دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خواص روغن بادام شیرین و مهمترین فواید آن

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

یکی دیگر از انواع روغن ها که سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها می باشد روغن بادام شیرین است. این روغن در درمان اکثر بیماری ها و اختلالات خواب بسیار مفید می باشد. در این مطلب بطور کامل و جامع خواص روغن بادام شیرین را مورد بررسی قرار می دهیم.

روغن بادام شیرین اغلب در ساخت لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب قصد داریم خواص روغن بادام شیرین را مورد بررسی قرار دهیم. این روغن نه تنها در لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد برای برای آشپزی سالم و حفظ سلامت دیواره سیستم قلبی عروقی نیز معروف می باشد. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

اگرچه استفاده از مواد طبیعی و خالص مهم است، ما می توانیم مزایای سلامتی و زیبایی را از مصرف روغن بادام شیرین بدست آوریم. از آنجا که روغن بادام ملین ملایم می باشد اضافه کردن یک قاشق چایخوری در روشی بسیار عالی می تواند روده بزرگ را تمیر کند و باعث بهبود دفع مدفوع منظم می شود. محتوی منیزیم به پیشگیری از گرفتگی و یا درد در سیستم گوارشی کمک می کند و کولیک را در نوزادان تسکین می دهد.

   خاصیت های روغن بادام شیرین

خواص روغن بادام شیرین که باعث شگفتی همگان می شود

روغن بادام شیرین یک چربی سالم محافظ سلامت قلب می باشد. محتوی چربی اشباع نشده می تواند کلسترول مضر را کاهش دهد و باعث افزایش کلسترول سالم شود. با بهبود یافتن این نسبت خطر بیماری های قلبی- عروقی کاهش می یابد. مواد معدنی موجود در روغن بادام به افزایش تراکم استخوانی کمک می کند و باعث تقویت سیستم استخوانی بدن می شود. دیگر مواد مغذی مثل ریبوفلاوین، ال کارنتین و فنی لالانین حافظه و عملکرد سیستم عصبی را بهبود می بخشد.

سلامت قلب

براساس نظر پزشکان، شکل یک ماده غذایی تعیین می کند که آن برای کدام قسمت از بدن مفید می باشد. در مورد بادام ها، جالب است بدانید درک فوابد آن برای سلامت قلب آسان می باشد. فرضیه ها در این مورد، بیان می کنند که این آجیل سرشار از مواد مغذی برای سلامت قلب می باشد. به بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی توصیه می شود هر روز یک مشت بادام تلخ بخورند. روغن بادام شیرین سرشار از اسید چرب اشباع نشده می باشد که اولئیک اسید نامیده می شود و برای سلامت قلب مفید است. یک رژیم غذایی با مقدار فراوان اسید چرب امگا۹ برای کاهش فشار خون و افزایش کلسترول ضروری می باشد. از روغن بادام شیرین در سالادهای خود استفاده کنید تا مزایای سلامتی آن را بدست آورید.

خاصیت های دارویی روغن بادام شیرین

تاثیر روغن بادام شیرین در سلامت ناخن ها

اگر ناخن های شما نازک هستند و به آسانی می شکنند، به این دلیل است که در بدن شما مقدار مواد معدنی کافی وجود ندارد. در این حالت شما به درمان منظم با استفاده از خواص روغن بادام شیرین نیاز خواهید داشت. این روغن غنی از روی می باشد که کمبود این ماده معدنی در بدن باعث ایجاد نقطه های سفید روی ناخن و ناخن های شکننده می باشد. این روغن همچنین دارای مقادیر کافی ویتامین های B و آهن می باشد که به تقویت سلامت ناخن کمک می کند. یک قطره از روغن را روی ناخن خود بریزید و آن را بمالید. اگر وقت آن را ندارید تا این عمل را هر روز انجام دهید  آن را بطور هفتگی انجام دهید تا ناخن های شما ضخیم تر و  صاف تر گردند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

خاصیت های درمانی روغن بادام شیرین

برای تقویت حافظه

خیس کردن تعداد کمی بادام در آب در طول شب و خوردن بادام های نرم شده در اول صبح فردا یک تمرین عمومی در اکثر کشورهای جنوب شرقی آسیا می باشد. تصور می شود این عمل قدرت ذهن را تقویت کرده و حافظه را بهبود می بخشد. درک اینکه این آجیل های خوشمزه سرشار از چربی های خوب، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی دارای مزایایی برای ذهن می باشند آسان است. اما شواهدی وجود دارد که یکی از خواص روغن بادام شیرین می تواند باعث بهبود عملکرد سیستم عصبی شود.

خواص روغن بادام شیرین

حفظ سلامت پوست

روغن بادام شیرین، می تواند به حفظ سلامت پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید کمک کند. تاثیر این اشعه ها که به اشعه فرابنفش مشهور می باشند باعث پیری پوست و انواع مختلف سرطان های پوستی می شوند. یک پژوهش تاثیرات و خواص روغن بادام شیرین را روی پوستی که در معرض اشعه فرابنفش خورشید قرار می گیرد را در مارس ۲۰۰۷ منتشر کرده است و نتیجه گرفته است که روغن بادام شیرین می تواند فرآیند پیری را آهسته کند و از آسیب ساختاری ایجاد شده توسط اشعه فرابنفش پیشگیری می کند.

خواص دارویی روغن بادام شیرین

فواید روغن بادام شیرین برای مو

از خواص روغن بادام شیرین برای مو این است که برای تمام اختلالات مو مناسب می باشد. یک پوست سر خشک یا شوره سر می تواند با استفاده از مالیدن مقدار کمی روی پوست سر درمان شود. استفاده از روغن بادام شیرین می تواند باعث درخشندگی، رفع گره خوردن موها، و پیشگیری از موخوره گردد. بدلیل وجود منیزیم در روغن بادام شیرین این روغن همچنین برای افزایش سرعت رشد مو مفید می باشد. از روغن داغ بادام شیرین هفته ای یکبار استفاده کنید_ به سادگی چند قطره روغن را گرم کنید و پوست سر را با استفاده از آن ماساژ دهید. موهای خود را با استفاده از کلاه حمام برای دو تا سه ساعت بپوشانید و سپس موهای خود را آب بکشید. می توانید مقدار کمی از روغن بادام شیرین را روی مژه های خود بمالید تا بلندتر شوند و تقویت پیدا کنند. بهتر است این عمل را قبل از خواب انجام دهید تا تمام طول شب مژه های شما خیس باقی بماند.

خواص درمانی روغن بادام شیرین

فواید روغن بادام شیرین برای درمان یبوست

یکی از ملین های طبیعی روغن بادام شیرین می باشد که به درمان پیوست و پیشگیری از این مشکل کمک می کند. برای مصرف باید آن را به همراه سالاد و یا غذا میل نمود. میزان مصرف روزانه روغن بادام برای رفع یبوست ۲ قاشق غذاخوری است که تا رسیدن به نتیجه و درمان یبوست باید این کار انجام پذیرد. پس از خوردن روغن بادام شیرین توصیه می شود برای تنظیم حرکات روده و گوارش بهتر آب و غذاهای سرشار از فیبر مصرف گردد. علاوه بر استفاده خوراکی روغن بادام شیرین، استفاده موضعی آن بر روی شکم نیز می تواند در درمان یبوست مفید واقع گردد.

فواید بی شمار روغن بادام شیرین

بهبود قرمزی و التهاب پای نوزاد

اغلب نوزادان به دلیل استفاده از پوشک و قنداق در ناحیه کشاله ران دچار التهاب، قرمزی و یا سوختگی می شوند که موجب بی قراری و گریه نوزادان می گردد. استفاده از روغن بادام روش خانگی موثر برای درمان سوختگی پای نوزاد می باشد.

همچنین روغن بادام به عنوان یک آب رسان قوی برای ماساژ بدن کودک بسیار مناسب می باشد. ماساژ دادن مفاصل و عضلات کودک با این روغن موجب افزایش گردش خون، رشد و استحکام استخوان و عضلات، کاهش اضطراب و بی قراری و خواب بهتر نوزادان و کودکان می گردد. ضمن این که برای جلوگیری از مشکلات پوستی مفید می باشد و همانطور که در بالا بیان شد، درماتیت پوستی نوزادان را درمان می کند.

خواص روغن بادام شیرین و تلخ

فواید روغن بادام برای خانم ها

خانم ها می توانند از روغن بادام به عنوان یک روان کننده طبیعی برای رفع خشکی واژن به هنگام نزدیکی استفاده  کنند، به نظر می رسد فواید روغن بادام تلخ برای این منظور به نسبت روغن بادام شیرین بیشتر باشد.

بهبود سرفه

یکی دیگر از مزایای روغن بادام شیرین می توان به فواید آن برای درمان سرفه اشاره کرد به این صورت که می توانید یک قاشق روغن بادام شیرین را با کمی کتیرا و شکر مخلوط کنید و برای بهبود سرفه های خشک مورد استفاده قرار دهید، همچنین افرادی که دچار سینه پهلو می شوند، می توانند یک قاشق از این روغن استفاده کنند.

فواید این روغن برای معده

از روغن بادام به عنوان یک داروی گیاهی و خانگی مفید می توان برای درمان زخم معده مورد استفاده قرار داد که مصرف آن همچنین التهاب معده را نیز کاهش می دهد.

مزایای روغن بادام شیرین

ضمن اینکه روغن بادام شیرین به جذب فیبر به بدن کمک می کند و موجب تقویت دستگاه گوارش و معده می شود، در واقع روغن بادام شیرین با کنترل میزان ترشح اسید معده از ورم معده جلوگیری کرده و به تسکین درد معده کمک می کند.

فواید روغن بادام شیرین برای مفاصل

از مزایای دیگر روغن بادام شیرین، تاثیر آن در بهبود درد مفاصل می باشد، از این رو در صورتی که با استفاده از این روغن، مفاصل خود را ماساژ دهید، التهاب مفاصل کاهش می یابد و موجب رفع اسپاسم عضلانی و کاهش بیماری آرتریت می شد. بهبود درد عضلات و رفع کوفتگی بدن از دیگر فواید استفاده از روغن بادام شیرین می باشد.

حال به منظور استفاده بهتر از این روغن باید در ابتدا آن را کمی گرم کنید و بعد بر روی ناحیه موردنظر بزنید و ماساژ دهد، سپس روی این ناحیه, حوله گرم قرار دهید، استفاده از روغن بادام به این شیوه در درمان دردها و ورم مفاصل کاربرد دارد.

خاصیت روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین همچنین برای بیماران مبتلا به سر سام و سینه پهلو مناسب می باشد. از دیگر خواص روغن بادام شیرین می توان به خواب آور بودن آن اشاره کرد و برای رفع مشکلات خواب مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت تمایل برای مشاهده خواص دیگر روغن ها می توانید به بخش خواص انوع روغن مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *