دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پاستا پنه با طعم بی نظیر

  • ندا خوشرو
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

پاستا یکی از انواع غذا های خوشمزه و پرطرفدار ایتالیایی است که می توانید آن را در منزل تهیه کنید در ادامه این مطلب، آموزش طرز تهیه پاستا پنه در منزل را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

پاستا پنه یکی از انواع غذا هایی است که فرمی لوله ای شکل دارد و می توانید آن را با مرغ و قارچ تهیه کنید. ساخت پاستا پنه با بهترین دستور پخت را می توانید در این مطلب فرا بگیرید.

پاستا مرغ و لازانیا از انواع غذا های خوشمزه ای هستند که هر کدبانویی می تواند آن ها را تهیه کند. دستور پخت پاستا پنه را به صورت مرحله به مرحله در این مطلب آشپزی ملاحظه خواهید کرد.

   پاستا پنه با سس قارچ و مرغ

مواد لازم

کره : ۳۰ گرم
روغن زیتون : ۱ قاشق سوپ خوری
پیاز : ۱ عدد
سیر : ۱ حبه
قارچ خرد شده: ۱۲۵ گرم
فیله مرغ : ۲۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق سوپ خوری
گوجه فرنگی : ۱ عدد
سرکه سفید : ۱/۴ پیمانه
خامه : ۱ پیمانه
پنه : ۵۰۰ گرم
پنیر پارمسان رنده شده  : ۲ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه پاستا پنه

ابتدا کره و روغن را در درون تابه ای مناسب بریزید و سپس تابه را بر روی شعله گاز قرار دهید و سیر و پیاز خرد شده را به مخلوط کره و روغن زیتون اضافه کنید تا به خوبی سرخ شوند.

تفت دادن پیاز و سیر

سپس تکه های مرغ را به پیاز و سیر سرخ شده اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه مخلوط مواد پاستا پنه را بر روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا همزمان فیله های مرغ هم پخته شوند و سرخ شوند. در مرحله بعدی ساخت پاستا پنه قارچ های خرد شده را به مواد پاستا پنه اضافه کنید و به مدت ۳ دقیقه قارچ ها و مواد پاستا را حرارت دهید.

  •  آرون گروپس

سرخ کردن قارچ و فیله مرغ

در مرحله بعدی طرز تهیه پاستا پنه خوشمزه، گوجه فرنگی و رب گوجه فرنکی را به مواد اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا با رب مخلوط شوند. بعد از مخلوط کردن مواد سرکه سفید را هم به مخلوط مواد پاستا اضافه کنید و حرارت گاز را بیشتر کنید تا مایع پاستا به جوش بیاید سپس شعله گاز را کم کنید تا آب مواد نصف شود و سپس خامه را به همراه نمک و فلفل به مخلوط مواد پاستا اضافه کنید و حرارت را دوباره زیاد کنید تا مواد به جوش آیند و دوباره حرارت گاز را کم کنید تا سس غلیظ شود و بپزد. در مدتی که سس در حال پختن است در درون قابلمه بزرگی آب بریزید و مقداری نمک و روغن مایه به قابلمه اضافه نمایید و بعد از این که آب به دمای جوش رسید پنه را در درون آب بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه آن را حرارت دهید تا به خوبی بپزد.

ریختن پاستاه پنه در درون آب

بعد از مدت زمان ذکر شده پنه را آبکشی کنید.

آبکش کردن پنه

در ظرف مناسبی پنه را برای سرو بکشید و سپس در مرحله آخر روش تهیه پاستا پنه مخلوط سس را به پنه اضافه نمایید و به خوبی هم بزنید تا پنه ها با سس مخلوط شوند.

طرز تهیه پاستا پنه با بهترین دستور طرز تهیه پاستا پنه با قارچ و فیله مرغ

و بعد از مخلوط کردن پنه با سس می توانید آن را سرو کنید و لذت ببرید، در ادامه با روش طبخ دیگری از پاستا پنه آشنا خواهید شد.

روش تهیه پاستا پنه به روشی دیگر

برای آشنایی با آموزش پخت پاستا خانگی خوشمزه آلفردو با مرغ و کلم بروکلی و با دستور تهیه آسان می توانید در ادامه همراه ما شوید.

روش تهیه پاستا پنه

مواد لازم

  • پاستا پنه/ یک بسته
  • سینه مرغ کامل و بدون پوست/ یک عدد
  • کلم بروکلی/ ۲۵۰ گرم
  • خامه/ یک فنجان
  • شیر/ یک لیوان
  • کره/ ۵۰ گرم
  • سیر/ ۳ حبه رنده شده
  • نمک، فلفل سیاه، فلفل پاپریکا و آویشن (در صورت تمایل)/ به مقدار دلخواه
  • پنیر پارمزان/ به مقدار دلخواه

دستور تهیه پاستا پنه آلفردو با مرغ و کلم

به منظور درست کردن این غذا، پاستا ها را مطابق دستور تهیه نوشته شده روی بسته بندی آن، پخته و آبکش کنید.

سینه مرغ را به صورت تکه های مکعبی شکل برش دهید (در صورت تمایل می توانید به جای مرغ از میگو استفاده کنید) و آن را به همراه مقداری کره به اضافه نمک، فلفل سیاه، فلفل پاپریکا و پودر آویشن تفت دهید، به منظور برش راحت تر مرغ می توانید در زمانی که کمی یخ زده است این کار را انجام دهید، همچنین اگر از میگو استفاده می کنید برای جلوگیری از سفت و لاستیکی شدن میگو ها نباید بیشتر از ۳ دقیقه آنها را تفت دهید.

سپس نصف کره و سیر های رنده شده را داخل تابه ای بریزید و مقدار کمی تفت دهید و بعد تکه های مرغ که در مرحله قبلی تفت داده اید را به این مخلوط اضافه کرده و با هم ترکیب کنید، در حین پختن مرغ, باقی کره و سیر را در ظرفی دیگر تفت دهید، سپس شیر را اضافه کرده و مقدار کمی نمک بزنید.

مرغ ها را به طور مرتب تفت دهید تا به خوبی پخته شوند و بعد کلم های بروکلی را که خرد کرده اید اضافه کرده و هم بزنید تا نرم شوند، برای نرم تر شدن کلم ها می توانید قبل از اضافه کردن به مرغ به مدت چند دقیقه در آب جوش بریزید و بعد آن را آبکش کنید.

اکنون پاستا پنه را به مخلوط آماده شده اضافه نمایید و سس شیر، سیر و کره که جداگانه درست کرده اید را نیز روی آن بریزید و بعد همه مواد را به آرامی هم بزنید، درب قابلمه را ببندید تا مواد به خوبی مخلوط شده و به خورد هم بروند، لازم است هر چند دقیقه یکبار مواد را هم بزنید تا ته نگیرند.

دستور تهیه پاستا پنه

در آخرین مرحله، پنیر پارمزان و خامه را افزوده و به خوبی هم بزنید، ۲ تا ۳ دقیقه زمان دهید تا بپزد، سپس حرارت زیر آن را خاموش کنید و آماده سرو نمایید. در صورت تمایل می توانید مرغ را از لیست مواد این نوع پاستا حذف کرده و آن را با کلم بروکلی و مواد دیگر بپزید.

امیدواریم با این مطلب از طرز تهیه پاستا پنه بتوانید پاستا خوشمزه ای را در منزل آماده کنید. برای مشاهده پخت پاستا های خوشمزه و مختلف می توانید به بخش انواع پاستا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *