دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ماکارونی با مرغ فوق العاده خوشمزه

  • ندا خوشرو
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

ماکارونی یکی از انواع غذا های پرطرفدار در خانواده های ایرانی است که می توانید آن را با مواد غذایی مختلف بپزید, در این آموزش آشپزی، طرز تهیه ماکارونی با مرغ را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد.

ماکارونی و اسپاگیتی از انواع غذا های پرطرفدار در سراسر دنیا هستند و شما می توانید این غذا های خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید. در این بخش آموزش طرز تهیه ماکارونی با مرغ را مشاهده خواهید کرد.

با ماکارونی می توانید انواع غذا های خوشمزه ای نظیر کوکوی ماکارونی و سالاد ماکارونی را تهیه کنید. پختن ماکارونی با مرغ و انواع سبزی جات طعم بی نظیر و متفاوتی را به این غذا می دهد. در این مطلب ما قصد داریم تا بهترین دستور پخت ماکارونی با مرغ را به شما ارائه دهیم:

طرز تهیه ماکارونی با مرغ

مواد لازم

زیتون : به میزان لازم
ماکارونی فرمی : ۴۰۰ گرم
سینه مرغ : ۳۵۰ گرم
پوره گوجه فرنگی : ۴۰۰ گرم
خامه : ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای با رنگ دلخواه : ۱ عدد
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
پیاز بزرگ : ۱ عدد
پنیر پیتزا : ۲۵۰ گرم

طرز تهیه ماکارونی با مرغ با طعم خاص

در مرحله اول روش تهیه ماکارونی با مرغ ابتدا پیاز و سینه مرغ را خرد کنید.

برش دادن سینه مرغ

سپس در درون قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و بعد از این که آب به دمای جوش رسید ماکارونی ها را در درون آب بریزید و سپس بعد از این که ماکارونی نرم شدند آن ها را در درون آبکش بریزید و کنار بگذارید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

طرز تهیه ماکارونی با مرغ با بهترین روشآبکش کردن ماکارونی فرمی

در درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و سپس پیاز های خرد شده را در درون روغن تفت دهید و برش های نازک سینه مرغ را به همراه نمک و فلفل به پیاز ها اضافه نمایید.

تفت دادن سینه مرغ و پیازسینه مرغ سرخ شده

بعد از این که سینه مرغ تفت خورد فلفل دلمه ای های خرد شده به مخلوط سینه مرغ و پیاز خرد شده اضافه کنید و سپس بعد از این که فلفل دلمه ای مقداری تفت خورد پوره گوجه فرنگی را به سینه مرغ سرخ شده اضافه نمایید و اجازه دهید تا مایه ماکارونی به مدت ۱۰ دقیقه بپزد و سپس بعد ازمدت زمان ذکر شده خامه و زیتون ها را نیز به مایه ماکارونی اضافه نمایید.

در مرحله بعدی از طرز تهیه ماکارونی با مرغ  ظرف مخصوص فر را تهیه کنید و سپس ماکارونی ها را در درون ظرف بریزید و بعد مایه ماکارونی را بر روی ماکارونی بریزید و ماکارونی و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و در پایان نیز پنیر پیتزا را بر روی همه موا بریزید.

اضافه کردن پنیر پیتزا به ماکارونی

قالب فر را در طبقه میانی فر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و وقتی که پنیر آب شد و رنگ سطح آن تغییر رنگ پیدا کرد قالب فر را از درون فر خارج کنید.

طرز تهیه ماکارونی در فر با مرغ

بعد از این که ماکارونی ها پخته شدند آن ها را در درون ظرف مناسبی برای سرو بکشید.

آموزش تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده

علاوه بر مرغ با گوشت چرخ کرده نیز می توانید ماکارونی بسیار خوشمزه ای تهیه و نوش جان کنید، در ادامه با طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده بیشتر آشنا خواهید شد.

مواد لازم :

  • گوشت چرخ کرده : نیم کیلو
  • ماکارونی : بسته پانصد گرمی
  • رب گوجه فرنگی : چهار قاشق غذا خوری
  • پیاز سرخ شده : یک پیمانه
  • زعفران : یک قاشق چای خوری
  • آب لیمو : نصف استکان
  • روغن : به مقدار لازم
  • نمک، زردچوبه و فلفل : به میزان لازم

دستور تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده

دستور تهیه :

در روش تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده ابتدا تابه ای را روی حرارت گذاشته و کمی روغن داخل آن ریخته و بعد از داغ شدن به آن پیاز ها را بیفزایید و کمی تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید.

حالا تا زمانی که گوشت تغییر رنگ دهد آن را تفت دهید سپس زردچوبه و رب گوجه فرنگی را به مخلوط گوشت افزوده و به منظور از بین رفتن طعم خامی رب آن را کمی تفت دهید.

در مرحله بعدی فلفل، آب لیمو و نمک به مواد افزوده و اجازه دهید مخلوط همراه با نصف استکان آب بر روی حرارت بماند تا آب آن بخار و گوشت نیز پخته شود.

حالا در این فاصله قابلمه نسبتا بزرگی را انتخاب کرده و و داخل آن را تا نصفه آب ریخته و اجازه دهید بر روی حرارت به جوش آید سپس به آن دو قاشق روغن و نمک بیفزایید.

در این مرحله از نحوه تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده به قابلمه ماکارونی افزوده و پس از زمان پنج تا هفت دقیقه آن را آبکش کرده و کمی آب ولرم روی آن بریزید.

حالا کمی روغن داخل قابلمه ریخته و ته دیگ مورد علاقه تان را کف قابلمه چیده سپس به ترتیب یک ردیف ماکارونی و یک ردیف مایه گوشت داخل قابلمه ریخته و روی آن را دم کنی بگذارید.

در مرحله پایانی اجازه دهید قابلمه بر روی حرارت متوسط باشد و بعد از بلند شدن بخار ماکارونی حرارت را کم کرده و بعد از زمان چهل تا چهل و پنج دقیقه آن را نوش جان کنید.

آموزش تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده

امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید ماکارونی با طعم بی نظیر و متفاوتی را در منزل تهیه کنید در صورت تمایل می توانید برای مشاهده پخت ماکارونی با دستور پخت های مختلف به بخش انواع ماکارونی مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *