادی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. محتوی آب زیاد موجود در گریپ فروت به تمیز ساختن سیستم بدن شما کمک می کند و باعث می شود بدن شما هیدراته و سیر باقی بماند. علاوه براین، آنزیم های چربی سوز موجود در این میوه آن را به غذایی عالی برای کاهش وزن تبدیل کرده است. از آنجا که هضم این میوه به انرژی زیادی نیاز دارد، به سوزاندن کالری بیشتر به شما کمک می کند.

    میوه گریپ فروت چربی سوز

    نارگیل

    نارگیل میان وعده ای کامل و شیرین می باشد که خوردن آن بین وعده های غذایی عالی است. نارگیل به پر بودن شکم شما و همچنین به مصرف کالری کمتر کمک می کند. دارای زنجیره تری گلیسرید می باشد، و متابولیسم بدن را تا حد زیادی تقویت می کند.

    انار

    بر اساس پژوهش ها، آنتی اکسیدان پلی فنول موجود در این میوه به تقویت متابولیسم بدن شما کمک می کند. همچنین یکی دیگر از خواص انار این است که در دفع سموم از بدن کمک می کند. انار باعث کاهش اشتها شما می شود. به همین دلیل باید یک لیوان آب انار در صبحانه بنوشید یا آن را به ظرف سالاد خود قبل از ناهار اضافه کنید. بنابراین استفاده از این میوه پربی سوز باعث چشیدن طعم شیرین آن شده و از گرسنگی نابهنگام پیشگیری می کند.

    گلابی

    گلابی از دیگر میوه های چربی سوز است که اغلب به عنوان برادر سیب شناخته می شود با این تفاوت که مزایا و خواص گلابی خیلی بیشتر می باشد که یکی از آن ها کمک به کاهش وزن می باشد. همانند سیب، گلابی حاوی پکتین و غنی از فیبر می باشد که می تواند به عنوان میان وعده برای عصر یا صبح در نظر گرفته شود. اگر در خانه گلابی دارید، وقت ان است که شروع کنید. شما می توانید با استفاده از آن ها آشپزی کنید و یا به عنوان میان وعده از آن ها استفاده کنید.

    طالبی

    طالبی یکی دیگر از میوه های چربی سوز و غذایی عالی برای کاهش وزن می باشد از جمله خواص طالبی این است که سرشار از فیبر و ترکیبات چربی سوز بتا کاروتین می باشد. شیرین است اما کالری کمی دارد، به همین دلیل داروی کاملی در نظر گرفته می شود. پزشکان توصیه کرده اند که طالبی به تنهایی مصرف شود. اگر طالبی با دیگر غذاها مصرف کنید هضم آن دشوار می شود و اغلب ممکن است مشکلاتی نیز را به همراه داشته باشد.

    میوه طالبی چربی سوز

    موز

    یکی دیگر از میوه های چربی سوز موز می باشد موزها حاوی فیبر محلول می باشند که باعث تقویت سرعت هضم غذاها می شود و بدن شما را برای مدت طولانی تری سیر نگاه می دارند. اگر شما با صبحانه تان یک موز می خورید همچنین می توانید برای ناهار نیز موز مصرف کنید. اگر اغلب در بعدظهرها میان وعده صرف می کنید، یک موز متوسط می تواند میان وعده عالی برای شما باشد زیرا به تنهایی ۱۱۰ کالری دارد. استفاده از انواع رژیم لاغری موز نیز در کاهش وزن و آب شدن چربی های بدن موثر است.

    پرتقال

    اکثر میوه ها و سبزیجات دارای ویتامین C می باشند اما میوه های سیتروس دار منبع غنی از این ویتامین هستند. دریافت مقدار کافی ویتامین C برای از دست دان چربی مهم می باشد، و در هنگام انجام تمارین نقش چربی سوزی عالی دارد. سطوح کم ویتامین C در طول انجام تمارین ایروبیک می تواند مقدار چربی که روزانه در بدن شما می سوزد را تا ۲۵% کاهش دهد. اصلاح سطح ویتامین C می تواند چربی سوزی را در طول تمرین در سرعت مناسب قرار دهد. مصرف یک عدد پرتقال بزرگ حدود ۱۶۳% نیاز روزانه ما به ویتامین C را تامین می کند.

    میوه های مختلف چربی سوز

    اگر قصد دارید تا چربی های شکم خود را آب کنید و وزن خود را کاهش دهید استفاده از میوه های چربی سوز و مواد طبیعی یکی از برترین روش ها برای کاهش چربی بدن و لاغری سالم و طبیعی می باشد. شما می توانید برای بهره بری بهتر از میوه جات چربی سوز از برنامه رژیم میوه های متفاوت مانند رژیم سیب و رژیم موز استفاده نمایید.

    منبع : آرگا

    برچسب ها :